Web Analytics Made Easy - Statcounter

تخت‌های بیمارستانی تهران مملو از بیماران کرونایی هستند و یک بیمارستان خصوصی برای بستری بیمار کرونایی ۷۰ میلیون تومان به عنوان پیش‌پرداخت، اخذ کرده است!

به گزارش مشرق، بیست و هفتم فروردین‌ ماه امسال بود که قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت در نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران بر ضرورت بسیج آنی همه امکانات برای ارائه خدمت به بیماران مبتلا به کرونا تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخشی از این نامه نوشته بود: «حداکثر ظرفیت ممکن از تخت‌های بستری به پوشش بیماران کووید اختصاص یابد؛ پتانسیل ارائه خدمت در همه بخشهای تابعه اعم از خصوصی، دانشگاهی، غیردانشگاهی، عمومی غیردولتی و خیریه در اولویت اول، جهت ارائه خدمت به این بیماران اختصاص یابد.»

با این وجود وضعیت تخت‌های بیمارستانی در تهران در حال حاضر مطلوب نیست و گزارش‌های میدانی از پر بودن بسیاری از تخت‌های بستری به ویژه تخت‌های آی‌سی‌یو حکایت دارد. بسیاری از بیمارستان‌های دولتی با اعلام اینکه تخت خالی آی سی یو نداریم، به همراهان بیماران کرونایی می‌گویند باید به دنبال تخت خالی برای بیمار خود بگردند!

در این بازار آشفته، نبود تخت کافی برای بستری و سرگردانی بیماران و همراهان آنها برای یافتن تخت خالی، حکایت یکی از همراهان یک بیمار کرونایی از روند بستری بیمار، بسیار دردناک و عجیب است؛ وی پس از مراجعه به بیمارستان دولتی با نبود تخت خالی آی سی یو مواجه شده و به یکی از بیمارستان‌های خصوصی در خیابان شیخ هادی تهران معرفی می‌شود.

"بیمارستان سورنا" که یکی از بیمارستان‌های بسیار قدیمی و مستهلک تهران است، در قبال بستری این بیمار در بخش به اصطلاح VIP  خود از همراه او درخواست پرداخت مبلغ ۷۰ میلیون تومان به عنوان "پیش‌پرداخت" کرده است:

این در حالیست که به ادعای بخش پذیرش این بیمارستان، هزینه هر شب بستری در این بیمارستان ۶ میلیون تومان است!

ظاهراً این بیمارستان از ارائه هرگونه صورتحساب قابل ارائه به بیمه تامین اجتماعی یا بیمه‌گرهای تکمیلی امتناع می‌کند و پرداخت هزینه‌ها به صورت آزاد انجام می‌شود!

بیمارستان سورنا در بدو ورود و پذیرش بیمار کرونایی مبلغ ۷۰ میلیون تومان را به صورت پیش پرداخت اخذ کرده و گفته است دریافت این مبلغ ارتباطی به تعداد روزهای بستری بیمار ندارد و در صورتی که میزان هزینه‌های بستری بیمار از این مبلغ بیشتر شود، مبلغ بیشتر از بیمار اخذ میشود و در صورتی که کمتر شد، مابقی پول به بیمار برگشت داده می‌شود اما با وجودی که بیمار مذکور صرفاً ۵ شب در این بیمارستان بستری بوده، اما مدیریت این بیمارستان هیچ مبلغی از ۷۰ میلیون تومان دریافتی پذیرش بدوی را به بیمار عودت نداده است!

از سوی دیگر، دریافت مبلغ ۷۰ میلیون تومان از بیمار بابت  صرفاً ۵ شب بستری در این بیمارستان در حالیست که خدمات ارائه شده و سطح تسهیلات این بیمارستان با توجه به مستهلک بودن آن در سطح بسیار بدی است و آنچه تحت عنوان بخش VIP از آن یاد می‌شود فاقد حتی حداقل استانداردهای بخش  عمومی یک بیمارستان دولتی است! 

در حالی که ستاد مقابله با کرونا با تصمیمات غیرکارشناسی و اشتباه خود، باعث بروز پیک چهارم کرونا در کشور شده است، حداقل وظیفه دارد شرایط را برای بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها تسهیل و مهیا کند اما در حال حاضر بسیاری از مردم برای پیدا کردن تخت خالی آی سی یو سرگردانند و برخی بیمارستان‌های خصوصی مانند مورد ذکر شده نیز اقدام به دریافت مبالغ نجومی بابت خدمات بیمارستانی افتضاح خود می‌کنند!

منتظر توضیحات معاونت درمان وزارت بهداشت و بیمارستان سورنا در خصوص علت بروز این اتفاق هستیم.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فایل صوتی ظریف وزارت بهداشت بیمارستان ویروس کرونا آی سی یو مبالغ نجومی ۷۰ میلیون تومان بیمار کرونایی بستری بیمار پیش پرداخت برای بستری تخت خالی آی سی یو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۳۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان فاطمه اسفندیاری گفت: در استان گلستان حدود ۱۷ هزار  بیمار صعب العلاج و خاص زندگی می‌کنند که سالانه ۳ هزار نفر به آنها افزوده می‌شود.

او گفت: بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی و سرطانی در گروه بیماران خاص هستند که طبق بسته خدمتی تعرفه بیمه‌های مختلف خدمات دریافت می‌کنند.  

او در مورد پرداخت تسهیلات بانکی به بیماران صعب العلاج و خاص نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی گلستان بر اساس پرونده پزشکی این بیماران و با توجه به ابلاغ بودجه از سوی وزارت بهداشت، بیماران را برای دریافت تسهیلات درمانی ۵۰ میلیونی به بانک معرفی می‌کنند..

اسفندیاری افزود: این تسهیلات سال گذشته با بهره ۴ درصد و بازپرداخت ۵ ساله ارائه شد و برای امسال نیز منتظر ابلاغ بودجه تسهیلات درمان هستیم تا بیماران را به بانک‌های عامل معرفی کنیم.

او گفت:خدمات به بیماران خاص و صعب العلاج در شهرستان گرگان در بیمارستان‌های ۵ آذر، مرکز آموزشی و درمانی صیاد شیرازی  با تجهیزات کامل ارائه می‌شود.

فاطمه اسفندیاری اضافه کرد: در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دزیانی گرگان و بیمارستان کودکان طالقانی گرگان هم به این بیماران خدمات ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • حس خوب حمایت
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • تجربه تلخ بیماران از نسخه الکترونیکی
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد