Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@00:22:24 GMT

۵۸ پارک در حاشیه شهر مشهد طی ۴ سال احداث شده است

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۳۵۴۶

۵۸ پارک در حاشیه شهر مشهد طی ۴ سال احداث شده است

حیدری با بیان اینکه بودجه شهرداری بیش از صد در صد تحقق پیدا کرده است، گفت: ما در شورای پنجم در بخش خدمات شهری حدود ۱۵۴۰ هکتار فضای سبز را گسترش دادیم و ۵۸ پارک در حاشیه شهر مشهد احداث کردیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان ار مشهد، «محمدرضا حیدری» در نشست خبری روز شوراها با بیان اینکه علی رغم بحران اقتصادی و بحران کرونایی در این دوره 4 ساله اقدامات خوبی توسط شورا صورت گرفت؛ افزود: در زمینه مسائل اجتماعی بیش از 400 کودک کار و بیش از 4 هزار شهروند بی‌خانمان در گرمخانه‌ها ساماندهی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به راه اندازی کارخانه نوآوری به عنوان بکی از اقدامات بسیار خوب شورا گفت: شورای شهر همه طرح‌هایی که بنا بود در میدان کوکا ایجاد شود را کنار گذاشت و کارخانه نوآوری را با همان بافت که در کشور بی‌نظیر است را ایجاد کرد.

 

وی بیان کرد: 927 مصوبه در این دوره داشتیم و 1600 کمیسیون تخصصی در مقابل 100 کمیسیون دوره چهارم برگزار کردیم و این نشان دهنده اهمیت کمیسیون‌ها برای شورا است. بخش عمده‌ای از لایحه‌های شهرداری تغییر کرده و ساعت‌ها کار کارشناسی روی آنها انجام شده است.

 

حیدری با بیان اینکه 75 صدم درصد لایحه‌های ما ابطال شده است که نشان می‌دهد کار تخصصی در بدنه شورا صورت گرفته است؛ گفت: از مجموع مصوبات تنها 6 درصد مصوبات اجرا نشده که در حال بررسی موانع آن هستیم.

 

بودجه شهرداری بیش از صد در صد تحقق پیدا کرده است

وی اظهار داشت: در همه شهرداری‌های کشور منابع مهم است و در شورای شهر مشهد. 50 هزار میلیارد تومان تا پایان شورای پنجم تأمین منابع انجام خواهد شد. در طول این سه سال بودجه شهرداری بیش از صد در صد تحقق پیدا کرده است.

 

رئیس شورای شهر مشهد  با بیان اینکه 4800 میلیارد تومان از بدهی‌های دولت با بدهی‌های خودمان تهاتر کردیم؛ گفت: 24 پروژه مشارکتی سطح شهر را تعیین و تکلیف و فعال کردیم. 3 هزار میلیارد تومان پروژه جدید مشارکتی ایجاد کردیم.

 

وی بیان کرد: 24 هزار کارگر خدمات شهری در این دوره، به اضافه بازنشستگان شهرداری بیمه تکمیل درمان کرده‌ایم، در بخش خدمات شهری حدود 1540 هکتار فضای سبز گسترش دادیم. 58 پارک در حاشیه شهر احداث کردیم.

 

جداسازی آب برای آبیار فضای سبز

حیدری با اشاره به مشکل آب در مشهد؛ گفت: انتقاد ما این بود که وقتی کمبود آب داریم چرا فضای سبز را گسترش می‌دهید. در این زمینه جداسازی آب را انجام دادیم. برای اینکه فضای سبز پایدار داشته باشیم باید آب‌رسانی کرد و لذا موضوع شبکه جداسازی انجام شد و ما 2 برابر ده ساله گذشته توسعه دادیم.

 

وی اظهار داشت: کال چهل بازه ده‌ها سال است که با فضای نامناسبی روبرو بوده است و همیشه این دغدغه را داشتیم که چه زمانی ساماندهی خواهد شد و خوشحالیم که در حال تشکیل رود پارک است که با همکاری قوه قضاییه و تلاش‌های شهردار صورت گرفته است.

 

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه در زمینه موضوع شفافیت و انضباط مالی اقداماتی مانند راه‌اندازی سامانه فاش صورت گرفته است؛ گفت:موضوع تقویت امید و اعتماد به مردم از دیگر اقدامات بود و کارهایی که صورت گرفته مانند کارهای عمرانی در سطح شهر در همین زمینه بود.

 

وی تصریح کرد: کمربندی در شهر است که بین متن و حاشیه فاصله ایجاد کرده بود و ما تلاش کردیم این فاصله ایجاد شده را کم کنیم. این اقدام در قالب پل ابوطالب و تقاطع غیر هم‌سطح مصلی اتفاق خواهد افتاد.

 

رئیس شورای شهر مشهدمقدس گفت: لایحه مشوق‌های نوسازی که ارائه شده بسیار اهمیت است. ما در مناطق کم برخوردار که مهم‌ترین بخش بافت فرسوده ما آنجا است، تسهیلات مناسبی در این مناطق ارائه داده‌ایم.
 

درآمدهای پایدار در دوره ما تغییر نداشته

حیدری بیان کرد: ما درآمد مستقیم از زائر نداریم اما هزینه‌های ما از این محل افزایش می‌یابد ما برای زائران سلامت ۱۲۰ میلیارد تومان عوارض سالیانه تصویب کردیم اما در مراجع بالادست رد شد. درحالیکه تمام شهرهای زیارتی این عوارض را دارند.

 

وی افزود: درآمدهای پایدار در دوره ما تغییر نداشته و از ۲۵ درصد افزوده نشده است.متاسفانه ما اختیاری نداریم حتی مجوز صدور عوارض از ما به وزارت کشور محول شده است.

 

وی در خصوص حفظ بافت تاریخی اطراف حرم مطهر رضوی بیان کرد: در بافت تاریخی پیرامون حرم مطهر اتفاقات ناگواری در ادوار قبل روی داده اما در دوره پنجم مسیرهای تشرف ۱۶گانه تعریف و خانه‌های تاریخی و اماکن مذهبی را حفظ کردیم.

 

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه طرح اجرا شده در اطرف حرم مطهر دارای ایراداتی از جمله بی توجهی به بافت های تاریخی بود؛ تصریح کرد: ما به دنبال حفظ و احیای این بافت‌ها بودیم.

پایان پیام/648

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز شوراها حاشیه شهر مشهد خدمات شهری شهرداری کودکان کار شورای شهر مشهد رئیس شورای شهر مشهد میلیارد تومان فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۳۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: با کاشت ۸۵ هزار پیاز لاله در ضلع شمالی بوستان ملت و برگزاری جشنواره لاله دربیش از هزار مترمربع مساحت این فضا با استقبال و بازدید حداکثری زائران و مجاوران در مشهد روبه رو شد.

حسین مختاری افزود: ۱۵ هزار پیاز لاله  هم در باغ گل‌ها کاشته شد و این فضا نیز با استقبال گسترده‌ای روبه رو شد.

وی گفت: با توجه به استقبال از این جشنواره در نظر است در سال‌های آتی این جشنواره با توسعه و اقدامات بیشتری انجام شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد با هدف ارتقاء هر چه بیشتر جشنواره‌های لاله مشهد از سه باغ گل‌های لاله در تهران و جشنواره‌های  آسارا،   چمران و باغ ایرانی در ونک بازدید کرد.

دیگر خبرها

  • استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد
  • پس از ۳ ماه حاشیه؛ پای پژو پارس به شورای رقابت کشیده شد
  • ‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود
  • رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه+فیلم
  • رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه
  • کلنگ‌زنی پارک دادا و کاکا در بندرعباس
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • نخستین پارک آموزش ترافیک شهرداری قزوین در محله هادی آباد