Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@03:51:28 GMT

کانون های مساجد بازوهای فرهنگی جامعه اسلامی هستند

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۳۵۴۸

کانون های مساجد بازوهای فرهنگی جامعه اسلامی هستند

مروارید با اشاره به اینکه مفتخر هستیم بر اساس رهنمودی که مقام معظم رهبری در خصوص نهضت مواسات داشتند، طرح کمک های مومنامه را با مشارکت کانون های فرهنگی هنری مساجد اجرا کنیم، گفت: کانون های مساجد بازوهای فرهنگی جامعه اسلامی هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «جعفر مروارید» در مراسم توزیع ۲۴۰۰ بسته گوشت که با مشارکت ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی برگزار شد ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات، گفت:مفتخر هستیم بر اساس رهنمودی که مقام معظم رهبری در خصوص نهضت مواسات داشتند، طرح کمک های مومنامه را توسط موسسه خیریه حضرت خدیجه(س) و با مشارکت کانون های فرهنگی هنری مساجد اجرا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی افزود: این حرکت نمونه و مظهری از آموزه و کرامت انسانی است که از اهل بیت(ع) به ارث بردیم و همچنین نمونه ای از تقوای اجتماعی هم است و الحمدالله با جنبشی که شاهد هستیم و نگاهی که به جامعه اسلامی وجود دارد امیدواریم کانون های مساجد در کنار خیرین این مهم رو به سرانجام برسانند.

 

وی با اشاره به اینکه این طرح ملی است و در خراسان رضوی هم تا کنون ۷ هزار و ۲۰۰ بسته گوشت ۱.۵ کیلویی توسط کانون های مساجد بین نیازمندان توزیع شده و این طرح ادامه پیدا خواهد کرد، ادامه داد:هدف این است با توجه به آن نگاهی که به جامعه اسلامی وجود دارد نیازمندان از این طریق بهره مند باشند و نمونه ای باشد که در فضاهای دیگر هم شاهد حضور خیرین در دیگر عرصه های فرهنگی اجتماعی در فضای عمومی جامعه باشیم.

 

مروارید اظهارکرد:بر اساس رصدی که انجام شده و کمکی که فرمانداران انجام می دهند نیازمندان در شهرهای شناسایی شده و این بسته ها به صورت متناسب توزیع می شود، ۸ ماه از آغاز این طرح می گذرد و برنامه سمت خدا هم حمایت رسانه ای از این طرح انجام می دهد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با تاکید بر اینکه امیدواریم این جنبش نهضت بعد از ماه رمضان هم ادامه پیدا کند، گفت: دعوت می کنم از جامعه خیرینی که در کنار مضجع منور امام رضا(ع) هستند همانند این برنامه را در دیگر فضاهای مورد نیاز جامعه با نگاه نهضت مواسات تداوم ببخشند.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: رزمایش مواسات و همدلی توزیع گوشت مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی کانون های فرهنگی هنری مساجد جامعه اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۳۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه‌های دهه کرامت بویین میاندشت با مشارکت مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛رضاعلی معصومی فرماندار بویین میاندشت در جلسه ستاد برگزاری دهه کرامت ضمن تاکید به مشارکت همه دستگاه‌ها اداری واجرایی در اجرای برنامه‌های دهه کرامت گفت:با توجه به مطالبه مردمی و همچنین برنامه‌ریزی کانون خدمت رضوی، برنامه‌ها باید مردم محورباشند و به صورت جامع و فراگیر باشد در تمام شهرستان اعم از شهرها، روستا‌ها و مدارس اجرا شوند.
مرتضی احمدی دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان هم با تبیین عناوین برنامه‌های دهه کرامت گفت: در دهه کرامت امسال بیش از ۳۰ عنوان برنامه از جمله حضور کاروان زیر سایه خورشید، جشن بزرگ میلاد امام رضا (ع)، تجلیل از ورزشکاران و مدال آوران شهرستان، اجرای سرود خیابانی و پاتوقی، شب شعر، میز خدمت سلامت، تجلیل از مزدوجین دهه کرامت، تجلیل از متولدین دهه کرامت، تجلیل از مادران با ۵ فرزندوگردهمایی رویش سبز می‌باشد.

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۱۰۰۰ پاکبان کرمانشاه در جشن «خداقوت کارگر»
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • معلمان برای خدمت به علم، در امتداد نهضت امام صادق (ع) حرکت می‌کنند
  • کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد فقه و نهضت علمی اسلامی است
  • برگزاری یادواره شهدای طلبه و فرهنگی در شهر خرو
  • اجرای برنامه‌های دهه کرامت بویین میاندشت با مشارکت مردم