Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@13:48:36 GMT

کووید ۱۹ احتمال نارسایی قلبی را افزایش می‌دهد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۳۸۳۷

کووید ۱۹ احتمال نارسایی قلبی را افزایش می‌دهد

به گزارش مدیسن نت، محققان دریافتند که از بیش از ۶۴۰۰ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان، ۰.۶٪ جدیداً دچار نارسایی قلبی شده اند. این تعداد شامل هشت بیمار، عمدتاً مردان نسبتاً جوان بود که سابقه بیماری قلبی یا عوامل پرخطر برای آن را نداشتند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، نارسایی قلبی زمانی ایجاد می‌شود که قلب نتواند خون کافی و موردنیاز بدن را پمپاژ نماید، که منجر به علائمی مانند تنگی نفس، تپش قلب شدید، تجمع مایعات و تورم در پاها می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 «آنورادا لالا»، سرپرست تیم تحقیق از دانشکده پزشکی آیسان نیویورک، در این باره می‌گوید: «بر اساس یافته‌ها، به نظر می‌رسد نارسایی قلبی جدید غیرمعمول است و معمولاً بیماران مبتلا به سابقه بیماری قلبی یا سکته مغزی یا عوامل پرخطر برای ناراحتی قلبی، مانند فشار خون بالا یا دیابت را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اما تعداد معدودی از بیماران علیرغم نداشتن عوامل خطر، به نارسایی قلبی مبتلا شدند. هنوز علت دقیق این موضوع مشخص نیست.»

به گفته محققان، یک احتمال این است که واکنش التهابی بدن به کروناویروس می‌تواند در این زمینه نقش داشته باشد.

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

پربیننده ترین کسی که می‌گوید همه جا را تعطیل کنید، خودش حقوق ثابت دارد آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۲/۸) اطلاع رسانی نوبت واکسن کرونا با ارسال پیامک آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۲/۷) خداحافظی با کبد چرب

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کووید ۱۹ نارسایی قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۳۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان

در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش مهر، این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمار‌های ثبت‌شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت‌شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند. به عبارتی، تعداد مردان فوت‌شده ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت‌شده ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • چگونه تقاضای افزایش حقوق بدهیم؟ ( 12 توصیه کاربردی)
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • پیش بینی افزایش دما و وزش باد در آبادان و خرمشهر
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • قیمت پیاز ، اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • قیمت پیاز اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • ویدیو/ تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا