Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@17:32:58 GMT

چند توصیه مقام سابق فتا در مورد «رمز ارزها»

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۳۹۲۲

رئیس پیشین پلیس فتای تهران بزرگ گفت: اگر هموطنانمان بخواهند در حوزه رمز ارزها فعالیت کنند درصورتی که از سایت‌های داخلی معتبر استفاده کنند درصد خطرپذیری پایین تری خواهند داشت و از امنیت اقتصادی بیشتری هم برخوردار خواهند بود. تورج کاظمی رئیس پیشین پلیس فتای تهران بزرگ درباره علت استقبال مردم از سرمایه گذاری در حوزه رمزارز‌ها و بروز موج جدیدی از سرمایه گذاری‌ها در این حوزه به میزان گفت: با توجه به سابقه‌ای که مردم از موضوع رمز ارز‌ها دیده اند و احتمالا رصد‌هایی که در این فضا داشته اند و شاهد رشد آن بوده اند و نیز میزان خطرپذیری پایینی که سرمایه گذاری در این حوزه تا الان داشته و تا به حال مساله‌ای برای سرمایه گذاران در این حوزه پیش نیامده که به این تصور برسند که سرمایه هایشان را از دست داده اند بنابراین چنین تمایلی ایجاد شده تا در این حوزه بیشتر فعالیت کنند و گرایش به این نوع سرمایه گذاری افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاظمی درباره علت تخلفات عدیده در حوزه سرمایه گذاری در رمز ارز‌ها اظهار داشت: اگر تخلفی در حوزه سرمایه گذاری در رمزارز‌ها رخ داده باشد چنین مساله‌ای به اشخاص بر می‌گردد. خود سیستم‌های رمز ارز تا به حال موردی از تخلف یا کلاهبرداری را نداشته اند. ممکن است شخصی از این بستر سوء استفاده کند و بخواهد تخلف یا جرمی را صورت بدهد و یا اینکه مرتکب کلاهبرداری بشود. اما اینکه گفته شود رمز ارز‌ها باعث پدید آمدن مشکلاتی شده است حداقل تاکنون من به موردی برخورد نکرده ام.   بیشتر بخوانید:  رمز ارز خارجی را تائید نمی‌کنیم
رئیس پیشین پلیس فتای تهران بزرگ درخصوص راه حل مخاطرات سرمایه گذاری در حوزه رمزارز‌ها گفت: اگر ما بپذیریم که سیستم رمز ارز‌ها مشکلی ندارد و سیستم امنی محسوب می‌شود بستر‌های استفاده از این سیستم‌ها را می‌توان فراهم کرد. بنا به تصور من بهترین راهکار استفاده از سایت‌های داخلی است که در این زمینه فعالیت دارند. ما درحال حاضر شاهد هستیم در فضای مجازی در حوزه داخلی کشورمان سایت‌ها و بستر‌هایی ایجاد شده که خرید و فروش این رمز ارز‌ها را انجام می‌دهند. قاعدتا اگر از این سایت‌های داخلی استفاده شود گردانندگان این سایت‌ها قابل شناسایی و دسترس پذیر هستند. بر این اساس اگر هموطنانمان بخواهند در این حوزه فعالیت کنند درصورتی که از سایت‌های داخلی معتبر استفاده کنند درصد خطرپذیری پایین تری خواهند داشت و از امنیت اقتصادی بیشتری هم برخوردار خواهند بود.

کاظمی درباره دورنمای آتی سرمایه گذاری در حوزه رمزارز‌ها بیان داشت: با توجه به اینکه سیستم رمز ارز‌ها یک بستر سهل و آسانی در مراودات مالی فضای مجازی محسوب می‌شود و اینکه خیلی از امورات مالی و اقتصادی جامعه چه در حوزه داخلی و چه در حوزه خارجی به فضای مجازی گرایش پیدا کرده و بستر‌های مجازی که خرید و فروش کالا یا ارائه خدمات و همه این موضوعات در فضای مجازی در حال گسترش پیدا کردن است رمز ارز‌ها یک بستر مناسبی برای تبادلات مالی می‌تواند باشد؛ بنابراین هرچه جلوتر برویم قاعدتا مساله رمزارز‌ها در جامعه افزایش چشمگیری خواهد داشت و شاهد این هستیم که در کشور‌های مختلف هم به تدریج این سیستم به رسمیت شناخته می‌شود و در دیگر نقاط دنیا دنبال راهکاری هستند که بتوانند آن را در سیستم‌های مالی دولتی بیاورند و بحث ایجاد بستر‌های مالیاتی و گردش‌های قانونی را هم برای این کار در نظر بگیرند تا بتوانند کنترل و نظارت بیشتری را در این حوزه اعمال کنند.   انتهای پیام/ برچسب ها: پلیس فتا رمز ارزها

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس فتا رمز ارزها سرمایه گذاری سایت های داخلی حوزه رمز فضای مجازی رمز ارز ها رمزارز ها سایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۳۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد گفت: در یک‌سال گذشته ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای یزد، مهدی منصوری با اشاره به به سیلاب‌های اخیر و ضرورت حفظ و حراست از بستر رودخانه‌ها اظهار کرد: در این راستا تاکنون در ۳۷ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد، حد حریم و بستر انجام شده است.

وی افزود: همچنین ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌ها لایروبی و در ۲.۳ رودخانه‌ها دیواره ساحلی کشیده شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به رفع تصرف اخیر در رودخانه ارزانک از توابع بخش خضرآباد اشاره کرد و گفت: ۴ مورد تصرف شامل ساخت استخر، درختکاری و ساخت منزل مسکونی در این رودخانه انجام شده بود که با دستور مقام قضایی رفع تصرف شد، همچنین در یک‌سال گذشته ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شده است.

منصوری تاکید کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهد تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها با سامانه شکایات مردمی شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به شماره تلفن ۳۱۰۷۷ اطلاع دهند.

کد خبر 749193

دیگر خبرها

  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • نرخ جدید ارزها در مرکز مبادله ایران
  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • رویداد سرمایه‌گذاری تکنووست سلامت در ایران هلث ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
  • انتقاد یک مقام سابق از عروسی مجلل دختر شمخانی
  • جریمه فوق‌سنگین برای رمز ارزهای غیرمجاز
  • تردید مقامات امنیتی صهیونیست در اثربخشی حمله به رفح
  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان