Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-05@23:11:09 GMT

انتقاد رئیس شورای شهر یزد از رد صلاحیت نامزدهای انتخابات

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۴۰۱۲

انتقاد رئیس شورای شهر یزد از رد صلاحیت نامزدهای انتخابات

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با انتقاد از رد صلاحیت‌های گسترده در انتخابات شورای شهر گفت: تمام کسانی که به نحو دیگری صحبت می‌کردند حذف و کسانی که همراه بودند تأیید شدند.

غلامعلی سفید در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به جایگاه بسیار بالای شوراها در قانون اساسی اظهار کرد: امام خمینی (ره) در اوایل انقلاب و حتی قبل از تدوین قانون اساسی پیگیر تشکیل شوراهای اسلامی شهر بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در نهایت قانون اساسی شوراها را در کنار سه قوه اصلی دید و چند اصل قانون اساسی در مورد شوراها تدوین شد به طوری که اصل بر این است که شوراها در تصمیم گیری ها شریک باشند و به اجرا کمک کنند اما در قوانین پایین دستی توجهی به قانون اساسی نمی‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به محدودیتی که در سراسر کشور برای حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهرها اتفاق افتاده است خاطر نشان کرد: تمام کسانی که به نحوی حرف دیگری داشتند و طور دیگری صحبت می‌کردند حذف شدند و کسانی که همراه بودند تأیید شدند.

وی با بیان اینکه هر فردی شعار تفرقه سر دهد و اجازه ندهد کسانی که دوست‌دار رهبری و امام و دلسوز نظام هستند به میدان بیاید خدمتی به نظام نکرده است، گفت: امیدواریم به خود بیایند و سخت گیری ها را کمتر کنند و اجازه دهند مردم بتوانند در امور خود مشارکت کنند.

سفید با تاکید بر اینکه نمی‌توان با حربه و ابزار حذف انقلاب را تقویت کرد، یادآور شد: این روند تفرقه‌آمیز و اشتباهی است که باعث ایجاد همدلی نمی‌شود. همه کسانی که گرایش‌های متفاوتی داشتند رد صلاحیت شدند که با این شرایط انتخاباتی با افراد از قبل مشخص شده را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ایران برای همه ایرانیان است تصریح کرد: برای همه کسانی که در انتخابات تأیید صلاحیت شده‌اند آرزوی موفقیت می‌کنیم اما این روش صحیحی نیست و آنها نمی‌توانند به تنهایی و بدون خرد جمعی به طور کامل موفق باشند.

کد خبر 490052

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پارلمان شهری یزد شوراي شهر يزد انتخابات رد صلاحیت شوراها شهروند شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق قانون اساسی اسلامی شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۴۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار مطالب منفی درباره نامزدهای انتخاباتی ممنوع است

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ کارآگاه علی حسینی شامگاه جمعه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: از آنجا که برابر قانون، پلیس فتا ناظر به اجرای ماده ۷۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی است و به موجب این ماده قانونی «درج یا نشر محتواهایی علیه نامزدهای انتخاباتی، احزاب و گروهک‌های سیاسی یا اعلام خلاف واقع انصراف نامزدها توسط رسانه‌های همگانی شامل ابزارهای چاپی، الکترونیکی یا دیجیتال یا تمام شبکه‌های رسانه‌ای که محتوای نوشتاری، شنیداری، دیداری یا تلفیقی از آنها در معرفی یا قابل دسترسی برای عموم مردم است، ممنوع شده و جرم انگاری شده است».

رئیس پلیس فتای خوزستان با اشاره به اینکه سرعت انتشار و بازنشر شایعات و اخبار جعلی پیرامون انتخابات در شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود تا کاربران بدون آگاهی از صحت و سقم مطلب آن را انتشار دهند، تصریح کرد: انتشار محتوای مجرمانه برابر قانون جرم است.

وی از کاربران خواست تا قبل از انتشار یا باز نشر یک خبر پیرامون هر کاندیدای انتخاباتی از درستی و صحت آن مطمئن شوند و برای این کار رجوع به رسانه‌های رسمی حداقل کاری است که کاربران باید انجام دهند.

سرهنگ حسینی افزود: پلیس فتا با رصد شبانه روزی فضای سایبری هر گونه محتوای مجرمانه در خصوص انتخابات را بلافاصله احصا و ضمن تشکیل پرونده برای برخورد قانونی به مراجع قضائی ارسال خواهد کرد.

وی از کاندیداهای انتخاباتی خواست که به حامیان و ستادهای انتخاباتی خود در خصوص انتشار شایعات و اخبار جعلی پیرامون دیگر کاندیداها گوشزد کرده و قوانین تبلیغات در فضای مجازی را رعایت کنند.

رئیس پلیس فتای خوزستان با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان هستند، گفت: کاربران در صورت مواجهه با موارد مشکوک، موضوع را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir و یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

کد خبر 6096009

دیگر خبرها

  • با نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان اردبیل آشنا شوید
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید
  • لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات تهران
  • انتشار مطالب منفی درباره نامزدهای انتخاباتی ممنوع است
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری، اساسی ترین مسئله شوراها
  • لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات اعلام شد
  • حاجی‌بگلو: قانون شوراها باید اصلاح شود
  • انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور