Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا دباغ عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: متأسفانه به دلیل اختصاص نیافتن حقابه زیست محیطی رودخانه بالیقلو ما با کم آبی این رودخانه داخل شهر اردبیل روبه‌رو هستیم که انتظار می‌رود با رایزنی انجام شده، آب منطقه‌ای نسبت به تخصیص حقابه زیست محیطی رودخانه بالیقلو اقدام لازم را انجام دهد.

وی با بیان اینکه کاهش ۸۰ درصدی بارش‌ها در فروردین ماه دغدغه‌ها و نگرانی‌ها را برای تأمین آب شرب از سد یامچی بالا برده است، تصریح کرد: قرار شد به صورت مناسب و در ماه‌های آینده حقابه زیست محیطی رودخانه بالیقلو تأمین شود تا از طریق دریاچه شورابیل شاهد ورود آب و حفظ حیات این رودخانه باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل به بوی تعفن ایجاد شده این رودخانه به دنبال خشک شدن آن و نابودی ماهی‌ها اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز همکاران شهرداری به ویژه کارگران پرتلاش سعی می‌کنند تا پاکسازی این فضا را انجام داده و با جاری شدن آب تا ۱۰۰ لیتر در ثانیه از امروز بخش عظیمی از مشکلات و بوی تعفن ایجاد شده رفع خواهد شد.

دباغ عبداللهی افزود: در روزهای آینده نیز با تلاش مجموعه شهرداری، ساماندهی این رودخانه در فاز جدید آغاز خواهد شد که انتظار می‌رود با انجام مراحل مختلف شرایط مناسب و منظر شهری مطلوبی را در اطراف این رودخانه شاهد باشیم.

وی با رد شایعه تأثیرگذاری عملیات احداث پل قدس بر خشک شدن رودخانه بالیقلو خاطر نشان کرد: این عملیات اجرایی و عمرانی هیچ تأثیری در این فرآیند نداشته است.

معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل اضافه کرد: امیدواریم با کمک مردم و نریختن پسماند و آشغال در این رودخانه، حیات دوباره رودخانه بالیقلو را با جاری شدن آب در این مسیر شاهد باشیم و مشکلات به وجود آمده نیز تا حدودی رفع شود.

کد خبر 5200418

منبع: مهر

کلیدواژه: پل قدس اردبیل اردبیل شهرداری اردبیل پروژه های شهری حفاظت از محیط زیست ویروس کرونا شیوع کرونا واکسن کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر گرگان ماه مبارك رمضان انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات 1400 کمک مومنانه اردبیل محدودیت های کرونایی عکس استانها رودخانه بالیقلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۴۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست

مهدی زارع خورمیزی رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان تفت گفت: کارشناسان به صورت منظم کلیه معادن موجود درحوزه شهرستان را پایش کرده و در صورت عدم رعایت الزامات زیست محیطی اخطار‌های لازم به متولیان معادن ارائه می‌دهند. 

وی افزود: فعالیت تمامی معدن فعال به صورت منظم توسط کارشناسان محیط زیست رصد می‌شود. 

زارع خورمیزی با بیان اینکه فعالیت‌های معدنی یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست است، ادامه داد: متولیان معادن به منظور کاهش تبعات فعالیت معدنی خود باید الزامات زیست محیطی را رعایت کنند تا از تهدیدات و تخریب بیش از حد طبیعت جلوگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ‌ پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»
  • معرفی دستاوردها و زندگی مشاهیر هدف مهم احداث باغ مشاهیر است
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • پیشرفت ۴۰ درصدی رمپ خروجی پل امام خمینی (ره)
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی