Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر مزارع گندم استان از سطح سبز نسبتا مناسبی برخوردار هستند.

جعفر وحدت امروز ۹ اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال زراعی جاری بیش از ۳۹۰ هزار هکتار از مزارع استان به کشت گندم اختصاص یافته است، افزود: از این میزان ۹۰ هزار و ۱۹۶ هکتار سطح کشت گندم آبی و ۳۰۰ هزار و ۹۳۲ هکتار گندم دیم است که به ترتیب ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصد و۴ درصد بیش از برنامه ابلاغی است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر سه درصد از مزارع به صورت سه الی چهار برگی، ۲۵ درصد در مرحله پنجه، ۴۷ درصد در حالت پنجه کامل و ۲۰ درصد مزارع در مرحله ساقه دهی هستند، افزود: درحال حاضر در کل مزارع کود سرک استفاده شده و در ۲۷ درصد مزارع آبی و ۱۸ درصد مزارع دیم کودپاشی سرک مرحله دوم نیز انجام گرفته است.
وحدت با اشاره به کاهش بارندگی های در سال زارعی جاری گفت: متوسط بارندگی های استان در سال زراعی ۱۴۰۰– ۹۹ حدود ۲۰۶ میلیمتر بوده که این مقدار نبست به سال زراعی نرمال ۲۰ درصد و نسبت به سال زراعی گذشته ۲۸ درصد کاهش نشان می دهد.
وی اضافه کرد: با وجود کاهش بارندگی های وضعیت مزارع در حالت نسبتا مناسب بوده و این در حالی است که فروردین ماه سالجاری بارندگی موثری در استان ثبت نشده است ولی به علت پایین بودن درجه حرارت تا اواخر فروردین ماه آثار خشکسالی در دیم زارها مشهود نیست.
سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با ادامه روند فعلی و عدم بارندگی موثر در هفته های آینده آثار خشکسالی در اکثر مناطق استان ظهور کرده و با کاهش عملکرد خودنمایی خواهد کرد که پیش بینی می شود در صورت عدم بارندگی عملکرد محصول در اراضی آبی ۱۰ تا ۱۵ درصد و در مزارع دیم حدود ۶۵ تا ۵۰ درصد کاهش یابد.
وحدت با بیان اینکه عملیات مبازره با علف های هرز در ۵۰ درصد مزارع آبی و ۲۵درصد مزارع دیم و عملیات مبارزه با سن در بیش از ۶۲ هزار هکتار از مزارع آبی و دیم انجام گرفته و همچنان ادامه دارد، عنوان کرد: در صورت عدم بارندگی رغبت کشاورزان برای مبارزه سن گندم در مزارع دیم کاهش یافته و این امر باعث خسارات غیرقابل جبرانی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی خشكسالي آذربایجان غربی درصد مزارع سال زراعی مزارع دیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۴۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، رسول عطائی افزود: بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده های بازآفرینی شهری در ۲۲ شهر هدف استان در حال اجراست.

او اضافه کرد: طرح بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده های بازآفرینی شهری در ۱۰۰ درصد محدوده های بازآفرینی مصوب در ۲۲ شهر هدف  سطح استان اجرایی می شود.

عطائی گفت: تاکنون ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی در سامانه ستاد ملی ثبت شده است و پروانه ساختمانی برای نوسازی مسکن دریافت کرده‌اند.

او بیان کرد: با این آمار آذربایجان غربی در نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری بیش از ۷۵ درصد از برنامه ۲ ساله را اجرایی کرده است.

آذربایجان‌غربی جزو استان‌های پیشرو بوده و در آینده این طرح همراه با اطلاع رسانی عمومی عملیاتی می‌شود.

 

 

دیگر خبرها

  • شوط پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته بود
  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت
  • تدوام سامانه بارشی در آذربایجان غربی/سیلاب و طغیان رودخانه‌ها دور از انتظار نیست
  • برداشت ۵۰ درصد گندم خوزستان/میزان خسارت بارندگی به اراضی اعلام می‌شود
  • برپایی نمایشگاه طراحی و نقاشی درخوی
  • معلمان نقش مهمی در کاهش آسیب‌های جامعه دارند
  • نوید روزهای خوش برای کویرنشینان/دریای عمان؛ ناجی خراسان جنوبی
  • (ویدئو) ساکنان تالاب‌های افسانه‌ای عراق از خشکسالی می‌ترسند
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی