Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-29@18:12:58 GMT

فرار از کابوس گلزنی؛ عملیات پایانی قرمزها در هند

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۴۴۷۸

 تیم فوتبال پرسپولیس بعد از سه پیروزی پیاپی در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الوحده امارات با یک گل شکست خورد؛ هرچند که صعودش به دور یک هشتم نهایی به خطر نیفتاد و خیالش از حضور در دور بعد راحت است. با این حال شاگردان گل محمدی نمی خواهند به راحتی صدر نشینی را از دست بدهند و به عنوان قهرمان غرب آسیا تیم دوم گروهشان باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرسپولیس در آخرین بازی خود باید از ساعت ۱۹ پنج شنبه ۹ اردیبهشت به مصاف الریان قطر برود؛ حریفی که خیلی زودتر از گوای هند امیدش برای رسیدن به مرحله بعد از بین رفت.

پرسپولیسی‌ها در بازی رفت خیلی زود و روی جای گیری اشتباه حامد لک گل خوردند اما ۱۰ دقیقه طوفانی شاگردان یحیی گل‌محمدی سبب شد این دیدار با نتیجه ۳ بر یک به پایان برسد. کمال کامیابی‌نیا یک گل زد و شهریار مغانلو هم دبل کرد.

صعود برای اقتدار!

در حال حاضر پرسپولیس با ۱۲ امتیاز در صدر جدول گروه E رقابت‌ها قرار دارد و برای صعود به عنوان صدرنشین به یک امتیاز نیاز دارد. اگر پرسپولیس می خواهد مقتدرانه به دور بعد برسد باید مقابل الریان ناامید سه امتیاز را بگیرد و با ۱۵ امتیاز منتظر تعیین حریفش باشد.

شکست شاگردان گل‌محمدی صدرنشینی آن‌ها را تحت تاثیر قرار می دهد چرا که در آن زمان پیروزی احتمالی الوحده مقابل گوا هند می تواند تیم اماراتی را به ۱۳ امتیاز برساند و پرسپولیس ۱۲ امتیازی بماند!

اگر پرسپولیس صدرنشین گروه E شود به احتمال فراوان این تیم باید با تیم اول گروه D (السد یا النصر) یا تیم دوم گروه C (الدحیل، استقلال، الاهلی) رو به رو شود. البته این تقابل ها می تواند با رقم خوردن نتایج غیرقابل پیش بینی تر تغییر کند.

انگیزه شجاع

در دیدار رفت دو تیم، شجاع خلیل‌زاده بازیکن سابق پرسپولیس بهترین بازیکن تیمش بود و بازی قابل توجهی را از خود به نمایش گذاشت و حتی دقایق پایانی را هم با مصدومیت بازی کرد. شاید اگر خلیل زاده در دفاع الریان نبود این تیم گل‌های بیشتری را از پرسپولیس دریافت می‌کرد.

اما یکی دیگر از مباحثی که می تواند باعث انگیزه مضاعف شجاع مقابل تیم سابقش شود شایعاتی است که در خصوص اغفال بازیکنان پرسپولیس از سوی او منتشر شد. هرچند که این بازیکن واکنش تندی به این موضوع نشان داد و همه چیز را تکذیب کرد. گفته می شد او بازیکنان پرسپولیس از جمله احمد نوراللهی را به جدایی از این تیم و حضور در لیگ ستارگان قطر ترغیب کرد.

به این ترتیب او می تواند همانند بازی رفت نقطه اتکای مهمی برای شاگردان لوران بلان باشد چرا که جای خالی او در تیم پرسپولیس هم هنوز دیده می شود و قرمزها با حضور او در دفاع مستحکم‌تری داشتند.

دو تساوی و سه شکست و تفاضل گل ۴- برای الریان قطر یک نتیجه غیرقابل قبول است و قطعا مسئولان تیم زمانی که هدایت الریان را به سرمربی شاخصی چون بلان سپردند انتظار چنین عملکردی را نداشتند. آن ها حتی نتوانستند گوای هند را شکست بدهند و نه تنها موفق به این کار نشدند بلکه هم امتیاز با این تیم به علت تفاضل گل کمتر در رده چهارم گروه قرار دارند.

زوج عیسی- شهریار؛ فرار از کابوس!

آل کثیر و مغانلو در لیگ قهرمانان آسیا گلزنی کردند اما تعداد موقعیت هایی که این بازیکنان از دست دادند بسیار زیاد بوده و همین باعث شده که گل محمدی هم نسبت به عملکرد آن ها واکنش نشان دهد. البته به غیر از این دو بازیکن، مهدی عبدی هم شرایط خوبی ندارد و او در دیدار مقابل الوحده موقعیت های زیادی را از دست داد تا فشار رو این بازیکن بیشتر شود.

با توجه به عملکرد مهدی عبدی خیلی بعید به نظر می رسد که گل محمدی در جدال مقابل الریان از این بازیکن استفاده کند. این دیدار یک فرصت خوب برای گل محمدی است تا ترکیب هجومی خود را برای دیدارهای آینده لیگ برترمشخص کند.

برنامه روز پایانی گروه E

الریان قطر - پرسپولیس ایران ساعت ۱۹

گوا هند - الوحده امارات ساعت ۲۱:۳۰

جدول رده بندی:

۱- پرسپولیس؛ ۱۲ امتیاز

۲- الوحده امارات؛ ۱۰ امتیاز

۳- گوا هند؛ ۲ امتیاز

۴- الریان قطر؛ ۲ امتیاز

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اخبار پرسپولیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۴۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الکلاسیکوی ایران؛ جنگ سپاهانی‌های پرسپولیس با رانده‌شدگان گل‌محمدی!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، اگر سپاهان با نفراتی مثل شهریار مغانلو، رضا اسدی، رامین رضاییان و فرشاد احمدزاده مقابل پرسپولیس قرار بگیرد،در تیم اوسمار ویرا هم سپاهانی های زیادی حضور دارند که به طور طبیعی از انگیزه‌های زیادی برای بازی فینال گونه چهارشنبه شب برخوردارند. این بازیکنان تقریبا همان نفراتی هستند که گل محمدی آنها را برای پرسپولیس نخواست( به جز مغانلو) و حالا آنها با انگیزه زیاد مقابل تیم سابق قرار می گیرند تا شانس قهرمانی پرسپولیس را کم کنند.

یکی از این نفرات دانیال اسماعیلی‌فر است که چهارشنبه محروم است و نمی‌تواند تیمش را همراهی کند اما بازیکنانی چون گئورگی گولسیانی، مسعود ریگی، سروش رفیعی و عیسی آل کثیر هم سابقه بازی در سپاهان را دارند و این آخری همین نیم فصل اول برای تیم رقیب بازی می‌کرد.قطعاً در کنار این نفرات عبدالکریم حسن و اورونوف هم می‌توانند نقش کلیدی در بازی با سپاهان داشته باشند و به پیروزی تیمشان کمک کنند.

پرسپولیس بعد از نمایش پر نوسانی که در اراک ارائه کرد نیاز دارد که در مقابل سپاهان و در فاز دفاعی به مراتب بهتر کار کند. آنها در جام حذفی چهار گل خوردند و اگر قرار باشد مقابل سپاهان هم در خط دفاعی باز بازی کنند بعید است با دست پر از میدان خارج شوند. اتفاقا سپاهان هم نشان داده که در ساختار دفاعی مشکلات زیادی دارد آنجا همچنان خبری از محمد دانشگر نیست و سیاوش یزدانی، میلاد زکی‌پور، رامین رضاییان و...باید راه را بر مردان هجومی پرسپولیس ببندند.

رامین رضاییان و شهریار مغانلو که مورد تمجید ویرا قرار گرفته بودند برای این بازی خاص یک دنیا انگیزه دارند. رضاییان می‌خواهد ثابت کند که همچنان بهترین مدافع راست ایران و جایش در پرسپولیس خالی است. شهریار مغانلو هم که با ۱۴ گل زده در صدر جدول گلزنان قرار دارد، به دنبال عنوان آقای گلی فصل گذشته است و  گولسیانی و کنعانی‌زادگان باید کاملاً مراقب او باشند.

با تمام این اوصاف از کنار انگیزه سپاهانی‌های پرسپولیس هم نباید بی‌تفاوت گذشت. بازیکنی مثل ریگی شاید در ترکیب پرسپولیس کمتر به چشم می‌آید اما از مهره‌های خوب این تیم بوده و سروش رفیعی هم اگر بر خلاف بازی اراک آماده باشد قطعاً می‌تواند یکی از مهره‌های تاثیرگذار پرسپولیس محسوب شود. از طرفی عیسی آل کثیر در همین مدت کوتاه توانسته عنوان بهترین گلزن فصل پرسپولیس را به خود اختصاص بدهد و از شهاب زاهدی جلو بزند، عیسی در محوطه جریمه مهاجم کاملاً خطرناکی است و قطعاً مورایس فکری برای مهار او خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حذف پرسپولیس را این بازیکن شروع و تمام کرد!
  • رضا اسدی برای پرسپولیس تست می‌دهد
  • الکلاسیکوی ایران؛ جنگ سپاهانی‌های پرسپولیس با رانده‌شدگان گل‌محمدی!
  • پایان لیگ ستارگان قطر با قهرمانی السد
  • روز فوق‌العاده شروین بزرگ بعد از یک سال و 8 ماه
  • حسرت بزرگ پرسپولیس: مجتبی حسینی!
  • نمایش هیجان‌انگیز پرسپولیس و افسوس بزرگ یحیی
  • اگر یحیی گل‌محمدی این ۲ بازیکن را داشت...
  • ناکامی قرمزها مقابل ایرالکو در همه جام‌ها
  • رجبی: تراکتور می‌خواهد امتیاز بگیرد ولی استقلال «تیم تر» است/نظارت نباشد باشگاه به قهقرا می‌رود