Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@22:38:33 GMT

کرونای هندی در یک قدمی خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۴۷۱۴

کرونای هندی در یک قدمی خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، به گفته کارشناسان اپیدمیولوژی و پزشکان متخصص ویروس‌شناسی و بیماری‌های عفونی شدت سرایت، بیماریزایی و مرگ‌آوری سویه هندی کرونا بسیار بیشتر از دیگر انواع ویروس جهانگیر است.

محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی در آخرین نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفت: با توجه به اینکه استان در معرض ورود ویروس هندی کرونا قرار گرفته، مردم باید نسبت به رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی اهتمام بیشتری داشته باشند تا بتوان مانع از شیوع ویروس جدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با اشاره به لزوم برخورد قانونی جدی با ناقضان پروتکل‌های بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا افزود: نقش اطلاع‌رسانی و تلاش برای آگاهی‌بخشی عمومی نیز در کنار برخورد‌ها و نظارت‌ها موثر و با اهمیت است.

بیشتر بخوانید

موردی از ویروس هندی در خراسان رضوی مشاهده نشده است


 
علیرضا ناجی رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بر اساس اطلاعات اولیه میزان سرایت و تلفات در نوع ویروس هندی به مراتب بیشتر از دیگر سویه‌های ویروس جهش‌یافته کرونا در جهان است.

او افزود: ویروس جهش‌یافته هندی کرونا خطرناکتر و کشنده‌تر از سایر گونه‌های ویروس همه‌گیر و همانطور که از نامش پیداست خاستگاه آن هندوستان است.

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: سویه هندی ویروس کرونا برای نخستین بار حاصل دو متاسیون همزمان است. پیشتر نیز سابقه ترکیب متاسیون‌ها وجود داشته، ولی هیچگاه بطور همزمان یک ویروس در یک ویروس دیگر ادغام نشده بود.

ناجی بیان کرد: کرونای هندی در حال گسترش در جغرافیای جهان می‌باشد بطوری که به راحتی در سطح همه قاره‌ها در حال تبدیل به عامل اصلی ابتلای اکثریت جمعیت به بیماری کووید ۱۹ است.

او با بیان اینکه هم‌اینک افزون بر ۶۰ درصد بیماران کووید ۱۹ در هندوستان مبتلا به گونه جهش‌یافته هندی ویروس کرونا هستند، تصریح کرد:به این ترتیب در مورد سویه جهش‌یافته هندی کرونا با نوعی از ویروس مواجهیم که سرایت‌پذیری بسیار بالایی دارد. همچنین این امکان وجود دارد که همزمان با روند واکسیناسیون در جهان شاهد موارد ابتلای مجدد به بیماری کووید ۱۹ ناشی از نوع هندی ویروس کرونا هم باشیم.


انتهای پیام//ح. ص

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا علوم پزشکی استانداری کرونا هندی ویروس کرونا هندی کرونا جهش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۴۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی آغاز می‌شود

آذر رضایی پور کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش ها از امروز به تدریج از جنوب غربی خراسان رضوی آغاز خواهد شد و در روزهای پایانی هفته بیشتر نقاط استان را فرا خواهد گرفت.

او با بیان اینکه سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده در خراسان رضوی فعال خواهد بود، افزود: بارش ها در روز پنج شنبه و جمعه به اوج خود خواهد رسید که این بارندگی ها در مناطق مستعد همراه با رعد و برق، تگرگ و آبگرفتگی است و موجب کاهش موقت دمای هوا در مناطق مختلف نیز خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • سیلابی شدن رودخانه روستای کبوترکوه گناباد + فیلم
  • دعوت از گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی
  • فیلم/ اجتماع بزرگ صادقیون در خراسان رضوی
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • لغزندگی جاده‌های خراسان رضوی در پی بارش باران
  • جاده‌های خراسان رضوی در پی بارش باران لغزنده است
  • باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی آغاز می‌شود
  • باران خراسان رضوی را فرا می‌گیرد