Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@13:49:00 GMT

طرح برج طاووس دزفول در انتظار حکم قضایی است

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۵۲۶۶

طرح برج طاووس دزفول در انتظار حکم قضایی است

رئیس شورای اسلامی شهر و شهرستان دزفول با اشاره به چالش طرح برج طاووس این شهر گفت: برای تعیین تکلیف این طرح منتظر حکم قضایی هستیم.

سید مصطفی عظیمی‌فر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح برج طاووس در دوره سوم شورای اسلامی شهر دزفول با سرمایه گذاری فردی لبنانی کلید خورد ولی طبق برنامه پیش نرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پیگیری قضایی درخصوص برج طاووس در حال انجام است، ادامه داد: طبق آخرین اطلاعی که به دست ما رسیده صدور حکم بدوی درخصوص این طرح در مراحل پایانی است.

مجتمع طاووس یک طرح خدماتی، رفاهی و گردشگری بود که عملیات ساخت آن در زمینی به مساحت ۴۰ هزار مترمربع در پائین دست بوستان ساحلی موسوم به علی کله آغاز شد.
قرارداد این طرح از سال ۱۳۹۰ بین شهرداری و شرکت طاووس بسته شد ولی به دلیل اختلاف بین ۲ شریک، این طرح در سال ۱۳۹۲ تعطیل و قرارداد آن در سال ۱۳۹۴ فسخ شد.

عملیات گودبرداری برج به سرعت انجام شد ولی در همین حد ماند و گودال ایجاد شده به یک معضل خطرناک تبدیل شد.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول همچنین درخصوص طرح گذر قائم که اخیرا بدهی بانکی آن بحث برانگیز شده است، گفت: قرار است سازمان شفافیت به موضوع بدهی‌های این طرح ورود کند که روال اداری آن طی شده است.

وی با بیان اینکه مردم شورا را برای نظارت بر شهرداری انتخاب کرده‌اند، افزود: هماهنگی لازم با شهرداری دزفول برای ورود سازمان شفافیت به طرح قائم صورت گرفته است تا مردم در جریان وضعیت طرح و بدهی‌های آن قرار گیرند.

عظیمی‌فر طرح قائم را از طرح‌های خوب شهرداری دزفول برشمرد و گفت: در شورای دوره سوم ۶۰۰ میلیارد ریال برای این طرح وام گرفته شد که اکنون سود وام‌ها مشکلاتی ایجاد کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول افزود: مردم نسبت به تاخیر زیاد در تکمیل طرح گلایه مند هستند اگرچه ارزش افزوده ملک هم بالا رفته است.

وی فروش طرح را یکی از راهکارهای پیشنهادی عنوان و بیان کرد: قرار است برای چگونگی فروش طرح با شرکت‌های سرمایه گذاری در تهران مشورت شود تا این کار به صورت کارشناسی شده صورت گیرد.

شورای شهر، شورای شهرداری نیست

عظیمی‌فر با تبریک ۹ اردیبهشت ماه روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: قانونگذار شرح وظایف شوراها را مشخص کرده است و آنها اختیارات زیادی برای پیگیری و انعکاس مشکلات و برگزاری جلسات با مسوولان دارند.

وی شورا را مردمی ترین نهاد اجتماعی و مدیریتی دانست که با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شوند لذا انتظار می‌رود مردم در انتخابات به افرادی رای دهند که تخصص لازم را داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول آغاز به کار نخستین دوره شورا در ۹ اردیبهشت ۱۳۷۸ را یادآور شد و گفت: سوال از شهردار و استیضاح و نظارت بر عملکرد شهردار و مدیران اجرایی، تصویب لوایح طرح‌های مختلف، تصویب بودجه سالیانه شهرداری و هزینه کرد کارهای مختلف از جمله وظایف شورا است.

وی افزود: متاسفانه برخی شورا را محدود به شهرداری می‌کنند حال آنکه وظیفه شورا رسیدگی به حوزه‌های مختلف شهر است و این موضوع در ادوار مختلف شورای شهر دزفول به ویژه شورای سوم به اثبات رسید.

عظیمی‌فر اظهارداشت: هر شورا ۶ کمیسیون دارد که لازم است افرادی انتخاب شوند که تخصص لازم را در این کمیسیون‌ها داشته باشند البته ممکن است این اتفاق نیفتد ولی باز هم دست اعضای شورا برای استفاده از مشاوران یا شورایاری‌ها باز است.

وی افزود: منتخبان شوراهای اسلامی شهر و روستا نباید ضعف و نارسایی داشته باشند و با شهامت، استقلال رای، مردم داری و صرف وقت به دنبال رفع مشکلات شهر باشند.

اختلاف نظر اعضای شورا نباید شهر را با چالش و بحران مواجه کند

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با بیان اینکه اغلب شهرداری‌ها تمایل دارند شورایی نباشد، بیان کرد: قانونگذار وجود شورا را ضروری دانسته است.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر دزفول افرادی پاک، سالم، مومن و خدمتگزار هستند، افزود: کار شورا کاری گروهی است؛ اختلاف نظر بین اعضای شورا طبیعی است ولی نباید به گونه‌ای باشد که شهر را با چالش و بحران مواجه کند.

عظیمی‌فر گفت: خدمت به مردم در جایگاه مقدس شوراها موهبتی از سوی خداوند متعال است لذا تک تک اعضای شورای شهر در قبال آرای مردم در پیشگاه خداوند متعال مسوول هستیم و باید پاسخگوی اعمال خود باشیم.

وی افزود: اعضای شورای شهر باید تا آخرین روزهای شورا براساس قسمی که خورده اند در راستای خدمت به مردم تلاش کنند تا اقدامات آنها در ذهن مردم ماندگار شود.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با قدردانی از نامزدهای جدید بابت حضور در عرصه و داغ کردن تنور انتخابات شورا بیان کرد: این حضور در عرصه نشان از احساس مسوولیت افراد و عشق آنها برای خدمت به زادگاهشان است.

وی با بیان اینکه مردم دزفول همواره در صحنه‌های مختلف سیاسی و مذهبی کشور حضور داشته‌اند از آنها دعوت کرد در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها حضور پر رنگی داشته باشند.

عظیمی‌فر گفت: انتظار می‌رود مردم، افرادی را براساس معیارهای دینداری، مردمداری، درک درست از قانون و استقلال رای و فکر برای انتخابات شوراهای شهر و روستا انتخاب کنند تا شاهد رشد و شکوفایی شهرها و روستاهای شهرستان باشیم.

وی با اشاره به شناسایی سه شهید تازه تفحص شده دزفول افزود: مردم شهر دارالمومنین دزفول در ماه مبارک رمضان بار دیگر میزبان سه شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس هستند.

فعالیت گروه‌های جهادی در بیمارستان بزرگ دزفول مستندسازی شود

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با قدردانی از کادر درمان که در خط مقدم مقابله با کرونا تلاش می‌کنند، اظهارداشت: نیروهای جهادی نیز در کنار کادر درمان در حال خدمت به بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول هستند که زحمات آنها جای قدردانی ویژه دارد.

وی با تاکید بر لزوم مستندسازی اقدامات گروه‌های جهادی در بیمارستان بزرگ دزفول افزود: بیش از یکصد نفر در قالب گروه‌های جهادی در سه نوبت کاری در بیمارستان بزرگ دزفول فعال هستند و در برخی موارد فرد در بیمارستان شاغل است ولی نوبت عصر را بدون دستمزد سر کار می‌رود و به بیماران خدمت می‌کند.

عظیمی‌فر با بیان اینکه هیچ یک از نیروهای جهادی فعال در بیمارستان بزرگ دزفول واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند، گفت: بعد از پیگیری‌های صورت گرفته قرار شد سهمیه‌ای برای این نیروها در نظر گرفته شود ولی در اقدامی ارزشمند این نیروها سهمیه را نپذیرفتند و اعلام کردند واکسن‌ها را به دیگر اقشار جامعه که نیاز بیشتری دارند تزریق کنید.

وی این اقدام گروه‌های جهادی فعال در بیمارستان بزرگ دزفول را یادآور دوران دفاع مقدس دانست که رزمندگان از سهمیه خود به دیگر رزمندگان می‌بخشیدند.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول ادامه داد: این افراد در گمنامی در حال دادن دارو و غذا به بیماران کرونایی و ماساژ دادن آنها هستند و از هیچ خدمتی برای بیماران دریغ نمی‌کنند.

وی با اشاره به بازدید از بیمارستان بزرگ دزفول به همراه فرماندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول و نیروهای جهادی گفت: در این بازدید تصمیم بر این شد که یک بخش دیگر به بخش‌های کرونایی بیمارستان اضافه شود که همان شب تا صبح با همت وصف نشدنی مسوولان و خیران این بخش آماده شد و مورد استفاده قرار گرفت. 

شهرستان دزفول در وضعیت بحرانی کرونا قرار دارد و ظرفیت بیمارستان‌های این شهرستان تکمیل است./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رئیس شورای اسلامی شهر دزفول شورای اسلامی شهر دزفول بیمارستان بزرگ دزفول گروه های جهادی داشته باشند اعضای شورا شورای شهر برج طاووس عظیمی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۵۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی بعد از ظهر یکشنبه در دیدارهای جداگانه با اعضای شورای اسلامی شهر دیلم و امام حسن به مناسبت ۹ اردیبهشت ماه روز شوراها، وجود تعامل و همدلی در میان اعضای شورا را اولین اصل تشکیل شورای موفق ذکر کرد.

وی اظهار داشت: دانش، تخصص، دلسوزی، اراده انجام کار تیمی و استفاده از خرد جمعی نیز یاری دهنده افراد شورا برای انجام رسالت و وظیفه سنگین نمایندگی مردم است و در سایه این خصوصیت‌ها، شهر به آبادانی و پیشرفت می‌رسد و آینده روشنی برای آن رقم می‌خورد.

فرماندار دیلم ضمن تبریک روز شوراها به منتخبین مردم در شورای اسلامی شهرهای دیلم و امام حسن افزود: ما به عنوان خادمین مردم در مجموعه دولت امیدواریم با همفکری و تعامل بیشتر با شوراها و شهرداری بتوانیم خدمات قابل قبولی در شهرستان انجام دهیم تا پاسخگوی توقعات به حق مردم باشیم.

در ادامه این نشست‌ها هر یک از اعضای شورا به بیان مطالبی در خصوص مشکلات و ارائه نظرات خود پرداختند.

کد خبر 6091228

دیگر خبرها

  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شورا‌های در رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنیم
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • واریز ۷۱۲ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند
  • تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم 
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است