Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان ایران موفق به کسب یازده مدال رنگارنگ در مسابقات آنلاین قهرمانی جهان شدند.

به گزارش برنا، مرحله اول مسابقات قهرمانی جهان پومسه به صورت آنلاین با حضور 486 پومسه رو از 49 کشور برگزار شد که با پایان قضاوت مرحله فینال این دوره از رقابت‌ها، ملی پوشان نوجوان پومسه کشورمان موفق به کسب 2 مدال طلا (رفیعی و لیموچی)، یک مدال نقره (زندی) و یک مدال برنز (باسامی) شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش آزاد نیز 3 مدال طلا (خانواده‌های حاتمی، موسی‌نیا 2 مدال)، 3 نقره (تقی پور و خانواده‌های برزگری، نظری) و یک برنز (صداقت) بدست آمد.
 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهان مدال طلا پومسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۵۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پورسلمان: بهترین مربی شمشیربازی جهان با تیم سابر کار می‌کند/ تدارک لازم را برای کسب مدال المپیک دیده‌ایم

علیرضا پورسلمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره اینکه تا چه اندازه می‌توان امیدوار بود تا شمشیربازی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس در ردیف ورزش‌های مدال‌آور ایران قرار بگیرد، اظهار کرد: آنچه وظیفه فدراسیون به عنوان متولی است به بهترین شکل در حال اجراست و ما همه تلاش خود را می‌کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم. تمام زوایایی که باید پیش‌بینی می‌کردیم تا تیم اسلحه سابر مدال بگیرد پیش‌بینی شده است. بهترین مربی حال حاضر دنیا با ملی‌پوشان ما کار می‌کند و مربی ایرانی خود را از آمریکا فرا خواندیم. بیش از یک ماه است که اردو‌های متمرکزی را در فرانسه پشت سر می‌گذرانند. آن هم با وضعیت اقتصادی که فدراسیون تحت فشار است. 

کسب مدال قابل پیش‌بینی نیست

وی ادامه داد: در تمامی رویداد‌هایی که تا المپیک داریم با تیم کامل شرکت کرده‌ایم. در سال‌های گذشته یک نماینده در مسابقات گرندپری یا دیگر رقابت‌ها داشتیم، اما در این ایام با تیم کامل به مصاف حریفان می‌رویم. به عنوان مثال در مسابقات جایزه بزرگ سئول که هزینه بلیت رفت و برگشت یک نفر ۱۲۰ میلیون است با تیم المپیکی‌مان شرکت کردیم. تمامی تدارکات را پیش‌بینی کردیم، مربی بدنساز، روانشناس، ماساژور در خدمت تیم هستند. امیدواریم در روز مسابقات المپیک، تمرکز بالا و انرژی مثبت نزد ملی‌پوشان باشد و نتایج درخور توجهی را کسب کنند. کار خیلی سختی است، چون تمامی رقبا با تمام توان و ظرفیت خود وارد میدان می‌شوند. کسب مدال قابل پیش‌بینی نیست، چون در روز مسابقه شرایط تیم‌ها مشخص می‌شود ولی تمامی تدارکاتی که برای روی سکو رفتن لازم بوده از سوی فدراسیون فراهم شده است. امیدواریم روز مسابقه، روز نمایندگان ما باشد و در مسابقات انفرادی و تیمی موفق به کسب مدال شویم.

نمی‌خواهیم حریف اول مجارستان باشیم

رئیس فدراسیون شمشیربازی خاطرنشان کرد: ملی‌پوشان اسلحه سابر ما تحت فشار دوری از خانواده بودند و خواهند بود. ضمن اینکه فشار زیادی را بابت تمرینات متحمل شدند. نتایج مسابقات سئول در اولویت نبودند، چون ملی‌پوشان ما در اوج دوران بدنسازی و آمادگی جسمانی قرار دارند. کریستین بائو سرمربی فرانسوی تیم ملی هم قبل از مسابقات گفت ما مسابقات سئول را برای کسب سهمیه در المپیک از دست می‌دهیم. با هدف ارزیابی و بررسی وضعیت فنی ملی‌پوشان‌مان به سئول رفتیم. ضمن اینکه باید ببینیم استراتژی شرکت در مسابقات پیش رو چه چیزی است. ما برای آنکه رنکینگ تیم‌مان را بالا ببریم و در المپیک حریف اول مجارستان نشویم. به عنوان مثال از جایگاه ششم به چهارم برسیم یا بالعکس تنزل کنیم و هشتم شویم. این استراتژی را تمامی تیم‌ها دارند و نمی‌خواهند حریف اول مجارستان باشند تا با این حریف در مراحل پایانی روبه‌رو شوند. مثلاً فرانسه یا کره جنوبی تلاش می‌کنند تا در دور اول با ما روبه‌رو نشوند.

نسل طلایی شمشیربازی سابر را داریم 

وی افزود: در برخی مسابقات شمشیرباز‌ها با هدف حضور به میدان می‌روند و به دنبال ارتقای رتبه یا مدال نیستند. البته نفراتی هم هستند که به دنبال بهترین عملکرد هستند؛ بنابراین ملاک ارزیابی نباید باشد و ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم. به همین خاطر تا المپیک به غیر از مسابقات قهرمانی آسیا در کویت، دیگر رقابت‌ها برای افزایش آمادگی ملی‌پوشان است و هدف اصلی درخشش در المپیک است که بدون شک هدف همه تیم‌ها در بخش‌های انفرادی و تیمی خواهد بود. برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا جایگاه مناسبی در رنکینگ داشته باشیم و به اهداف خود در این مسابقات معتبر برسیم. بحث هزینه‌هایی که بابت حضور در کمپ اورلئان فرانسه هم می‌شود هم در حالی این که برخی از نمایندگان تیم‌های مختلف ۲ سال و نیم است در این کمپ هستند در حالی که بچه‌های ما تا المپیک ۶ ماه در این کمپ خواهند بود. از طرفی باید ببینیم مدال المپیک چقدر ارزشمند است. نسل طلایی شمشیربازی سابر را داریم و نیاز است تا ریسک خود را بالا ببریم. هر کسی علی پاکدامن را شکست دهد به مدال المپیک می‌رسد. باید سرمایه‌گذاری کنیم نه اینکه فرصت‌سوزی شود. شاید تا دو دوره دیگر المپیک هم چنین فرصتی به دست نیاید.

زمان می‌برد تا پشتوانه‌سازی انجام شود

پورسلمان در مورد اینکه چرا در اسلحه‌های اپه و فلوره، شمشیربازی ایران در وضعیت خوبی قرار ندارد و المپیکی نشده است، گفت: کشور‌هایی که جمعیت گسترده‌ای ندارند روی یکی دو اسلحه بیشتر سرمایه گذاری نمی‌کنند. سوئیس فقط روی اسلحه اپه سرمایه‌گذاری کرده است، سوئد به همین شکل، فرانسه هم روی اسلحه اپه دختران و پسران سرمایه‌گذاری کرده و به المپیک هم رفته، ونزوئلا هم چنین کاری را کرده، اما کشور ما کشوری با استعداد است. منتهی باید دو مسئله را لحاظ کرد، اول منابع و ابزار در اختیار و دومی زمان، من سال گذشته که سال بازی‌های آسیایی بوده فدراسیون را تحویل گرفتم و نباید در این بازی‌ها تنزل رتبه پیدا می‌کردیم. ۳۰۰ درصد در همه رده‌های سنی افزایش رتبه داشتیم ولی می‌توانیم بهتر از این هم عمل کنیم، البته هفت سال بسترسازی لازم انجام نشده، زمان می‌برد تا پشتوانه‌سازی انجام شود. به اندازه انگشتان دست مربی توانمند در مباحث آموزشی نداریم. مربیان را به کلاس‌های بین‌المللی اعزام می‌کنیم تا ضعف‌هایی که داریم پوشیده شود. البته این موضوع در طول زمان محقق می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پورسلمان: بهترین مربی شمشیربازی جهان با تیم سابر کار می‌کند/ تدارک لازم را برای کسب مدال المپیک دیده‌ایم
  • تیراندازان ایران از صعود به مرحله نهایی باز ماندند
  • رقابت ۵۷۲ تکواندوکار در مسابقات قهرمانی آسیا
  • کرمانشاه می‌تواند پایگاه اتومبیلرانی غرب کشور شود
  • درخشش دختران وزنه‌بردار خوزستانی در مسابقات کشوری (+عکس)
  • حضور ۴ ورزشکار خوزستانی در مسابقات قهرمانی پارادوومیدانی جهان
  • جام جهانی تیراندازی| دست رستمیان از کسب مدال کوتاه ماند
  • ثبت تقویم مسابقات کشوری دوومیدانی ایران در فدراسیون جهانی 
  • ثبت تقویم مسابقات کشوری دوومیدانی ایران در فدراسیون جهانی
  • درخشش شناگران روشندل ساروی در مسابقات قهرمانی کشور