Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر حسین باجلان گفت: با خواندن قرآن از اعماق جان قطعا بر سختی‌های زندگی پیروز خواهیم شد و از این طریق هیچگاه از یاد خدا غافل نمی‌شویم.‌

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛امیر حسین باجلان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین، با اشاره به اینکه قرآن موجب هموار شدن مسیر زندگی او شده است، اظهار کرد: در اوایل سنین کودکی به حفظ قرآن می پرداختم و توانستم در سن کم یک جز قرآن را حفظ کنم؛ سپس از ۱۲ سالگی به قرائت قرآن پرداختم و از مقطع سوم راهنمایی به طور تخصصی فعالیت در حوزه قرائت را ادامه دادم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در کلاس های آموزشی تجوید قرآن شرکت می چ.کردم و از این طریق به قرائت قرآن علاقه.مند شدم و در مسابقات آموزش و پروش شرکت کردم؛ در دبیرستان علوم معارف تحصیل می‌کردم و سپس در حوزه ادامه تحصیل دادم و اکنون چهار سال است که در این زمینه فعالیت می‌کنم.

یکی از تاثیرات انس با قرآن، داشتن آرامش قلبی و روانی است

این جوان فعال قرآنی درباره رتبه‌هایی که تا کنون کسب کرده است، بیان کرد: موفق شدم در مسابقات دانش آموزی در بخش اذان رتبه ۱۲ کشوری، در مسابقه شوق تلاوت که در جزیره کیش و قشم برگزار شد رتبه اول و دوم و در مسابقه‌ای که به صورت کشوری در حرم حضرت ابوالفضل عباس(ع) برگزار شد رتبه دوم را کسب کنم.

باجلان تاکید کرد: تشویق‌هایی که از سوی خانواده و اساتید صورت می گرفت، زمینه قرآنی و مذهبی که در فضای خانواده وجود داشت و ارتباط با دوستانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، موجب انگیزه برای در پیش گرفتن راه قرآنی در زندگی‌ام شد و به طور میانگین در طول روز یک ساعت و نیم به قرائت قرآن می‌پردازم.

وی ادامه داد: تلاوت قرآن در زندگی‌ام همواره موجب برکات زیادی شده است و یکی از تاثیرات انس با قرآن، داشتن آرامش قلبی و روانی است و نیز این ارتباط نزدیک در زمینه‌های دیگر از جمله شرایط شغلی و ازدواج بسیار کمک کننده راه است.

این جوان فعال قرآنی اذعان کرد: شخصی که با قرآن انس بگیرد قطعا زندگی او رنگ و بوی خاصی خواهد داشت و اکنون که ازدواج کرده‌ام تاثیر توسل به قرآن را در خانواده و زندگی خود به خوبی مشاهده می‌کنم.

تاثیر قرآن در زوایای مختلف زندگی‌

باجلان ابراز کرد: دعای پدر و مادرم و تربیت قرآنی  موجب شده که از ابتدا راه و روش قرآنی را سر لوحه زندگی خود قرار دهم و از این بابت بسیار رضایت دارم، به آیات قرآن بیشتر به دید معنوی، روان شناختی و روانشناسی توجه دارم و به آیاتی که در برطرف کردن خلل روحی که در انسان‌ها موثر است تفکر و تمرکز می‌کنم.

وی افزود: آیاتی همچون( إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ) و(هُوَ شِفاءٌ وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ) توجه من را بسیار جلب می‌کند چراکه کلمه شفا به قرآن نسبت داده شده و این موضوع نشان دهنده این است که به امراض روحی انسان در درجه اول و امراض جسمی در درجه بعدی توجه می‌شود.

این جوان فعال  قرآنی تصریح کرد: کسانی که طلبه هستند نیز امام زمان را پدر معنوی خود می‌دانند اما در مسیر زندگی‌ام توسل بیشتری نسبت به حضرت فاطمه الزهرا(س) احساس می‌کنم.

باجلان بیان کرد: انسان اگر از اعماق جان قرآن بخواند و نسبت به عمل کردن مواردی که برای ما نوشته شده توجه کند قطعا نور و امید در دل او ایجاد می شود و آن فردی که امید در زندگی خود پیشه کند، هیچوقت در سختی‌ها حتی در مواجه با ویروس کرونا تسلیم و ناامید نمی‌شود.

وی بیان کرد: هر نوجوانی باید برای خواندن قرآن هدف گذاری در نظر بگیرد و این طور نباشد که فقط کلمات را ادا کنند بلکه باید نیت خود را در رضای خدا قرار دهد و اخلاص پیشه کند. وی در پایان گفت: قطعا از راه انس با قرآن می‌توانیم آیات کتاب خدا را سر لوحه زندگی خود قرار دهیم و این نزدیکی به خدا و عمل به قرآن موجب نتایج خوبی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: قرائت قرآن زندگی خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۵۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرائت قرآن و حمایت از فلسطین در برنامه تلویزیونی تونس+فیلم

حضور قاری نوجوان کشورمان و احسان یاسین، خواننده، در کشور تونس و اجرای قطعات به زبان عربی در دفاع از فلسطین با استقبال مردم این کشور مواجه شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، برنامه تلویزیونی زنده در شبکه قرطاج تونس با یکی از مشهورترین مجریان تلویزیونی این کشور و با حضور محمود پاک‌نیت، بازیگر نقش حضرت یعقوب (ع)؛ مهوش صبرکن، بازیگر نقش کالی ماما ندیمه زلیخا در سریال یوسف (ع)؛ احسان یاسین، خواننده کشورمان؛ سید علی فیاضی، قاری قرآن نوجوان از اصفهان و نیز رایزن فرهنگی کشورمان در تونس در این برنامه قاری قرآن نوجوان به طور زنده قرآن کریم و احسان یاسین دو قطعه موسیقی اجرا کردند.

.

تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط قاری نوجوان کشورمان در مسابقات قرآن تونس یکی از برنامه‌های مهم در این ایام بود. در این مدت همچنین احسان یاسین خواننده جوان کشورمان، به دعوت کشور تونس عازم این کشور شده است.

همزمان با حضور قاری منتخب کشورمان در کشور تونس، هفته فرهنگی ایران با نمایش فیلم ملک سلیمان نبی و میزبانی از دو تن از بازیگران آن برگزار شده است.

 

برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای

 

احسان یاسین در این رویداد فرهنگی، با قطعات معنوی و موسیقایی در حمایت از آرمان فلسطین کنسرت اجرا کرد که با استقبال خوب حاضران مواجه شد. هفته فرهنگی ایران فرصتی دوباره برای آشنایی نخبگان فرهنگی دو کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • قرائت قرآن و حمایت از فلسطین در برنامه تلویزیونی تونس+فیلم
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا