Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع ترکیه گزارش دادند که تصمیم عربستان برای تعطیلی ۸ مدرسه ترکیه خشم آنکارا را برمی‌انگیزد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، عربستان سعودی اعلام کرد که در پایان سال تحصیلی جاری، 8 مدرسه ترکیه را تعطیل می‌کند.

خبرگزاری‌های رسمی ترکیه گزارش دادند، این تصمیم عربستان در شرایطی که ترکیه به دنبال بهبود روابط با ریاض بود، خشم آنکارا را برمی انگیزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش مقامات سعودی به وزارت آموزش و پرورش ترکیه در تبوک، ریاض، طائف و جده این تصمیم را ابلاغ کرده‌اند.

منابع ترکیه گزارش دادند که در این مدارس 2256 دانش آموز مشغول تحصیل هستند.

ماه گذشته وزارت آموزش و پرورش ترکیه اعلام کرد که 26 مدرسه این کشور در عربستان فعال هستند.

کارشناسان معتقدند این اقدام ریاض می تواند بار دیگر منجر به بروز تنش در روابط ترکیه و عربستان شود.

عربستان| اقدامات عجیب محمد بن سلمان برای فرار از بحران‌ها/ ولخرجی‌های سرسام آور از جیب ملتعربستان| مذاکرات بن سلمان برای فروش سهام آرامکو به سرمایه‌گذاران خارجی

تنش در روابط آنکارا و ریاض از سال 2017 به ویژه پس از حمایت ترکیه از قطر که تحت محاصره عربستان بود شدت گرفت و پس از قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد آل سعود در کنسلوگری عربستان در استانبول به اوج خود رسید.

با وجود آنکه ریاض برای بهبود سطح روابط و رفع تنش‌های فیمابین به آنکارا چراغ سبز نشان داده اما هنوز تحریم کالاهای ترکیه در عربستان سعودی ادامه دارد.

با وجود تماس تلفنی «سلمان بن عبدالعزیز»، شاه سعودی با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و بازشدن باب‌هایی برای رفع تنش میان دو طرف، صادرکنندگان کالاهای ترکیه از موانع روزافزون کار در عربستان که تهدیدی برای اقتصاد ترکیه محسوب می‌شود، خبر می‌دهند.

اخیرا، شماری از تجار سعودی خواستار تحریم واردات از ترکیه را همزمان با تشدید تنش‌ها میان دو کشور به دلیل «فعالیت‌های توسعه‌طلبانه آنکارا» شده بودند.

چندی قبل دولت آنکارا به دلیل تحریم کالاهایش توسط عربستان از این کشور به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۵۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبدالفتاح البرهان برای تشییع جنازه پسرش به آنکارا رفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش سودان امروز شنبه برای تشییع جنازه فرزندش که بر اثر تصادف جان باخت، به آنکارا ترکیه رفت.

معاون رئیس جمهوری ترکیه از البرهان استقبال کرد.

پیش از این خبرگزاری «دوغان» گزارش داد که محمد عبدالفتاح البرهان، پنج‌شنبه ۱۷ اسفند، در آنکارا پایتخت ترکیه در حال رانندگی با موتورسیکلت خود بود که با یک وسیله نقلیه دیگر برخورد کرد و چند متر دورتر از موتورسیکلت خود به زمین پرتاب شد. پسر فرمانده ارتش سودان به بیمارستان منتقل و در بخش مراقبت های ویژه بستری شد.

روز گذشته اعلام شد که پسر عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیت سودان چند هفته پس از مجروح شدن او در یک حادثه رانندگی در ترکیه درگذشت.

کد خبر 6096410

دیگر خبرها

  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • عبدالفتاح البرهان برای تشییع جنازه پسرش به آنکارا رفت