Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

شکارچیان گنج قصد دارند ۴۸ جعبه طلای هیتلر به ارزش نیم میلیارد پوند را که زیر کاخی که روسپی‌خانه نازی‌ها بوده و در آنجا پنهان شده بود را کشف کنند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ پس از مشخص شدن محل مخفی شدن این طلا‌ها و ذکر آن در دفترچه یک افسر اس اس، شکارچیان گنج برای عملیات‌شان برنامه‌ریزی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار می‌رود ۱۰ تن طلا در محوطه کاخ قرن هجدهمی در مینکووسکی در جنوب لهستان کشف شود.

گنج به دستور "هاینریش هیملر" فرمانده نیرو‌های اس اس در اواخر جنگ جهانی دوم برای راه‌اندازی رایش چهارم به سرقت رفته بود.

تصور می‌شود که طلای برسلاو که از مقر پلیس در وروسلاو ناپدید شده بود نیز در زیر این کاخ کشف شود.

در زمان پیشروی ارتش سرخ، نازی‌ها طلا را از برسلاو به کاخ هاچبرگ منتقل کردند که در ۴۰ کیلومتری مرز چک قرار دارد. این فلز با ارزش در چاه ۶۰ متری پنهان شده بود که با کمک ۳ انفجار پوشانده شد. همراه با این گنج شاهدان این عملیات سری نیز دفن شدند.

محل مخفی شدن طلا‌ها در دفتر خاطرات و نقشه‌ای که شکارچیان از یکی از فرزندان افسران س اس به دست آورده بودند ذکر شده است.

انتظار می‌رود علاوه بر طلا، جواهرات و اشیای گرانبها از مجموعه خصوصی آلمانی‌های ثروتمندی که در آن منطقه زندگی می‌کردند نیز کشف شود. آنان برای محافظت از دارایی‌های‌شان در برابر غارت شدن احتمالی توسط نیرو‌های ارتش سرخ، اموال‌شان را به نیرو‌های اس اس تحویل می‌دادند.

در میان اسناد به دست آمده توسط شکارچیان طلا، نامه‌ای از طرف یک افسر ارشد اس اس به نام "فون اشتاین" به یکی از دخترانی که در کاخ کار می‌کرد و سپس معشوقه او شد دیده می‌شود.

این افسر نوشته است: "اینگه عزیزم، من با اراده خدا وظیفه‌ام را انجام می‌دهم. برخی از حمل و نقل‌ها موفقیت‌آمیز بودند. ۴۸ صندوقچه سنگین رایش بانک و تمام صندوقچه‌ای خانوده را به شما می‌سپارم. فقط شما می‌دانید که این صندوقچه‌ها در کجا واقع شده‌اند. باشد که خداوند به تو و به من کمک کند تا تکلیف‌ام را انجام دهم".

منبع: آفتاب

کلیدواژه: گنج هیتلر طلا لهستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۶۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشان طلای انتخابی جام جهانی در دست ووشوکار چهارمحال و بختیاری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: رقابت‌های انتخابی جام جهانی با با حضور بیش از ۳۰۰ ورزشکار از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین برگزار و ملی‌پوشان کشورمان برابر حریفان خود با نمره ۹.۶۸ به مقام قهرمانی رسید و صاحب نشان طلا شد.
زهرا کیانی پیش از این به نشان طلای فرم چانگ‌چوان دست یافته بود.

دیگر خبرها

  • کاهشی شدن قیمت سکه و طلا
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • فروش ۲.۹ تن طلا در ۲۱ حراج در ایران
  • «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» مجددا مرور می‌شود
  • «جعبه سیاه» آدم‌ها رو می‌شود/ چالش‌هایی که گاهی از دست مهمان برنامه در می‌رود
  • نشان طلای انتخابی جام جهانی در دست ووشوکار چهارمحال و بختیاری