Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@08:36:58 GMT

ضرورت نصب دوربین مداربسته داهوا

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۶۵۸۶

ضرورت نصب دوربین مداربسته داهوا

دوربین های مداربسته، یکی از مهم ترین وسایل امنیتی در زندگی روزمره ما هستند. ما با استفاده از سیستم های مداربسته، می توانیم نظارت دقیق تر و بهتری نسبت به محیط پیرامون خود داشته باشیم.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام شرکت فراگستر الکترونیک، برندهای متعددی از سیستم های دوربین مداربسته در صنعت نظارت تصویری وجود دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از آن ها برند داهواست، داهوا متشکل از انواع و اقسام محصولات گوناگون و متنوع است که برای کاربردها و پروژه های متعددی مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع می توان گفت که شما با نصب دوربین مداربسته داهوا می توانید با هزینه ای مناسب، از وقایع محیط پیرامون خود مطلع شوید و با دقت بیشتری محیط را تحت کنترل و نظارت خود قرار دهید.

چرا نصب دوربین مداربسته داهوا، ضرورت دارد؟

شرکت داهوا، طیف گسترده ای از محصولات کاربردی خود را وارد بازار نظارت تصویری کرده است که شامل: سیستم های دوربین مداربسته پلاک خوان، تشخیص و شناسایی چهره، حرارتی، ضد اکسایش، ضد انفجار و ... می شود. می توان گفت که شما می توانید با استفاده از سبد کالای متنوع داهوا، محیط کار، منزل خود، مراکز تفریحی و خرید، محیط های حساس و صنعتی و ... ، به میزان بیشتری ایمن نمایید.

· شما می توانید با نصب دوربین مداربسته داهوا پلاک خوان، ورودی و خروجی مجتمع مسکونی خود را تحت نظارت و کنترل قرار دهید، یعنی این امکان وجود دارد تا شما یک لیست از پلاک های مجاز را تهیه نمایید تا در صورت بررسی پلاک خودروها توسط دوربین پلاک خوان یا ANPR و در صورت وجود در آن لیست، درب ورودی پارکینگ و یا راهبند مجتمع باز شود. اگر بخواهیم یکی از معروف ترین و کارآمدترین دوربین های پلاک خوان معرفی کنیم، می توانیم به دوربین مداربسته پلاک خوان ITC-237 اشاره کنیم. این دوربین امکانات انحصاری چون آنالیز پلاک ها بر مبنای لیست سفید و سیاه را فراهم می سازد.

· شرکت داهوا، دوربین های شناسایی چهره (Face Recognition) خود را بر مبنای هوش مصنوعی یا AI طراحی کرده است. شما می توانید با نصب دوربین مداربسته داهوا از نوع شناسایی چهره، محل کار، مراکز تجاری و خرید، ایستگاه های مترو، فرودگاه ها و ... را تحت نظارت بیشتری قرار دهید. به عنوان مثال : می توانید چهره افراد مجرم و یا تحت پیگرد قانونی را در دیتابیس دوربین ثبت نمایید تا در صورت رویت آن فرد یا افراد، اعلانات لازم ارسال شود تا مسئولین حراست و امنیتی اقدامات لازم را انجام دهند IPC-HFS7443-Z-LI-D2 . یکی از دوربین های حرفه ای تحت شبکه شناسایی چهره است. این دوربین می تواند تصاویر محیط را با وضوح بالا و رزولوشن 4MP ارائه نماید. این دوربین شناسایی چهره داهوا، امکان ارائه تصاویر دید در شب تا مسافت 150متر را داراست. همچنین می تواند با استفاده لنز موتورایز خود، جزئیات بالایی از سوژه های مورد نظر را ارائه نمایید.

نصب دوربین مداربسته داهوا، چگونه انجام می شود ؟

همانطور که می دانیم پس از انتخاب و خرید، نوبت به مرحله نصب دوربین مداربسته می رسد. در این مرحله، می بایست فرآیند نصب توسط یک فرد متخصص و حرفه ای انجام شود تا بیشترین بهره وری از محصول مورد نظر حاصل شود. در ادامه مراحل نصب دوربین مداربسته داهوا را شرح خواهیم داد.

· اولین نکته قابل توجه، بررسی شرایط نصب هر نوع دوربین می باشد. می توان گفت که شرایط نصب و نحوه راه اندازی دوربین آنالوگ با تحت شبکه متفاوت است. در بستر تحت شبکه نباید فاصله دوربین تا دستگاه NVR و یا سوئیچ بیش از حد استاندارد باشد، موضوع متراژ و فاصله در دوربین های بستر آنالوگ نیز مطرح است اما نسبت به دوربین های آی پی از حساسیت کمتری برخوردار هستند. بنابراین نصب دوربین های آی پی و یا تحت شبکه حساسیت بالاتری نسبت به دوربین های بستر آنالوگ دارند. در راه اندازی دوربین های تحت شبکه، نیاز است که فرآیند راه اندازی اولیه که شامل تعیین رمز، ایمیل، تنظیم آی پی، سوالات امنیتی و ... می شود را در ابتدای امر انجام داد.

به صورت کلی، نباید آداپتور در فاصله زیادی از دوربین واقع شود چرا که ممکن است موجب افت ولتاژ و اختلال در فرآیند ارسال تصاویر شود.

· یک نکته عمومی در نصب دوربین مداربسته داهوا و دیگر برندهای موجود در بازار نظارت تصویری این است که دوربین ها در شرایط استانداردی نصب شوند و کابل کشی آن ها به دور از هر گونه امواج الکترومغناطیسی، کابل های برق فشار قوی و ... باشند، همچنین دوربین ها بر روی فلز نصب نشوند چرا با این کار، شرایط برای بروز اختلالات جدی در ارائه تصاویردوربین های مداربسته جدی خواهد شد. اگر به دلایلی ناچار به نصب دوربین بر روی فلز شدید، لازم است که از عایقی مناسب بین دوربین و سطح فلزی استفاده نمایید.

· یکی از اصلی ترین و مهم نکات در فرآیند راه اندازی و نصب دوربین مداربسته داهوا، انتخاب و تعیین رمز غیر قابل پیش بینی برای سیستم مداربسته است. توصیه می گردد حتی پس از خروج نصاب از محل پروژه، رمزهای این گونه سیستم ها را تغییر دهید.

کلام آخر در خصوص ضرورت نصب دوربین مداربسته داهوا

همانطور که شرح داده شد، محصولات داهوا علاوه بر تنوع گوناگونی که دارند، برای هر نیاز و کاربردی مناسب می باشند و می توانند تمام نیاز های کنترلی و نظارتی ما را تامین نمایید. شما با نصب دوربین مداربسته داهوا متناسب به نیاز خود می توانید به بررسی دقیق منزل، محیط کار و سایر محیط های پیرامون خود بپردازید و دغدغه ای در خصوص خدشه دار شدن امنیت خود نداشته باشید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نصب دوربین مدار بسته دوربین مداربسته داهوا شرکت داهوا شناسایی چهره راه اندازی دوربین ها پلاک خوان تحت شبکه سیستم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۶۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موتورسیکلت های دوربین دار راهور وارد معابر می شود!

تین نیوز

معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد که به زودی دوربین های ثبت تخلف رانندگی بر روی موتورسیکلت های پلیس راهور نیز نصب می شود و در فاز اول این دوربین ها نسبت به ثبت تخلفات ساکن اقدام خواهند کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ احسان مومنی با اشاره به برخورد پلیس با تخلفات ساکن گفت: تخلفات ساکن جزو آن دسته از تخلفاتی است که گرچه حادثه ساز محسوب نمی شود، اما هم می تواند منجر به حوادث رانندگی غیرقابل جبران شده و هم سبب اخلال در روند ترافیک می شود، از این رو پلیس برخورد با آن را در راستای روانسازی ترافیک و همچنین پیشگیری از وقوع تصادفات در دستورکار خود قرار داده است.

مومنی با بیان اینکه تخلف در محل ممنوعه، پارک دوبل، توقف در پیاده رو و ... جزو تخلفات ساکن محسوب می شود، گفت: در همین راستا نیز ماموران پلیس راهور نسبت به اعمال قانون این تخلفات اقدام می کنند. علاوه بر آن از چند سال پیش تعدادی از خودروهای پلیس راهور تهران بزرگ نیز به دوربین ثبت تخلفات مجهز شده و از این طریق نیز نسبت به برخورد با تخلفات ساکن اقدام می شود.

وی از اجرای طرحی جدید برای برخورد با تخلفات ساکن خبر داد و گفت: پلیس راهور پایتخت در حال آماده سازی موتورسیکلت های مجهز به دوربین ثبت تخلفات است. دوربین نصب شده بر روی این موتورسیکلت ها قابلیت ثبت تخلفات ساکن و جریمه متخلفان را داراست. در حال حاضر چند دستگاه از این موتورسیکلت ها آماده شده و پس از طی مراحل فنی و دریافت کدهای مربوطه بر تعداد این موتورسیکلت های دوربین دار افزوده شده و این موتورها نیز همچون خودروهای دوربین دار اقدام به جریمه خودروهای دارای تخلفات ساکن خواهند کرد.

مومنی درباره اینکه آیا دوربین های نصب شده بر روی موتورسیکلت ها تنها امکان ثبت تخلفات ساکن را دارند، گفت: در فاز اول، این دوربین ها نسبت به اعمال قانون و ثبت تخلفات ساکن اقدام خواهند کرد. اما این دوربین ها قابلیت ثبت هر نوع تخلفی را دارند و بسته به برنامه نویسی آن، می توانند دیگر تخلفات را نیز ثبت کنند. لذا ممکن است در آینده از این دوربین ها برای ثبت دیگر تخلفات رانندگی نیز استفاده شود.

وی با بیان اینکه اعمال قانون مکانیزه تخلفات رانندگی، درصد خطا و دیگر چالش های ممکن را کاهش می دهد، گفت: در مواردی مشاهده شده که پارک یا توقف یک خودرو در محل نامناسب، منجر به وقوع تصادفی شدید و حتی مرگبار شده است. همچنین تخلفات ساکن سبب کندی تردد و ایجاد ترافیک می شود و برخورد پلیس نیز در همین راستا انجام می شود. طرح برخورد با تخلفات ساکن در سال ۱۴۰۳ نیز با جدیت در معابر پایتخت اجرا می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ضرورت نظارت بر دوربین‌های راهنمایی و رانندگی
  • گوشی Honor 200 Lite چه مشخصاتی دارد؟
  • «خالد» ‌جلوی‌ دوربین رفت
  • گوشی شیائومی 14 SE ماه آینده عرضه می‌شود
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید
  • رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید
  • موتورسیکلت های دوربین دار راهور وارد معابر می شود!
  • آیپد پرو جدید ۲۰۲۴ اپل را ببینید
  • آیا برخورد سرد صلاح هنگام تعویض تنش بین او و کلوپ را به وجود آورد؟ / از نگاه دوربین تماشاگران
  • ایفون ۱۶ کی میاد؟ بررسی تخصصی آیفون 16