Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@17:15:42 GMT

فتح محکم‌ ترین و بزرگترین دژ مأرب توسط انصارالله

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۶۸۷۰

فتح محکم‌ ترین و بزرگترین دژ مأرب توسط انصارالله

با سقوط الطلعة الحمراء به‌ عنوان مهمترین و بزرگترین دژ حامی شهر مأرب همه آمال و آرزوهای ائتلاف سعودی برای به‌ دست گرفتن زمام امور در جبهه‌های اطراف شهر بر باد رفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکوثر، روزنامه الاخبار در گزارشی با اشاره به فتح "الطلعة الحمراء" به‌ عنوان مستحکم‌ ترین و بزرگترین دژ حامی شهر مأرب به‌ دست نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن آورده است: فتح الطلعه به‌ مثابه فرصتی برای ارتش و کمیته‌ های مردمی یمن برای حرکت با سرعت بیشتر به‌ سوی شهر مأرب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

فتح الطلعة الحمراء به‌ عنوان مهمترین دژ مأرب و بزرگترین آن به‌ دست نیروهای صنعا، عقربه‌ های ساعت آزادسازی شهر را به سمت و سویی سوق داده است که هرگز امکان بازگشت به عقب نیست حتی اگر نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی و امارات همه نیروهای خود را جمع کنند.

 

مرحله پس از فتح الطلعة الحمراء مانند قبل از آن نخواهد بود چه از حیث مواضعی که در دسترس‌ تر برای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن خواهد بود یا امکان سیطره بر جاده امدادی راهبردی یا تسلط آتشباری بر تپه‌های باقیمانده اطراف شهر مأرب.

 

فرانس پرس در گزارشی اعلام کرد نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با پیشروی‌های مهمی که به دست آورده‌اند در سه‌ کیلومتری شهر مأرب قرار دارند.

 

با وجود حملات سنگین هوایی که بیش از ۵۰ حمله از سوی ائتلاف سعودی به جبهه‌های درگیر در اطراف مأرب طی ۴۸ ساعت گذشته شده است، نبرد الطلعة الحمراء با شروع پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جبهه‌های ملبوده، العطیف، وادی البراء، الزور، الحماجره و بخش‌ های باقیمانده از البلق القبلی شروع شد و عملیات با توجه به استحکامات و تپه‌های بلند، دشوار می‌ نمود.

 

الاخبار در پایان نوشت: تصمیم نظامی و میدانی این بود که نبرد با حداقل تلفات انجام شود. با وجود همه استحکاماتی که طی دو سال گذشته نیروهای وابسته به هادی در این جبهه ایجاد کرده بودند و با وجود حملات هوایی شدید اما این هرگز مانع از فتوحات نیروهای صنعا نشد.

 

از سوی  دیگر برخی منابع دیگر اعلام کردند که نیروهای ارتش و کمیته‌ های مردمی یمن بر منطقه «الکساره» در شمال غرب مأرب مسلط شده و در حال پیشروی به‌ سوی شهر مأرب هستند.

 

مسئولان نظامی وابسته به دولت هادی اعلام کردند که درگیری‌ ها به اطراف منطقه «المیل» در کمتر از شش‌ کیلومتری تا مرکز شهر مأرب کشیده شده است.

 

این مسئولان اعلام کردند که طی درگیری‌های دو روز گذشته ۶۵ نفر از نیروهای وابسته به ائتلاف ریاض کشته شده‌اند که میان آنها چهار افسر به چشم می‌خورد. 

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: ائتلاف سعودی انصارالله یمن ارتش و کمیته های مردمی یمن نیروهای ارتش و کمیته شهر مأرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۶۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: یگان های غرب نیروهای مسلح روسیه ۳ حمله نیروهای مسلح اوکراین را در لوهانسک دفع کردند. دشمن تا ۴۰ پرسنل نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌ افزاید: یگان های جنوب مواضع را در خط مقدم بهبود بخشیدند، اوکراین بالغ بر ۳۹۵ پرسنل نظامی و یک هویتزر ساخت آمریکا را در دونتسک از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: یک کارگاه مونتاژ پهپاد و همچنین نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین در ۱۱۰ منطقه مورد اصابت قرار گرفت.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: یگان مرکزی روسیه، نیروهای اوکراین و مزدوران لژیون خارجی را در دونتسک هدف قرار داد. ۱۰ ضدحمله دفع شد، دشمن ۳۷۰ نظامی را از دست داد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6092311

دیگر خبرها

  • ۳۸۷ نیرو مشغول یافتن «یسنا دیدار» در کلاله/اعزام بالگرد به گلستان
  • افزایش ۲۶ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد
  • ایرانی‌ها سال گذشته چقدر صدقه دادند؟
  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد
  • شاهکار دیگر ارتش یمن در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • اذعان ارتش صهیونیستی به کشته و زخمی شدن 3 نظامی خود در غزه
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • استفاده از نیروهای مردمی فرصتی طلایی/ باید از مسوولان مطالبه کنیم
  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه