Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@22:52:26 GMT

کرونا، اضطراب در کودکان کرمانشاهی را بالا برده است

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۷۰۲۰

کرونا، اضطراب در کودکان کرمانشاهی را بالا برده است

به گزارش ایرنا، دکتر «مسعود پایدار» روز پنجشنبه به مناسبت روز روانشناس در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: یکی از فعالیت‌های بهزیستی در راستای ارتقای سلامت روانی کودکان، طرح غربالگری اضطراب است که هر سال برای کودکان ۵ و ۶ ساله اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه غربالگری اضطراب کودکان در سالیان قبل به صورت حضوری انجام می‌شد، اکنون این طرح با توجه به همه گیری ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایدار تاکید کرد: به همین منظور در ابتدا سامانه ای به صورت مجازی برای غربالگری اضطراب کودکان راه اندازی و پس از انجام آگاه سازی های لازم، غربالگری در این سامانه توسط والدین انجام گرفت.

وی یادآور شد: نتایج غربالگری اضطراب کودکان برای سال‌های ۹۷ و ۹۸ در حدود ۲۴ درصد بود که برخی به نشانه‌های اضطرابی مبتلا بودند که این میزان برای سال ۱۳۹۹ به ۴۴ درصد افزایش داشته که نشان دهنده افزایش حدود دو برابری میزان ابتلا به اختلال‌های اضطرابی کودکان نسبت به سال‌های گذشته است.

معاون پبشگیری اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه اضافه کرد: نتایج بدست آمده در سال‌های ۹۷ و ۹۸ بیانگر آن بود که عمده اختلال اضطرابی در کودکان از نوع ترس از تنهایی با حدود ۷۰ درصد است که این میزان برای سال ۹۹ نشان دهنده افزایش اضطراب های دیگری مثل بیماری جسمی و نگرانی و وقوع رویدادهای خطرناک است.

وی گفت: از کل آزمودنی‌ها با تشخیص نشانه های اضطرابی در سال ۹۹ میزان ۳۷ درصد مبتلا به ترس از تنهایی، ۲۴ درصد ترس از رها شدن، ۱۹ درصد ترس از بیماری جسمی و  ۲۰ درصد نگرانی درباره رویدادهای خطرناک را داشتند.  

پایدار تاکید کرد: می‌توان بیان داشت اضطراب ناشی از همه گیری کرونا موجب افزایش اضطراب در کودکان مورد بررسی شده است.

پایدار اظهار داشت: در بررسی مربوط به خانواده ها مشخص شد این میزان اضطراب در تک فرزندها بیشتر از چند فرزندی است و در این بین شنیدن و پیگیری اخبار توسط والدین عامل تشدید اضطراب در کودکان بوده است.

به گفته پایدار، همچنین در کودکان ساکن در شهر کرمانشاه میزان اضطراب بیش از کودکان ساکن در شهرستان های دیگر مشاهده شده است.  

معاون پبشگیری اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه ادامه داد: گزارش والدین بیانگر آن بوده که کودکان دچار اضطراب، علائـم بـدنی و جسمی مانند عرق کردن، حالت تهـوع، درد، بی خوابی، ترس از تاریکی و به خواب رفتن، تنگی نفس، عملکرد نامناسب دستگاه گوارش، التهاب و درد معده را بیشتر تجربه کرده‌اند.

پایدار اضافه کرد: همچنین میزان ناخن جویدن، انگشت مکیـدن، احساس اضطرار و اجبار و یک حالـت گـوش بـه زنگـی افراطی، در کودکان افزایش پیدا کرده که با قطعیت می‌توان با توجه به مقایسه نتایج در سال‌های قبل آن را به عامل همه گیری کرونا نسبت داد.

برچسب‌ها ویروس کرونا کرمانشاه استرس سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرمانشاه استرس ویروس کرونا کرمانشاه استرس سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور غربالگری اضطراب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۷۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه دوم تردد بین استانی به بوشهر رسید

ایسنا/بوشهر  رییس مرکز مدیریت راههای استان بوشهر گفت: از نظر رشد ترددهای بین استانی در سال گذشته، بوشهر رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داد.

محبوبه شهریاری روزچهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: براساس گزارش تحلیلی وضعیت ترددهای جاده‌ای کشور طی سال گذشته، ترددهای بین استانی در بوشهر 25 درصد نسبت به سال 1401 افزایش داشته یعنی رتبه دوم کشوری را داشته است.

شهریاری افزود: طبق آمار سامانه‌های ترددشمار، طی سال گذشته 25 میلیون تردد بین استانی در بوشهر ثبت شد که بیشترین میزان آن مربوط به ماههای فروردین و آذرماه بوده است.

وی درخصوص ترددهای بین استانی در اولین ماه سالجاری نیز بیان کرد: در فروردین ماه یک میلیون و 380 هزار خودرو وارد استان و همین میزان خارج شده که در مقایسه با پارسال به ترتیب 11 درصد و 8 درصد رشد داشته است.

رییس مرکز مدیریت راههای استان خاطرنشان کرد: اکنون ۱۹ سامانه نظارت تصویری، ۶۴ سامانه کنترل سرعت، ۶۰ سامانه تردد شمار و چهار سامانه توزین در حال حرکت فعال است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • میزان موفقیت روش IVF در درمان ناباروری چقدر است؟
  • رتبه دوم تردد بین استانی به بوشهر رسید
  • ترددهای بین استانی در بوشهر ۲۵ درصد افزایش یافت
  • کشتی‌گیر کرمانشاهی نائب‌قهرمان جام تختی شد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در مهاباد بروز است
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه