Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@15:00:19 GMT

تلاش فیس‌بوک برای سرقت مجدد اطلاعات کاربران آیفون

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۷۲۵۵

تلاش فیس‌بوک برای سرقت مجدد اطلاعات کاربران آیفون

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از سی ان بی سی؛ مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس‌بوک بخش زیادی از وقت کاری خود در روز چهارشنبه را صرف رسیدگی به استراتژی تجارت الکترونیک این شرکت کرد.

اپل به تازگی سیستم عامل به روزشده آی او اس ۱۴.۵ را عرضه کرده که مجهز به قابلیتی برای مسدود کردن دسترسی اپلیکیشن‌های ثالث به اطلاعات خصوصی کاربران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیس‌بوک از طریق اپلیکیشن‌های مختلف خود داده‌های مرتبط با سوابق وبگردی افراد را جمع آوری می‌کند و بر این اساس برای آنها پیام‌های بازرگانی مرتبط نمایش می‌دهد. تغییرات آی او اس موجب خواهد شد تا فیس‌بوک دیگر به اطلاعات وبگردی افراد دسترسی نداشته و نتواند تبلیغات خود را برای کاربران شخصی سازی کند. از همین رو این شرکت در تلاش است تا به هر نحو ممکن شرایط را به حالت عادی بازگرداند.

فیس‌بوک نگران است تغییرات جدید آی او اس بر استفاده از اپلیکیشن‌های فیس‌بوک برای خرید آنلاین نیز تأثیر منفی بگذارد و رشد درآمد تبلیغاتی آن را کاهش دهد. انتظار می‌رود بسیاری از کاربران آیفون و آی پد بعد از نصب آی او اس ۱۴.۵ مانع از آن شوند که اپلیکیشن‌های وابسته به فیس‌بوک امکان پیگیری و بررسی فعالیت‌های آنها را داشته باشند.

فیس‌بوک و اپل در سال‌های اخیر به علت اختلاف نظر بر سر قوانین حریم شخصی کاربران، روابط خوبی با یکدیگر نداشته‌اند و لذا فیس‌بوک قصد دارد برای فروش و بازاریابی کالاها و خدمات خود به اپلیکیشن‌های خود تکیه کرده و وابستگی به اپل را کاهش دهد.

مارکت پلیس فیس‌بوک و ابزار شاپس در فیس‌بوک و اینستاگرام برای خرید و فروش مستقیم کالا طراحی شده‌اند، اما قطع دسترسی فیس‌بوک به سوابق کاربری و داده‌های خصوصی افراد کارکرد دقیق این ابزار و شخصی سازی آنها را دچار مشکل خواهد کرد. هنوز مشخص نیست زاکربرگ چگونه می‌خواهد بر این چالش غلبه کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094401 برچسب‌ها اپل آیفون امنیت سایبری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اپل آیفون امنیت سایبری آی او اس فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۷۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فون آرنا، به نظر می رسد گوگل پس از سال ها از تست های گاه و بیگاه، قابلیت دانلود و نصب همزمان اپلیکیشن را در پلی استور ارائه کرده است.

برای مشاهده شیوه عملکرد این ویژگی ۲ اپ را نصب کنید و خواهید دید که آنها همزمان دانلود و نصب می شود و دیگر نیازی به انتظار برای تکمیل دانلود یک اپ و شروع دانلود دیگری نیست. می توان این فرایند را داخل پلی استور و همچنین روی نمایشگر رصد کرد.

این به روز رسانی فقط برای نصب اپ های جدید فعال می شود و فقط ۲ اپ به طور همزمان دانلود می شوند. این درحالی است که اپ استور اپل می تواند دانلود و نصب همزمان ۳ اپلیکیشن را کنترل کند.

البته باید در نظر داشت دانلود همزمان گوگل پلی برای آپدیت نرم افزارها به کار نمی رود. هرچند افزودن این قابلیت برای آپدیت کارآمدتر از نصب اپ های جدید است. کاربران امیدوارند گوگل این روند را گسترش دهد.

کد خبر 6091933 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ آیفون ۱۳ چند؟
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۱ اردیبهشت)
  • افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۰ اردیبهشت)
  • حذف اپ‌های هوش مصنوعی از اپ‌استور به دلیل محتوای نامناسب
  • منتظر تغییرات چشمگیر در IOS۱۸ باشید!
  • حذف هوش مصنوعی غیراخلاقی از اپ استور
  • ایفون ۱۶ کی میاد؟ بررسی تخصصی آیفون 16