Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-28@18:33:46 GMT

هزینه شیرین سازی آب در نوار ساحلی اعلام شد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۷۳۹۹

رضا اردکانیان، وزیر نیرو در مراسم چهارمین هفته از پویش هر هفته الف ب ایران که با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود، ضمن اشاره به اشتغال 367 نفری طرح‌های افتتاح شده در این پویش گفت:« پروژه واحد سوم آب شیرین‌کن و خط انتقال آب‌رسانی به بندرعباس امروز افتتاح می‌شود که ظرفیت آبرسانی 60 هزار متر مکعبی به جمعیت حدود 1 میلیون نفر در استان هرمزگان را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیرو با اشاره به افتتاح تصفیه‌خانه سرنی در منطقه خمیر استان هرمزگان گفت: افتتاح این تصفیه‌خانه آب سر نی زمینه استفاده 864 هزار نفر از مردم این منطقه را مهیا می‌کند.

وی با اشاره به افتتاح 84 مین تصفیه‌خانه فاضلاب در استان مازندران گفت:« تصفیه‌خانه فاضلاب ساری به منظور پوشش جمعیت 100 هزار نفری در منطقه به مدار آمده و زمینه استفاده پساب در صنعت و کشاورزی مهیا می‌شود.

اردکانیان در بیان اینکه پروژه‌های ریل‌گذاری برای دولت آینده در وزارت نیرو پیگیری می‌شود، گفت: در حال حاضر کلنگ پروژه سد زارم رود در استان مازندران بر زمین می‌خورد.

عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به افتتاح سد مخزنی بالارود در استان خوزستان گفت: این سد به عنوان پنجاه و سومین سد آبگیری شده در دولت تدبیر امید فعالیت خود را شروع می‌کند و با اعتبارات ملی از ابتدای دولت ساخته شده است.

اردکانیان در پاسخ به سوال رئیس جمهور مبنی بر هزینه شیرین‌سازی آب در بندر عباس، گفت: هزینه شیرین‌سازی آب در نوار ساحلی معادل متر مکعبی کمتر از یک دلار برآورد می‌شود اما با تخصیص یارانه دولتی این آب به قیمت متعارف سایر منابع آبی به دست مشترکان خواهد رسید.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۷۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها

جلال علمدار مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به بارندگی شدید چند روز گذشته و بروز سیلاب در سطح استان یزد گفت: ساعت ۲۰ سه شنبه هفته جاری دبی تصفیه خانه فاضلاب استان یزد به یک هزار لیتر در ثانیه و تا ساعت ۲۳ به هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه رسید در حالی که ظرفیت عادی تصفیه خانه ۳۵۰ لیتر در ثانیه است. 
 
او با تاکید براینکه در مواقع بارندگی و آبگرفتگی از هدایت آب به داخل منهول‌های شبکه فاضلاب شهری باید جدا خوداری شود، افزود: هدایت روان آب‌ها به شبکه فاضلاب، افزایش دبی این شبکه را به دنبال خواهد داشت و این کار قطعا به پس زدگی روان آب‌ها در منازل شهروندان منجر می‌شود.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب یزد با بیان اینکه این روند همچنان تا پایان بارندگی‌ها برقرار است، ادامه داد: تاکنون گزارشی از قطعی آب اعلام نشده است، اما به طور قطع زیرساخت‌ها با خسارت مواجه شده که بعد از بارش‌ها قابل شناسایی و ارزیابی است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • هرمزگان کار نگهداری ۱۰۰۰ کیلومتر نوار ساحلی توزیع برق را برعهده دارد