Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

عکس‌هایی نادر، مشقت‌های انجام عملیات بارباروسا را برای نیروهای ارتش هیتلر نشان می دهند که برای اشغال مسکو اعزام شده بودند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این عکس‌ها در مجموعه‌ای با عنوان "جنگ: جنگ زمستانی نازی علیه جبهه شرق در سال‌های ۱۹۴۱ تا ۱۹۴۵ میلادی" توسط "یان باکستر" مورخ منتشر شده‌اند.‌ این عکس‌ها وضعیت بغرنج پیش آمده برای نیروهای نظامی آلمانی که تجهیزات کافی و آمادگی لازم برای مواجهه با شرایط حوی بسیار سرد را نداشتند، نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عملیات بارباروسا در ژوئن ۱۹۴۱ میلادی آغاز شد و با یورش نیروهای ارتش شوروی علیه برلین پایان یافت.

نیروهای نازی در ابتدا گمان می‌کردند جنگ به زودی پایان خواهد یافت اما پس از مدتی با ناکافی بودن تجهیزات، سرما و شرایط جوی دشوار و تاکتیک‌های ضعیف خود برای مقابله با ارتش شوروی مواجه شدند. در عرض یک سال، روند تغییر یافت و نیروهای آلمانی مجبور شدند سه زمستان دیگر را تحمل کنند.

نزدیک به ۳.۸ میلیون سرباز قدرت‌های ائتلاف متحدین به اتحاد شوروی در طول ۳۲۰۰ کیلومتر مرز مشترک حمله کردند که بزرگترین حمله در تاریخ جنگ‌های بشر بود.

بارباروسا از ۶۰۰ هزار وسیله نقلیه موتوری و ۷۵۰ هزار اسب استفاده کرد. این عملیات جاه‌طلبانه که با آرزوی مداوم هیتلر برای فتح سرزمین‌های روسیه به پیش می‌رفت آغازی بر فاز محوری تعیین پیروز جنگ بود.

اشغال شوروی توسط آلمان منجر به ۹۵ درصد همه تلفات ارتش آلمان از ۱۹۴۱ تا ۱۹۴۴ و ۶۵ درصد کل تلفات نظامی متحدین در تمام طول جنگ شد. مورخان معتقدند حمله به شوروی بزرگ‌ترین اشتباه نظامی هیتلر بود.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آلمان ارتش سرمای سیبری روسیه هیتلر جنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۷۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، این خرید بزرگ پس از آن انجام شد که قزاقستان به منظور ارتقای ناوگان هوایی خود، ۱۱۷ هواپیمای نظامی متعلق به دوران شوروی از جمله رهگیرهای میگ-۳۱، بمب‌افکن‌های جنگنده میگ-۲۷، جنگنده‌های میگ-۲۹ و بمب‌افکن‌های سوخو-۲۴ مربوط به دهه‌های هفتاد و هشتاد میلادی را به حراج گذاشت.

ارزش قرارداد فروش اعلام‌شده یک میلیارد تنگه قزاقستانی یا ۲.۲۶ میلیون دلار بوده که نرخ میانگین هر هواپیما را تنها به ۱۹ هزار و ۳۰۰ دلار می‌رساند.

هرچند انگیزه ایالات متحده از خرید این تعداد هواپیمای قدیمی و غیرقابل استفاده فاش نشده است با این حال کارشناسان می‌گویند امکان دارد آنها برای استفاده و مصرف در اوکراین، جایی که هواپیماهای مشابه در حال خدمت هستند، خریداری شده باشند.

با توجه به اتکای اوکراین به تسلیحات دوران شوروی، این هواپیماها می‌توانند به عنوان منبع قطعات یدکی یا به صورت استراتژیک به عنوان طعمه در فرودگاه‌ها مستقر شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیرسرتیپ بختیاری: مرتضی رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی وصهیونیستی
  • امیر بختیاری: تقلیل اقدامات ارتش در سال ابتدایی جنگ بی‌انصافی است/ در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت/ از سال دوم جنگ وحدت فرماندهی بین ارتش و سپاه از بین رفت
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • تمرد سربازان ارتش اسرائیل؛ نیروهای احتیاط حاضر نیستند به رفح حمله کنند
  • امتناع افسران و سربازان صهیونیست از دستور آماده شدن برای حمله به رفح