Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سید مسعود عسگریان, رئیس شورای شهر همدان  در نشستی به مناسبت سالروز تشکیل شورا‌های شهر و روستا به صورت ویدئو کنفرانس اظهار کرد: یکی از مبانی اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران از ابتدای شکل‌گیری آن تعامل و گفت و گو بوده است، از این رو نهم اردیبهشت ماه سالروز رویداد ارزشمندی با هدف اجرای اصل ۱۰۰ تا ۱۰۶ قانون اساسی در نظام بوده و نشان از تعمیق جایگاه مردم در مشارکت در ساخت آینده بهتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه شورا‌های شهر و روستا در پنج دوره فعالیت به مجموعه‌ای توانمند و تاثیرگذار به منظور پشبرد امور و توسعه روستا‌ها و شهر‌ها تبدیل شده‌اند گفت: آن‌ها در راستای تثبیت مردم‌سالاری دینی بستر همراهی‌های اجتماعی را فراهم کرده‌اند، روندی که حرکت در مسیر آن برگ زرینی خدمت به مردم شهر و دیار همدان است.

رئیس شورای شهر همدان بیان کرد: شورا‌های شهر و روستا در شرایط شروع کرونا در کنار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای مقابله با این بیماری‌ها پیش گام بوده‌اند که امید است با استمرار این روند و مشارکت و همراهی مردم از شرایط سخت و ناهموار بیماری عبور کنیم.

عسگری یادآور شد: امسال دو رویداد بزرگ انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های شهر و روستای کشور پیش‌رو است که امیدواریم بتوانیم بیش از سال‌های گذشته خدمات و وظایف خود را انجام دهیم و روز‌های پایانی پنجم شورا را به خوبی برای خدمت‌رسانی به مردم پیش برده و با همدلی و تعامل بیشتر به امور مردم رسیدگی کنیم تا منشاء خدمات ارزشمند بیشتری باشیم.

او با بیان اینکه انتخابات ۱۴۰۰ را به طور قطع با حضور حداکثری مردم شاهد خواهیم بود گفت: در این صورت افراد اصلح انتخاب می‌شوند تا مشکلات مردم به سطح حداقل برسد و در رفاه، آرامش و آسایش بیشتری به سر ببرند.

رئیس شورای شهر همدان تاکید کرد: به نمایندگی از اعضای شورای شهر همدان در دوره پنجم، سالروز تاسیس نهاد مقدس شورای اسلامی را به تمام اعضای خانواده بزرگ نظام شورایی کشور به ویژه استان همدان که با وظیفه‌شناسی و توجه به اصل دانش‌محور در راستای حل مشکلات شهر‌ها و روستا‌ها تلاش می‌کنند، تبریک می‌گویم.

عسگری اضافه کرد: امیدوارم در سایه همراهی مردم، مدیریت همدلانه شورا‌های شهر و روستا اقدامات موثر و کارآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و نیز همراهی و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی بتوانیم در راستای تحقق شعار سال که با تدبیر مقام معظم رهبری به عنوان سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری شده گام‌های موثری برداریم.

او گفت:طی چهار سال شورای دوره پنجم مجموعا ۴ هزار میلیارد تومان بودجه پیشنهادی شهرداری بررسی و تصویب شد.

رئیس شورای شهر همدان با تاکید به اینکه چهار برابر اعتبارات شهرداری رقم خورده است افزود: در استان همدان ۱۶۸ نفر اعضای شورای شهر و ۲ هزار و ۶۰۰ اعضای شورای روستا داریم که به همه آن‌ها خسته نباشید و این روز را تبریک عرض می‌کنم.

منبع فارس

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تصویب بودجه شهرداری همدان شورای شهر رئیس شورای شهر همدان شورا های شهر و روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۷۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است

مجید ناصحی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به مناسبت روز شوراها اظهار کرد: قانون شوراها با ۲۰ سال تأخیر اجرا شده و به همین دلیل جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است.

وی با بیان اینکه شوراها سهل‌الوصول‌ترین راه ارتباطی با لایه‌های مختلف مردم است، ابراز کرد: شورا زبان گفت‌وگو و انتقال پیام‌های مردم در گروه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، اقشار و صنوف مختلف است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان تصریح کرد: اگر بخواهیم اتصال مردم با حاکمیت را داشته باشیم باید جایگاه شورا را جدی بگیریم و ارتباط سازمانی با اجزای مختلف جامعه و حاکمیت برقرار شود.

وی با اشاره به اینکه شورا جزو هیچیک از قوای مجریه، مقننه یا قضائیه نیست، عنوان کرد: مردم امور مختلفی را در حوزه قضائی، ضعف‌های قوه مجریه یا مسائل حقوقی را مطرح می‌کنند که این ارتباط و جایگاه را باید به شورا بدهیم که پیام مردم را به قوای مختلف برساند و پیگیری کند.

ناصحی‌مقدم در مورد شورای شهر ششم یادآور شد: یک وجه قالب تفاوت این شورا با دوره‌های قبلی این است که اعضا به شکل تیمی وارد شورا شدند و تاکنون هماهنگ و منسجم عمل کردند و در سه سال گذشته تعامل در شورا به حداکثر رسید تا به مشکلات غلبه کنند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات دوره‌های قبل که دستیابی به برنامه عملی منسجم را دشوار می‌کرد، اختلافات داخلی بود اما اکنون سعی بر این است تا با پیش‌بینی اهداف کارشناسی شده و تعامل باشهرداری، مسائل شهری تبدیل به گفتمان پایدار شود.

رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه شورای ششم توانسته در این مسیر موفق عمل کند، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت ساختارها به نحوه بهینه استفاده کنیم و با توجه به اینکه ۹ فکر مختلف در شورا هست، ابتدا باید به نحوه تصمیم‌سازی با تعامل و همفکری توجه کرد و اگر هر فرد بخواهد حرف خود را به کرسی بنشاند موفقیت حاصل نمی‌شود.

وی افزود: شورا دارای کمیسیون‌های تخصصی است و موضوعات در این کمسیون‌ها بررسی می‌شود تا در صحن شورا طرح و یا شهرداری مورد تبادل نظر قرار گیرد.

کد خبر 6090994

دیگر خبرها

  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شورا‌های در رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنیم
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند
  • هم‌افزایی با دهیاران و شورای روستا راه‌حل غلبه بر مشکلات 
  • تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم 
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است