Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@19:04:02 GMT

همدان جزء بحرانی‌ترین استان‌های کرونایی در کشور است

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۷۸۳۰

همدان جزء بحرانی‌ترین استان‌های کرونایی در کشور است

گروه استان‌ها-براساس آمار کشوری و اظهارات مسئولان علوم پزشکی همدان، میزان مرگ‌و‌میر و بستری بیماران کرونایی در این منطقه نسبت به سایر استان‌های کشور بسیار بالاتر است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان،در روز گذشته بیش از 200 بیمار کرونایی به علت شدت علائم در بیمارستان‌های استان بستری شدند که این آمار نسبت به روزهای گذشته هیچ گونه روند کاهشی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو به منظور کنترل اپیدمی و جلوگیری از ابتلای مردم به کرونا، محدودیت‌های کرونایی در استان برقرار بوده و تمام بازار و اصناف غیرضروری به تعطیلی کشیده شده است.

این درحالی است که آمارها نشان می‌دهد تخت‌های بیمارستانی تکمیل شده و تعداد بیماران به اندازه‌ای است که دستگاهای اکسیژن ساز بیمارستان‌ها هم دیگر پاسخگوی تامین اکسیژن مورد  نیاز بیماران نیست.

البته خوشبختانه از روز گذشته واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای 80 سال در استان آغاز شده و پس از آن هم نوبت به گروه‌های سنی 60 تا 75 سال می‌رسد.

کمبود تخت‌های آی سی یو محسوس است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه از نظر تجهیزات درمان و داروی بیماران کرونایی مشکل و کمبودی وجود ندارد گفت: در حال حاضر تنها مشکل ما مربوط به کمبود تخت‌های آی سی یو است.

دکتر ابراهیم جلیلی با بیان اینکه برای ارائه خدمات بهتر به بیماران حاد تنفسی، بیمارستان صحرایی به راه انداخته‌ایم اظهار داشت: این بیمارستان سیار برای درمان سرپایی بیمارانی است که در خانه مراقبت می‌شوند اما برای تزریق روزانه داروهایشان نیاز به مراجعه به بیمارستان دارند.

وی افزود: بیمارانی که علائم تنفسی دارند نیز در ابتدا به این بیمارستان صحرایی ارجاع داده می‌شوند و به نوعی اورژانس بیماران تنفسی است.

ارائه خدمات زیبایی در همدان ممنوع است

از سوی دیگر رئیس سازمان نظام پزشکی همدان با بیان اینکه به منظور کنترل کرونا ارائه هرگونه خدمات زیبایی در کلینیک‌ها ممنوع اعلام شده است اظهار داشت: مردم از حضور غیرضروری در مطب‌های پزشکی خودداری کنند.

دکتر علیرضا مدرکیان با تاکید بر اینکه مطب‌های پزشکی یکی از اماکن پر خطر گردش ویروس کروناست تصریح کرد: وقتی چندین بیمار در یک محیط سر بسته جمع می‌شوند احتمال انتقال ویروس به ویژه در وضعیت قرمز، بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه تاکنون تعداد بسیار زیادی از پزشکان به کرونا مبتلا شده‌اند گفت: برخی از بیماران کرونایی برای کنترل علائم به مطب‌های خصوصی مراجعه می‌کنند.

خریدهای مجازی را جایگزین خرید حضوری کنید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به وضعیت قرمز و خطرناک کرونا در استان گفت: بهتر است مردم سبک زندگی در شرایط کرونایی را یاد بگیرند و خریدهای مجازی و اینترنتی را جایگزین خریدهای حضوری کنند.

دکتر منوچهر کرمی با تاکید بر اینکه هرگونه مواجهه و مراوده با سایرین خطر ابتلا به کرونا را تشدید می‌کند اظهار داشت: موج چهارم کرونا در استان بسیار خطرناک‌تر از پیک‌های قبلی است بنابراین از مردم تقاضا داریم از هرگونه حضور غیرضروری در بیرون از منزل بپرهیزند.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا با سرعت بسیار بالایی در همه شهرستان‌های استان در حال گردش است تصریح کرد: توصیه اکید ما به مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از حضور در هرگونه تجمعی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه بیماران هرگونه علائم تنفسی و سرماخوردگی را کرونا در نظر بگیرند اظهار داشت: افرادی که علائم دارند حتما نیازی به انجام تست پی سی آر ندارند و باید ضمن مراجعه به مراکز غربالگری نسبت به قرنطینه 14 روزه خود اقدام کنند.

رئیسی: تاکنون 48000 بیمار کرونایی نقض قرنطینه کرده‌اندتأثیر کرونا بر زندگی عکاسان قمی/ رشد 12درصدی لغو و ابطال پروانه‌های فعال این صنفهشدار یک مدرسه آمریکایی به کارکنان‌ و معلمان: واکسن کرونا بزنید اخراج می‌شوید!

 

کرمی با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی مشاغل بسیار پایین است گفت: استفاده از ماسک، شست و شوی مرتب دست‌ها و حفظ فاصله یک و نیم متری از دیگران برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ضروری است.

انتهای پیام/743/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: علوم پزشکی همدان پزشکی همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۷۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگامی ایران در زمینه دانش تالاسمی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدحیدر محمدی ضمن تبریک روز جهانی تالاسمی و با اشاره به تلاش‌های سازمان بیمه سلامت در کنار دیگر ارگان‌های حوزه سلامت در خدمات‌دهی به بیماران خاص و صعب‌العلاج از جمله بیماران مبتلا به تالاسمی گفت: تالاسمی یکی از مهم‌ترین بیماری‌های ژنتیکی است که در کشور ما نیز همانند سایر کشور‌های دنیا شیوع دارد، این بیماری که در زمره بیماران خاص و صعب العلاج قرار گرفته ۲۳ هزار مبتلا در ایران دارد و خوشبختانه کشورمان در زمینه دانش پزشکی درمان تالاسمی پیشگام بوده و عمر این بیماران با خدمات ارزشمند پزشکان طی سالیان گذشته افزایش یافته است.

رئیس سازمان غذا و دارو، با اشاره به اینکه درمان این بیماری برای بسیاری از خانواده‌ها دارای هزینه‌های بسیار بالایی بوده و در برخی شرایط برای آنها امکان پذیر نیست گفت: سازمان غذا و دارو در سال ۱۴۰۲ دارو‌های موردنیاز بیماران تالاسمی را نسبت به سال قبل به میزان قابل توجهی تامین کرد.

وی با اشاره چالش‌های داخلی و خارجی کشور در تامین دارو‌ها افزود: تلاش‌های سازمان غذا و دارو در انجام وظایف بویژه تامین انواع دارو علی رغم وجود همه محدودیت‌ها بیشتر نمایان می‌شود، اما این سازمان هیچ چالش بالفعل و بالقوه‌ای را بهانه کوتاهی از انجام وظایف خود قرار نمی‌دهد.

محمدی در پایان گفت: در تامین دارو‌های تالاسمی تلاش شده که نقایص نسبت به گذشته کاهش یابد و به داروی مورد نیاز بیماران دسترسی بهتری باشد، امیدواریم در سال جاری با اتخاذ راهکار‌های علمی و افزایش منابع و اعتبارات لازم بتوان از بیماران خاص حمایت‌های بیشتری صورت داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۷ درصد زایمان‌های استان همدان طبیعی است
  • هوش مصنوعی یک ابزار کمکی است و جایگزین پزشک نمی شود
  • ظرفیت کافی برای به‌کارگیری فارغ التحصیلان مامایی وجود ندارد
  • پیشگامی ایران در زمینه دانش تالاسمی
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در جزیره قشم
  • جزیره قشم میزبان گروه پزشکان جهادی
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • هوش مصنوعی یک ابزار کمکی است و جایگزین پزشک نمی‌شود
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی در قصر قند