Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@19:14:35 GMT

آلبوم رسم مناجات منتشر شد/ شنیدن آواز چند استاد موسیقی

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۷۹۳۱

آلبوم رسم مناجات منتشر شد/ شنیدن آواز چند استاد موسیقی

مرکز موسیقی حوزه هنری با مشارکت مرکز موسیقی سازمان صدا و سیما آلبوم «رسم مناجات» را در دسترس شنوندگان قرار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرکز موسیقی حوزه هنری همزمان با حلول ماه مبارک رمضان آلبوم موسیقایی «رسم مناجات» را با مشارکت مرکز موسیقی صدا و سیما منتشر کرد.

مرکز موسیقی حوزه هنری که در سال ۱۳۹۹ همزمان با ماه مبارک رمضان با همکاری مرکز موسیقی صدا و سیما  آلبوم «شهر مناجات» را که شامل آوازهایی در مناجات از استادان برتر موسیقی ایرانی منتشر کرده بود، در راستای سیاست‌های اصولی کلی خود همزمان با ماه مبارک رمضان ۱۴۰۰ آلبوم رسم مناجات را با توجه به استقبال کم‌نظیر مخاطبان و علاقه‌مندان و در پاسخ به این شورعلاقه‌مندی منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تولید آلبوم رسم مناجات که با یاری ۸ خواننده‌ شاخص از نسل‌های مختلف کشور تولید شده تمام همت  تولید کنندگان معطوف بر این نکته بوده است که ظرافت‌ها و ظرفیت‌های شعر و موسیقی ایرانی در شناساندن ابعاد زیبای این ماه مبارک به سمع و نظر مخاطبان به خصوص جوانان و نوجوانان قرار داده شود.

در این آلبوم که مشتمل بر هشت قطعه موسیقایی با نام های «گره‌گشا»، «باز آ»، «وصال تو»، «نور تجلی»، «سزاوار»، «غیر از تو نخواهم»، «تماشایی»، «تو دستم را گرفتی» در مایه‌های دستگاهی افشاری، سه‌گاه، بیات ترک، شور و مثنوی سه‌گاه تدارک دیده شده است، قاسم رفعتی، مظفر شفیعی، سیدرضا طباطبایی، سید جلال‌الدین محمدیان، مهدی محمدی، مهدی شهسوار، مهران زمانی یکتا و اشکان کمانگری به عنوان خواننده حضور دارند.

اشعار این آلبوم نیز از ریاضی یزدی، ابوسعید ابی‌الخیر، مولوی، حافظ، سجاد سامانی، خواجه عبدالله انصاری، محمد مهدی سیار و پروین اعتصامی است.

مدیر تولید این پروژه، اشکان کمانگری و مشاور حمیدرضا نوربخش دیگر چهره نام‌آشنای حوزه موسیقی است و کار میکس و پالایش این آلبوم را مهدی سالک اردستانی و یاسر فلاح‌پور به عهده داشته‌اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مرکز موسیقی ماه مبارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۷۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمند پرآوزاه موسیقی خراسان شمالی درگذشت

عیسی قلی‌پور هنرمند و بخشی پر آوازه موسیقی خراسان شمالی پس از تحمل یک دوره بیماری درگذشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ عیسی قلی‌پور هنرمند و بخشی پر آوازه موسیقی خراسان شمالی پس از تحمل یک دوره بیماری درگذشت.

مرحوم قلی پور از نوازندگان و اساتید دوتار و مسیقی محلی شمال خراسان شمبود که از 14 سالگی نزد پدر  شروع به نواختن دوتار کرد و در ادامه  با استاد حسن یزدانی(حسن بخشی)  که نوازنده دوتار بود  شروع به فعالیت کرد.

عیسی قلی پور به عیسی بخشی حافظ  بسیاری از داستان‌ها  مقام ها و آهنگ های کهن منطقه شمال خراسان بود. این استاد برجسته دارای  عناوین ممتاز هنری از جشنواره های ملی و استانی و خارجی بود.

عیسی بخشی در کنار فعالیت‌های هنریُ به شغل باغداری بود و سالها در به تولید انگور اقدام می‌کرد.

از این استاد شاگردان فراوانی به نسل نوازندگان موسیقی محلی استان معرفی شدند که از آن جمله می‌توان به فرزندان ایشان اشاره کرد.

این افتخار موسیقی ترکی و کرمانجی شمال خراسان شمالی امروز پس از تحمل یک دروه بیماری ناشی از سرطان٬ دارفانی را وداع گفت.

انتهای پیام/311/.

دیگر خبرها

  • بزرگداشت نیمای آواز ایرانی در چهل و ششمین نشست «آیین آواز»
  • «روایت اول» از ردیف یک موسیقی‌دان مهم منتشر شد/خواندن یک قصه جالب
  • پیکر آخرین خنیاگر خراسان در خاک آرام گرفت
  • هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی به سوی خانه ابدی بدرقه شد
  • پیکر عیسی بخشی آخرین خنیاگر خراسان در خاک آرام گرفت
  • از وطنم ایران تا شب‌نورد؛ با تارِ لطفی + فیلم
  • استاد موسیقی شمال خراسان را بهتر بشناسیم
  • شنیدن ملودی‌های شریف روی نُت «رعنا»/ موسیقی خوب برای سریال خوب است
  • هنرمند پرآوزاه موسیقی خراسان شمالی درگذشت
  • شنیدن ملودی های شریف روی نُت «رعنا»/ موسیقی خوب برای سریال خوب