Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-06@16:08:49 GMT

دستیابی ایران‌خودرو به دانش طراحی پلتفرم ECU

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۸۰۷۴

دستیابی ایران‌خودرو به دانش طراحی پلتفرم ECU

مدیر طرح داخلی‌سازی ECU و EMS گفت: در راستای توسعه و ارتقای محصولات ایران‌خودرو، طرح توسعه ECU و داخلی‌سازی قطعات مجموعه مدیریت هوشمند موتور (EMS) به عنوان زیرمجموعه طرح کلان توسعه برق و الکترونیک محصولات ایران‌خودرو، در شرکت ایپکو کلید خورد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از ایکوپرس - امیرحسین پریور با بیان این‌که +EF7NA اولین موتوری خواهد بود که به ECU داخلی مجهز می‌شود، اظهار کرد: عمده‌ترین هدف این طرح، دستیابی گروه صنعتی ایران خودرو به مجموعه‌ای از سخت افزار و نرم افزار ECU است که بتواند نیازمندی مشتریان را برآورده کرده و مالکیت معنوی آن نیز متعلق به ایران خودرو باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با تحقق این طرح، امکان ایجاد تغییرات مورد نیاز در نرم افزار و سخت افزار بر اساس نیازمندی‌‌های محصولات جدید فراهم می‌شود. از سوی دیگر، یکسان‌سازی و داخلی‌سازی قطعات و مجموعه‌ها در محصولات مختلف سبب کاهش هزینه تولید و مانع خروج ارز از کشور خواهد شد.
پریور هدف از انجام این طرح را دستیابی به دانش طراحی پلتفرم ECU در حوزه سخت‌افزار، نرم‌افزار پایه و نرم‌افزار کاربردی دانست تا گروه صنعتی ایران‌خودرو بتواند در محصولات و قوای محرکه مختلف از آن استفاده کند؛ با انجام این طرح، شرکت ایپکو در کنار توسعه، مسوولیت تامین قطعات مجموعه مدیریت هوشمند موتور را نیز بر عهده خواهد داشت.
وی افزود: شرکت جتکو، به عنوان همکار این طرح در توسعه بخش سخت افزار و نرم افزار پایه و شرکت الکتریک خودرو شرق، به عنوان تولیدکننده قطعه ECU در این طرح مشارکت خواهند داشت.
به گفته وی، در حال حاضر طراحی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پلتفرم ECU به نحوی انجام می‌شود که نیازمندی‌های موتورهای موجود در نقشه راه قوای محرکه ایران‌خودرو برآورده شود.
پریور، با بیان این‌که محصول این طرح از پاییز ۱۴۰۱ بر روی موتور +EF7NA استفاده می شود، افزود: پس از آن بلافاصله این قطعه بر روی دیگر محصولات ایران‌خودرو قرار خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: در این طرح علاوه بر داخلی‌سازی ECU، یکسان‌سازی و داخلی‌سازی قطعات سامانه هوشمند موتور نیز در حال انجام است. برای این منظور قراردادهایی با شرکت‌های دانش‌بنیان بسته شده و نمونه‌های آزمایشی قطعات در مسیر صحه‌گذاری قرار دارد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایران خودرو نرم افزار داخلی سازی سخت افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۸۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۲ هزار و ۱۵۰ دانش‌آموز برای تکنولوژی‌های آینده

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رقابت علمی کیدکد شریف با حضور 2 هزار و 150 دانش‌آموز، در محل دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

در ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، دانش آموزان از سن ۷ تا ۱۷ سال از سراسر ایران با حضور در سومین دوره مسابقات کیدکد شریف، به رقابت برای تکنولوژی‌های آینده پرداختند.

این دوره از مسابقات با حضور 2 هزار و 150 دانش‌آموز در لیگ‌های مختلف از جمله اسکرچ، اپلیکیشن سازی با موبایل، طراحی سایت، پایتون، لیگ جهانی ACM و همچنین لیگ برنامه نویسی بر روی سخت افزار (IOT)، لیگ‌های خلاقیت، ربات‌های رالی، جنگجو، مسیریاب، نوریاب، فوتبالیست و لیگ جهانی WRO برگزار شد که رقابت‌های جذابی را به نمایش گذاشتند، این رویداد یک پلتفرم برای کشف استعداد‌های جوانان در عرصه برنامه‌نویسی نرم افزار و سخت افزار است.

این رویداد در محل دانشگاه صنعتی شریف، و با هدف ایجاد فرهنگ عمومی برنامه‌نویسی و کشف و پرورش استعداد‌های دانش آموزان در زمینه فناوری‌های هایتک برگزار شد. دانش آموزان برتر سهمیه حضور در مسابقات جهانی و بورسیه مرکز نوآوری دانش آموزی لنسر شریف را دریافت خواهند کرد.

نتایج نهایی این دوره از مسابقات در ۲۸ اردیبهشت طی مراسم اختتامیه با حضور مدیران و مسئولان دانش‌آموزی برگزار و به برندگان جوایزی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (تصاویر) خودروی جذاب و اسپرت انگلیسی در راه ایران؟
  • خودروی جذاب و اسپرت انگلیسی در راه ایران؟ /عکس
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • رانندگی با تنها فراری پلاک ملی ایران چه حسی دارد؟ (فیلم)
  • تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • رقابت ۲ هزار و ۱۵۰ دانش‌آموز برای تکنولوژی‌های آینده
  • ببینید | رانندگی با تنها فراری پلاک ملی ایران چه حسی دارد؟
  • پیش بینی جالب یک کارشناس از قیمت خودرو/ قیمت کارخانه تغییر می‌کند؟