Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-29@13:12:24 GMT

۸۶ درصد از داوطلبان شورای شهر تهران تایید صلاحیت شدند

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۸۱۰۳

۸۶ درصد از داوطلبان شورای شهر تهران تایید صلاحیت شدند

هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر تهران در اطلاعیه‌ای از تایید صلاحیت بیش از ۸۶ درصد از داوطلبان شورای شهر تهران خبر داد.
متن این اطلاعیه به شرح زیر است:
در راستای انجام وظایف قانونی هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر تهران، پس از بررسی سوابق، اسناد و مدارک ۲۴۲۷ نفر از داوطلبان تایید صلاحیت شده در هیئت اجرائی شهرستان تهران، هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر تهران تعداد ۹۷ نفر (حدود ۴%) به دلیل نقص مدارک ثبت نامی و تعداد ۲۳۲ نفر (حدود %۱۰) به دلیل عدم استعفای داوطلبین مسئول در سمت‌های مقرر در قانون و سایر موارد رد صلاحیت شده‌اند و تعداد ۲۰۹۸ نفر (حدود ۸۶%) از داوطلبان واجدالشرایط تایید صلاحیت شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


داوطلبانی که به هر دلیلی رد صلاحیت شده‌اند، می‌توانند برای تکمیل پرونده و رفع نواقص و یا اعتراض به رد صلاحیت خود، از تاریخ ۰۹ /۰۲ /۱۴۰۰ لغایت ۱۲ /۰۲ /۱۴۰۰ به مرکز هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران واقع در بلوار کردستان، سالن ورزشی شهدای کردستان مراجعه و درخواست رسیدگی مجدد خود را تحویل نمایند.
هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران نیز در مهلت مقرر قانونی به اعتراضات رسیدگی و نتیجه آن را حداکثر تا تاریخ ۲۱ /۰۲ /۱۴۰۰ به داوطلبان اعلام خواهند نمود.

منبع: تقریب

کلیدواژه: نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی تایید صلاحیت صلاحیت شده شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۸۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته تا رأی‌گیری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه، بیست و یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. در این مرحله ۴۵ نماینده برای ۲۲ حوزه انتخاب می‌شوند.

در هشت حوزه از این ۲۲ حوزه از جمله در حوزه انتخابیه تهران انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد. آموزش‌های لازم در این خصوص به مردم از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی، داده خواهد شد.

وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده است که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

البته رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفته است که انتخابات ۲۱ اردیبهشت در حوزه انتخابیه ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود.

در دور دوم انتخابات، ۳۲ نامزد در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس برای تصاحب ۱۶ کرسی مجلس و در حوزه انتخابیه ورامین ۲ نامزد برای یک کرسی مجلس با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

دیگر خبرها

  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تایید شد
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲
  • جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته تا رأی‌گیری
  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است