Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار و گفتگو با مقامات عمانی در مسقط امروز(پنجشنبه) با «ارتشبد نعمانی» وزیر دفتر سلطان عمان به رایزنی و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به برخی حوزه های مورد نیاز برای تلاش دوطرف به منظور حصول به نتایج و در چارچوب نظرات مقامات عالیه دو کشور، از مجموعه همکاری ها در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و همچنین منطقه ای ابراز رضایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریف همچنین طرف عمانی را در جریان آخرین تحولات مربوط به گفتگوهای جمهوری اسلامی ایران با گروه کشورهای ١+۴ و تحولات منطقه در ارتباط با کشورمان قرار داد.

وزیر دفتر سلطان عمان نیز در این دیدار با استقبال از تبادل سفرها بین مقامات دو کشور به منظور آگاهی از آخرین نقطه نظرات طرف مقابل، روابط دو کشور در حوزه های مختلف را با اهمیت ارزیابی و گسترش همکاری های دو کشور خصوصا در برخی موضوعات منطقه را خواستار گردید. موضوعات مربوط به برخی زندانیان ایرانی در عمان، مسائل اقتصادی، تجاری و مالی فی‌مابین و موضوعات منطقه بویژه تحولات یمن از دیگر محورهای مورد گفتگوی مقامات دو کشور در این دیدار بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094413 برچسب‌ها محمد جواد ظریف مذاکرات هسته ای عمان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: محمد جواد ظریف مذاکرات هسته ای عمان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۸۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور

سیدحسن مرتضوی، معاون سفارت ایران در کابل با نوراحمد اسلام‌جار، والی هرات در «باغ اسلامی» این شهر دیدار و درباره توسعه روابط تجاری، اقتصادی دو کشور گفتگو کردند.

در این دیدار طرفین پیرامون موضوعات مرزی و امنیت مرزهای دو کشور، روابط تجاری و اقتصادی و همچنین تسهیل در امر صدور روادید برای شهروندان افغانستان گفتگو نمودند. 

سید حسن مرتضوی در این دیدار اظهار داشت که امنیت و آرامش در افغانستان را برای همه کشورهای منطقه مفید است؛ وی همچنین تاکید نمود در سایه آرامش و امنیت به ویژه در مرزهای دو کشور، فعالیت تجار و فعالان افغانستانی و ایرانی افزایش خواهد یافت.

این دیپلمات ارشد ایرانی با تاکید بر لزوم حمایت از تجار و فعالان اقتصادی، تسهیل در صدور روادید برای شهروندان افغانستان را امری مهم در پیشگیری از ترددهای غیرقانونی به ایران عنوان نمود.

مولوی نوراحمد اسلام‌جار نیز آرامش و امنیت را نیاز اساسی برای ترقی و پیشرفت دو کشور دانسته و تصریح نمود که حکومت سرپرست افغانستان هیچگاه به دنبال برهم زدن آرامش منطقه نبوده و نیست.

والی هرات همچنین با تاکید بر اینکه پیشرفت افغانستان و عمران و آبادانی هرچه بیشتر این کشور را از اولویت های مقامات حکومت سرپرست می‌باشد، راه‌آهن خواف، هرات را یک پروژه مهم و حیاتی برای هر دو کشور خوانده و بر لزوم بهره برداری هرچه سریعتر از این پروژه تاکید نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در خصوص تحولات منطقه
  • گفت‌و‌گوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه قطر
  • واکنش وزیر کشور به گزارشات مربوط به نیکا شاکرمی
  • واکنش وزیر کشور به گزارش مربوط به نیکا شاکرمی؛ عملیات روانی است
  • آماده‌باش اردستان در پایان هفته/ مرخصی‌ها لغو شد
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • طنز امروز باید به استاندارد طنز گل‌آقا برسد/ما در جریان کاستی‌های حوزه طنز هستیم و برای جبران آن تلاش می‌کنیم
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است