Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@14:47:36 GMT

نخستین پیشخوان خدمات کتابخانه‌ای خراسان رضوی افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۸۷۴۲

نخستین پیشخوان خدمات کتابخانه‌ای خراسان رضوی افتتاح شد

ایسنا/خراسان رضوی نخستین پیشخوان خدمات کتابخانه‌ای خراسان رضوی در منطقه مجیدیه مشهد افتتاح شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مشهد، امروز ۹ اردیبهشت ماه، در مراسم افتتاح این مرکز، اظهار کرد: ظهور یک پایگاه فرهنگی در منطقه ۱۲ مشهد برای ارائه خدمات کتابخانه‌ای از جمله امانت کتاب و برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی گامی بسیار موثر و بزرگ در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا بدیع‌زادگان با بیان این‌که «وجود پیشخوان کتابخانه‌ای می‌تواند نقش بسیار مهم و مفیدی در آینده کودکان محلات داشته باشد»، ادامه داد: در ۶ ماهه اول سال جاری پنج پیشخوان کتابخانه‌ای دیگر در حاشیه شهر مشهد و مناطقی که امکان احداث و یا افتتاح کتابخانه عمومی ثابت وجود ندارد، به این ناوگان فرهنگی در راستای اراده خدمات کتابخانه‌ای اضافه خواهیم کرد.

وی افزود: همچنین در ابتدای تابستان امسال چهار کتابخانه سیار برای پوشش ۴۰ روستای دور افتاده و ۱۵ کتابخانه عمومی ثابت در مناطق مختلف شهر مشهد افتتاح خواهد شد.

احداث کتابخانه‌های عمومی در روند طولانی مدت توسعه شهری قرار گرفته

عضو شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه این مراسم، گفت: در فرآیند شهرسازی و توسعه یک شهر ابتدا زیرساخت‌ها و زیربناها در قالب خدمات زیربنایی مانند آب، برق و گاز شکل می‌گیرد. پس از استقرار جمعیت در پی ساخت و سازها رو بناها شامل مدارس، مساجد، مراکز فرهنگی و...  و به تناسب افزایش جمعیت خدمات دیگر نیز اضافه می‌شود.

محمدهادی مهدی‌نیا با اشاره به روند طولانی افزایش خدمات زیرساختی دیگر، افزود: کتابخانه‌های عمومی جزء زیرساخت‌های فرهنگی مهم شهری هستند که متأسفانه ایجاد آن‌ها در روند طولانی مدت توسعه شهری قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: افتتاح پیشخوان کتابخانه‌ای، ابتکار جالب اداره کل کتابخانه‌های عمومی برای جلوگیری از این روند طولانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان این‌که «تعامل میان دستگاه‌های اجرایی فرهنگی شهر می‌تواند اتفاقات خوب دیگری را نیز رقم بزند»، اضافه کرد: امیدوارم با ادامه این همکاری‌ها خلاء کمبود کتابخانه‌های عمومی و پایگاه‌های فرهنگی در میان شهروندان پر شود که نتیجه آن افزایش سرانه مطالعه و رشد فرهنگی جامعه خواهد بود.

واگذاری ۱۵ ساختمان جهت احداث کتابخانه در مشهد

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد نیز در ادامه مراسم، خاطرنشان کرد: این اتفاق مبارک فرهنگی در منطقه ۱۲ مشهد گامی موثر برای رشد سرانه فرهنگی در این محله نوین است.

مجتبی منتظری افزود: با امضای تفاهم‌نامه میان مدیریت شهری مشهد و اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در سال ۱۴۰۰ واگذاری ۱۰ تا ۱۵ ساختمان برای افتتاح کتابخانه‌های عمومی در سطح شهر انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: امیدوارم با کمک و حس تعلق اهالی منطقه ۱۲ به پیشخوان کتابخانه‌ای، رشد و ترویج این قبیل برنامه‌های فرهنگی و تبدیل آن به یک کتابخانه عمومی ثابت را داشته باشیم.

بر اساس اعلام اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، تفاوت کتابخانه با پیشخوان خدمات کتابخانه‌ای در فضای در نظر گرفته شده برای مطالعه و نیز بخش‌های متعددی است که به منظور خدمت‌رسانی به گروه‌های مختلف سنی از جمله کودک، نوجوان و بزرگسال وجود دارد. پیشخوان‌ها به منظور تسهیل دسترسی مخاطبان در امانت و بازگشت کتاب راه‌اندازی شده‌اند.

پیشخوان خدمات کتابخانه‌ای «نور امید» به عنوان شعبه‌ای از کتابخانه عمومی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، مساحتی بیش از ۵۰ متر مربع و گنجایش حدود ۵۰۰۰ نسخه کتاب دارد که پس از بهبود شرایط کرونایی و بازگشایی مجدد کتابخانه‌ها در دو شیفت به علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی ارائه خدمات خواهد کرد. علاقه‌مندان می‌توانند جهت عضویت در این  کتابخانه به سایت SAMANPL.IR مراجعه و درخواست عضویت خود را ثبت کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری کتابخانه کتاب نهاد کتابخانه های عمومی خراسان رضوی مشهد خراسان رضوي منطقه خراسان رضوی پیشخوان کتابخانه ای کتابخانه های عمومی کتابخانه عمومی کتابخانه ها خراسان رضوی روند طولانی شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۸۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد پاک است

مهدی اله پور مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی گفت: بر این اساس، هوای مناطق سرافرازان، سمرقند، امامیه، الهیه، خیام جنوبی، ویلا، نخریسی و طرق مشهد پاک است.

وی اضافه کرد: میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۵۵ نشانگر هوای سالم است و شاخص‌های یک تا ۲ ساعت گذشته نیز با عدد ۷۴ از شرایط سالم هوای این کلانشهر خبر می‌دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: هم اکنون کیفیت هوای ۱۵ منطقه دیگر دارای ایستگاه سنجش در مشهد در شرایط پاک تنفسی است.

اله پور افزود: به شهروندان توصیه می‌شود در روز‌های دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند.

وی ادامه داد: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمد‌های غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • بارش شدید باران در راه مشهد
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • افتتاح نخستین کانون بازنشستگان ثبت اسناد و املاک کشور در مشهد
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل
  • هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • رونمایی از نخستین چاپ برگردان روزنامه ادب