Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@06:45:56 GMT

دستگیری زوج سارق تا کشف کالای قاچاق در تهران

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۸۷۵۱

دستگیری زوج سارق تا کشف کالای قاچاق در تهران

رییس مرکز عملیات پلیس از کشف ۵ میلیارد تومانی کالای قاچاق در "تهران" خبرداد.

سرهنگ کارآگاه "کرم یوسفوند" روز پنجشنبه اظهار داشت: ساعت ۱۷:۳۰  چهارم اردیبهشت ماه کارآگاهان یگان گشت پلیس آگاهی حین گشت زنی در محدوده خیابان دماوند به یک دستگاه خودرو پژو۴۰۵ دارای ۲ سرنشین مظنون که پس از استعلام شماره پلاک خودرو مشخص شد خودرو پژو بیست و نهم فروردین ماه در محدوده کلانتری ۱۲۱ سلیمانیه به سرقت رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: راننده خودرو پژو پس از روئیت واحد گشت و شنیدن دستور ایست، با افزایش سرعت متواری و با لایی کشی در بین خودروها باعث رعب و وحشت شهروندان و خودروهای عبوری می گردد. فلذا کارآگاهان مجدداً با استفاده از علائم هشدار دهنده نظیرآژیر و چراغ گردان از طریق بلندگو به راننده خودروی پژو دستور توقف می دهند.

رییس مرکز عملیات پلیس آگاهی افزود: در ادامه راننده پژو توجهی به اخطار های مکرر واحد گشت نکرده و با حرکات مخاطره آمیز باعث رعب و وحشت شهروندان می شود و حین فرار به یک دستگاه خودروی عبوری ایراد خسارت می نماید که افسر اکیپ جهت جلوگیری از خسارت های بیشتر با رعایت قانون به کارگیری سلاح اقدام به شلیک تیر هوایی و تیر به سمت لاستیک های عقب در فواصل زمانی و مکانی معین می نماید.

این مسئول اضافه کرد: راننده خودرو مسروقه بدون توجه به اخطارها با جسارت تمام و حرکات بسیار خطرناک وارد بزرگراه امام علی (ع) شده و نهایتاً پس از گذشتن مسافتی به دلیل نقص فنی، خودرو مسروقه متوقف می شود.

سرهنگ یوسفوند ادامه داد: پس از توقف خودروی مسروقه با عکس العمل سریع اعضای اکیپ راننده به اسم محمد و سرنشین به اسم دنیا دستگیر شدند و در بازرسی بعمل آمده از داخل خودرو سه جفت باند مستعمل، یک دستگاه ضبط بدون پنل، یکعدد آمپلی، دو عددساب به همراه جعبه، دو دستگاه ساعت مچی، چندین حلقه انگشتر، سه دستگاه گوشی تلفن همراه مستعمل، دو عدد کیف زنانه بهمراه چند عدد سوئیچ خودروی پژو و ماکسیما کشف شد.

رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی یادآور شد: طی بررسی های انجام شده مشخص شد هر ۲ سارق دارای سوابق متعدد در زمینه سرقت خودرو و قطعات آن در محدوده سرکلانتری ششم می باشند که با دستگیری سارقان خودروی مسروقه به پارکینگ منتقل و پرونده اولیه تشکیل و برای سیر مراحل قانونی تحویل اداره دوم پلیس آگاهی شدند. 

کشف ۵ میلیارد تومانی کالای قاچاق در "تهران"

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف کالای قاچاق خبر داد و گفت: این محموله در یک انبار کالا به ارزش پنج میلیارد تومان شناسایی شد.

سرهنگ "علی ولی پور گودرزی" افزود: با  کسب خبری پیرامون تخلیه و دپوی کالای  قاچاق در یک انبار کالا در جنوب تهران کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس برای بررسی موضوع به نشانی اعلامی اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: تحقیقات اولیه نشان از صحت دریافتی داشت و مشخص شد که یک دستگاه وانت در حال تخلیه مقادیر فراوانی کالا به داخل انبار کالا می باشد و کالای موجود در انبار کالا طی چند روز اخیر توسط تعدادی خودرو به داخل انبار تخلیه شده است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران  ابراز داشت: در بازرسی از داخل خودرو  و انبار کالا در مجموع ۱۰۰ هزار و ۷۲۰ ابراز آلات صنعتی دستی از قبیل قیچی باغبانی و جعبه ابزار و غیره خارجی فاقد بارنامه و مجوزهای گمرکی کشف شد.

این مسئول افزود: در این رابطه مالک کالاها در تحقیقات پلیسی شناسی و دستگیر شد و متهم  برای سیر مراحل قضائی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

دزد دوچرخه ها سوار بر موتور دستگیر شد

رئیس کلانتری ۱۱۱ هفت چنار گفت: سارق حرفه ای موتورسیکلت و دوچرخه در جنوب تهران دستگیر شد.

سرهنگ "هادی زمانیان " درباره جزئیات این خبر اظهار داشت: اکیپی از ماموران کلانتری حین گشت زنی در محدوده استحفاظی خود بودند که به مرد موتور سواری که یک دوچرخه را با موتور خود حمل می کرد مشکوک شدند و دستور ایست برای مرد موتور سوار صادر شد.

وی افزود: مرد جوان ابتدا خود را بی گناه می دانست اما رفتارها و پاسخ وی به سوالات ماموران در خصوص حمل دوچرخه کافی بود تا وی به تناقض گویی بپردازد و ماموران در تحقیقات تکمیلی و استعلام از مرکز فوریت های پلیسی اطلاع پیدا کردند که این دوچرخه دقایقی قبل از پارکینگ یک خانه به سرقت رفته است.

رییس کلانتری هفت چنار  ادامه داد: مرد موتور سوار در همان محل با توجه به مدارک و شواهد پلیسی به سرقت دوچرخه اعتراف کرده و برای تحقیقات بیشتر به کلانتری ۱۱۱ هفت چنار منتقل شد و در بازجویی های پلیسی به ۶ فقره سرقت موتور سیکلت و ۵ فقره سرقت دوچرخه اعتراف کرد.

سرهنگ زمانیان گفت: متهم پس از تحقیقات ابتدایی و اعتراف به سرقت هایش برای تحقیقات بیشتر و شناسایی دیگر جرائم احتمالی در ا ختیار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

/ایرنا 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کالای قاچاق پلیس آگاهی انبار کالا دستگیر شد یک دستگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۸۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود

سرهنگ ابراهیمی گفت: به منظور ارتقای امنیت اجتماعی و اقتصادی و جلوگیری از ورود و خروج کالای فاقد مجوز و قاچاق ماموران پلیس آگاهی و یگان امداد شهرستان هشترود در محور‌های مواصلاتی حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون به ظن حمل کالای قاچاق مشکوک شدند.

وی افزود: پس از دستور ایست پلیس و توقف خودرو در بررسی بار آن مشخص شد حامل ۷۰۰ کارتن تخم مرغ فاقد مجوز بهداشتی و سایر مدارک قانونی است.

فرمانده انتظامی هشترود اضافه کرد: کامیون حامل ۷ تن و ۹۴۵ کیلوگرم تخم مرغ به ارزش ۴ میلیارد ریال بود که پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی همراه راننده به مراجع قضایی معرفی شد.

 وی تصریح کرد: پلیس با کسانی که بهداشت و سلامت عمومی جامعه را با رفتار‌های نادرست به منظور کسب منفعت شخصی به مخاطره بیندازند برخورد محکم و قانونی خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ۳ سارق در جزیره خارگ دستگیر شدند
  • آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • آتش سوزی در انبار کالا در جنوب تهران
  • سارق مغازه های تهرانسر دستگیر شد
  • دستگیری سارق خودرو در کمتر از ۲۴ ساعت
  • کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • سارق مامورنما در «سبزدشت» بهارستان دستگیر شد
  • کشف ۲۰ پرونده سرقت با دستگیری ۲ سارق در جنوب تهران/ قاچاقچی حشیش بازداشت شد
  • شناسایی و دستگیری سارق کامپیوتر خودرو‌ها در مشهد
  • دستگیری سارق، نوجوانان کرمانی را خوشحال کرد