Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید معین مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین جزئیات مبارزه با ملخ صحرایی اظهار کرد: بنابر آخرین آمار تاکنون ۱۲ هزار هکتار مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی صورت گرفته که بخش اعظم آن در خوزستان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: پیش بینی‌ها حاکی از آن است که طی ۲ تا ۳ هفته آینده از سمت عراق و اردن موج دیگر ملخ صحرایی وارد کشور شود و از آنجا که باد مدیرانه از غرب به شرق می‌آید؛ بنابراین حمله از سمت عراق خواهد بود.

معین با اشاره به اینکه آمادگی کامل برای مبارزه علیه ملخ صحرایی وجود دارد، بیان کرد: طی هفته‌های آتی چند دسته ملخ، سمت جنوب ایران به ویژه خوزستان را مورد حمله قرار می‌دهد، از این رو آمادگی کامل برای مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی از لحاظ سم و تجهیزات وجود دارد.

به گفته او، با توجه به حمایت دولت، ستاد بحران و سازمان مدیریت مشکلی در تامین سم و تجهیزات نداریم و همواره درخواست اعتبار کرده‌ایم که با تخصیص آن تصور ما این است که مشکل خاصی رخ ندهد.

این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت مبارزه علیه ملخ بومی گفت: تاکنون ۳۵ هزار هکتار مبارزه در استان های خراسان رضوی، گلستان، گیلان، اردبیل، قزوین، زنجان، تهران، کرمانشاه و کردستان صورت گرفته است.

معین در پایان تصریح کرد: برآوردها حاکی از آن است که مبارزه علیه ملخ بومی و مراکشی به ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار هکتار برسد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ملخ بومی ملخ مراکشی ملخ صحرایی مبارزه علیه هزار هکتار ملخ صحرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۸۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مصطفی معین: مهاجرت به دانش‌ آموزان هم رسیده است (فیلم) چند درصد ایرانیان دچار مشکلات اختلال روان هستند؟/ پاسخ دکتر معین (فیلم) ویدئویی پربازدید از یک دانشجوی زن ۸۱ ساله

دیگر خبرها

  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند (فیلم)
  • ورود ۸۵۳ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته‌ای که گذشت