Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی صادقی نیارکی امروز در جریان افتتاح خطوط تولید ماشین لباس‌شویی در یکی از شرکت‌های داخلی در جمع خبرنگاران، افزود: سیاست وزارت صنعت تقویت برندهای ملی، افزایش عمق ساخت داخل تولیدات داخلی و تولید محصولات صادرات محور است.

وی بیان داشت: با توجه به هماهنگی های به عمل آمده با مجلس و دیگر ارگان ها، همچنین مطابق سیاست های کلان کشوری و سیاست های وزارت صنعت، بازگشت بدون جبران مافات برندهای مطرح خارجی به کشور بسیار بعید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسوول ادامه داد: به طور حتم برندهایی که به دنبال بازگشت به بازار ایران هستند باید سرمایه‌گذاری مستقیم را در دستور کار خود قرار داده و رضایت شرکای ایرانی خود را جلب کنند، درین غیر اینصورت ما مخالف بازگشتشان بوده و به طور حتم از برندهای ملی خودمان حمایت می‌کنیم.

وی یادآور شد: سال ۹۷ با خروج دو شرکت بزرگ کره ای یعنی ال. جی و سامسونگ از ایران، سال سختی برای شرکت‌های داخلی شان رقم خورد، اما سال ۹۸ شرکت‌ها به این فکر افتادند که با استفاده از امکانات داخلی و سرمایه‌گذاری روی نوآوری، پلتفرم و برندهای خود اقدام کنند.

صادقی نیارکی اظهار کرد: به طور حتم در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ وضعیت بهتری را در صنعت لوازم خانگی شاهد خواهیم بود و بازار داخل تامین شده و حتی شرکت‌ها باید به فکر توسعه صادرات باشند.

 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: امروز مجموعه اقدام ها در وزارتخانه به گونه ای است که بخش عمده مواد اولیه داخلی مورد نیاز از جمله فولاد، مس، آلومینیوم، مواد پتروشیمی و پلیمر ها در داخل تامین می‌شود و فقط در برخی موارد از جمله تأمین ورق سرد کمبودهایی وجود دارد.

وی اضافه کرد: با تعریف یک پروژه سه میلیون تنی تولید ورق سرد که پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی داشته و همچنین طرح های دیگری در حوزه پلیمر و پتروشیمی، به زودی در تامین این اقلام نیز خودکفا شده و حتی مازاد آن را به خارج صادر خواهیم کرد.

 به گفته صادقی، بحث عرضه اختصاصی برخی مواد اولیه برای صنایع لوازم خانگی و خودرو کمک کرده تا با قیمت‌های پایه و بدون رقابت بتوانند مواد اولیه مورد نیاز خود را دریافت کنند.

 صادقی نیارکی، همچنین به مصوبه ۱۷۷ ستاد اقتصادی دولت اشاره کرد که روش های تامین ارز متنوعی را برای واحدها پیش بینی کرده تا راحت تر بتوانند به استفاده از ارز مورد نیاز خود بپردازند.

کد خبر 598138 برچسب‌ها لوازم خانگی واردات دولت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: لوازم خانگی واردات دولت لوازم خانگی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۸۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم

سرپرست دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش گفت: با عنایت به مصرف بیش از شش هزار نوع کالای ورزشی در کشور که بالای ۵۰ درصد آن از طریق واردات تامین می‌شود و گردش بالای مالی در این حوزه، بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، شهرام عظیمی با اشاره به این موضوع که دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری با تمام توان در جهت تحقق منویات رهبر انقلاب و شعار سال برنامه‌ریزی خواهد کرد اظهار داشت: درحال جمع‌آوری اطلاعات به منظور مشارکت حداکثری روستاییان در رونق تولید تجهیزات و لوازم ورزشی براساس آمایش سرزمین هستیم و همچنین بدنبـال شناسایی ظرفیت روستائیان و عشایـر سراسرکشور در این حوزه‌ایم.

وی افزود: با عنایت به مصرف بیش از شش هزار نوع کالای ورزشی در کشور که بالای ۵۰ درصد آن از طریق واردات تامین می‌شود و گردش بالای مالی در این حوزه، بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم. براین اساس درآمد و اقتصاد روستا با تولید لوازم ورزشی پایدار و چند هدف دیگر نیز تامین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت هموطنان ساکن روستا می‌تواند به رونق تولید لوازم ورزشی کمک کرده چرا که هزینه تمام شده آن پایین‌تر است.
در نظر داریم همزمان، با برگزاری جشنواره‌های بومی، محلی در سراسر کشور، بازارچه‌های محلی جهت عرضه تولیدات ورزشی روستائیان احداث شود.

سرپرست دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: قطعاً برگزاری بیش از هزار جشنواره در کشور فرصتی مغتنم برای عرضه لوازم و تجهیزات ورزشی تولید شده توسط ساکنین روستا‌ها خواهد بود. درحال حاضر ۱۵۰ هزار نفر در زمینه تولیدات ورزشی مشغول به کار هستند که با فراهم کردن زمینه ورود روستانشینان و عشایر این آمار توسعه خواهد یافت.

انتهای پیام/

وزارت ورزش و جوانان

دیگر خبرها

  • کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در مراغه
  • استقبال تجار خارجی از محصولات کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • بازگشت سعید صادقی از بیماری
  • خرید شکلات تلخ بهتر است یا  شکلات شیرین؟
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم