Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیسی گفت: خود کفایی و استقلال شهرستان میناب در حوزه آب می تواند حیات اقتصادی به همراه داشته و طبیعت شهرستان را احیا کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین رئیسی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمز اظهار کرد: از زمانی که بحث انتقال آب میناب  به بندرعباس آغاز شد گلایه‌مندی‌هایی در مردم خوب شهرستان میناب به وجود آمد، زیرا آب رودخانه سرنی حیات اقتصادی این شهر بوده و بخش عمده‌ای از اقتصاد مردم شریف و عزیز شهرستان میناب از طریق آب این رودخانه تامین می‌شود و سرسبزی و طراوت دشت میناب وابسته به این آب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسی افزود: در مقطعی آب سد میناب و آب های زیرسطحی  از طریق حفر چاه به بندرعباس منتقل می شد که باعث شد ذخایر زیرسطحی میناب دچار آسیب جدی شود و ما شاهد فرونشست هایی در جلگه زیبای میناب بودیم.

وی تصریح کرد: شرایط خشکسالی به گونه ای بود که مسئولین وقت چاره ای جز انتقال آب نداشتند و بعد از مدت‌ها، مردم شهرستان میناب منتظر این کار اساسی بودند که به لطف خدا تامین آب از محل شیرین سازی در دستور کار دولت قرار گرفت.

نماینده مردم شرق استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز شاهد آن هستیم که به میزان نیاز، آب شیرین از محل دریا استحصال و شیرین سازی می شود و در اختیار مردم قرار می گیرد.

رئیسی گفت: برای استفاده آب شرب شهر میناب، آبی که از سد سرنی منتقل می شود در تصفیه خانه تصفیه شده و در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه در شهرستان میناب به اندازه کافی مخزن نداریم و در برخی از محلاتی همچون پاکوه میناب دچار افت فشار هستیم، افزود: با احداث مخزن جدید و ظرفیت سازی در این بخش این مشکل هم مرتفع می شود.

نماینده مردم شرق استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: آبی که در سد میناب ذخیره سازی خواهد شد باعث احیاء دشت های میناب می‌شود و شاهد رونق در بخش کشاورزی این شهرستان خواهیم بود.

رئیسی خاطرنشان کرد: طرح‌های آبیاری مکانیزه و سیستم‌های تحت فشاری که بخشی از آن در دشت میناب افتتاح شده است می تواند علاوه بر رونق کشاورزی، به آبخوان های این منطقه نیز کمک کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرستان میناب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۹۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد معاون استاندار از آپارتمان‌سازی در قم

معاون عمرانی استانداری قم گفت: معماری ایرانی اسلامی یک موضوع مهم است.سبک آپارتمان‌سازی آسیب‌های مختلفی ازجمله مباحث اجتماعی به دنبال داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مهدی متقیان ظهر امروز در همایش اعضای شوراهای اسلامی استان قم که به مناسبت روز ملی شوراها در سالن همایش‌های رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: در کنار تمام تحریم‌های جهانی، ولایت و مردم سبب شده‌اند که بیش از 45 سال این کشور پایدار باشد.

وی با اشاره به اینکه هر جا مردم در صحنه بودند، جمهوری اسلامی به پیروزی رسیده است، افزود: نماد مردم و تبلور مردم در قانون اساسی شوراها هستند و شهرداران نیز نماد شوراها هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه مؤمنین کارهای خود را با مشورت انجام می‌دهند، عنوان کرد: نماد مشورت در جامعه اسلامی شوراها هستند که باید از این ظرفیت در پیشبرد اهداف استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه تشکیل شوراها سبب تحکیم پایه و قدرت جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: پایه و محور نظام جمهوری اسلامی مردم هستند و هرچقدر مردم در صحنه باشند، تاب‌آوری نظام افزایش پیدا خواهد کرد.

متقیان با بیان اینکه شوراهای اسلامی نقطه مقابل نظام‌های استبدادی هستند، تصریح کرد: نظام اجتماعی کشورهایی که همچنان پادشاهی است هنوز به سمت مردم نرفته است.

وی حل مشکلات مردم در شوراها را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: مردم هر بخش، روستا و شهر بهتر از هر مدیری نسبت به مشکلات آگاهی دارند و استفاده از این ظرفیت در مدیریت آن منطقه بسیار مؤثر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با تأکید بر اینکه اگر شوراهای شهری الگو باشند شوراهای دولتی نیز از آن‌ها پیروی خواهند کرد، گفت: هر زمانی که شوراها همدل باشند، اقدامات پیش رفته است.

وی با اشاره به اینکه وضع عوارض سنگین مشارکت مردم در ساخت‌وساز را کاهش می‌دهد، تصریح کرد: این اتفاق همچنین سبب افزایش تخلفات ساخت‌وساز می‌شود.

متقیان با بیان اینکه معماری ایرانی اسلامی یک موضوع مهم است، اظهار داشت: سبک آپارتمان‌سازی آسیب‌های مختلفی ازجمله مباحث اجتماعی به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند
  • نحوه پرورش درخت انبه با کمک میوه آن در گلدان خانگی (فیلم)
  • انتقاد معاون استاندار از آپارتمان‌سازی در قم
  • شوراها مردمی سازی کارها را در اولویت قرار دهند
  • سپردن امور به دست مردم افتخار انقلاب اسلامی است
  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب
  • عدم پاسخگویی مسئولان جشنواره آسمان هشتم در میناب بی‌اعتنایی به رسانه‌ است
  • رئیسی: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت
  • رئیسی: این سفر پیام مهمی داشت
  • رئیسی: این سفر در مقطع فعلی پیام مهمی داشت