Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ،لیلاسادات ابطحی با اشاره به روند آموزش‌های مجازی تا پایان اردیبهشت ماه، اظهار کرد: پایان کلاس‌ها و آموزش دانش‌آموزان ابتدایی تا ۳۱ اردیبهشت ماه خواهد بود و معلمان و مدیران دوره ابتدایی ۱۰ روز فرصت دارند (تا ۱۰ خردادماه) نتیجه پایانی ارزشیابی نوبت دوم را به مدارس گزارش دهند و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان را ثبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزش ابتدایی اداره کل  آموزش و پرورش اصفهان با بیان این که در دوره ابتدایی ارزشیابی به صورت کیفی توصیفی و فرآیندی انجام می‌شود، افزود: سنجش یادگیری دانش‌آموزان ابتدایی هم به صورت فرآیندی انجام می‌شود و معلمان بر اساس شواهد و اطلاعاتی که در پوشه الکترونیک یا پوشه کار در طول سال تحصیلی جمع‌آوری کردند، بر اساس ارزیابی‌هایی که از ابتدای سال تاکنون انجام دادند می‌توانند در پایان سال تحصیلی وضعیت یادگیری دانش‌آموزان را رصد کرده و نتیجه نهایی را گزارش کنند.

وی تصریح کرد: با استناد به مواد ۱ و ۲ و ۳ و ۴ و ۹ مصوبه جلسه ۷۹۳ تاریخ ۲۵/‌۰۲/‌۱۳۸۸‬ شورای عالی آموزش و پرورش که تصریح می‌کند در ماده دو این استناد مصوب شده ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی در دوره ابتدایی به صورت تکمیلی در طول سال تحصیلی بر اساس اهداف برنامه درسی هر پایه انجام می‌شود.

ابطحی ادامه داد: در این ارزشیابی معلم با استفاده از ابزارهای مختلف از جمله آزمون عملکردی و کارپوشه مشاهدات درس پژوهی و پروژه، اطلاعات لازم را در زمینه فعالیت‌های داخل و خارج از کلاس، مدرسه و مراکز مکمل مدرسه از دانش‌آموز جمع‌آوری می‌کند تا بازخورد به موقع و مناسبی به او ارائه دهد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان خاطرنشان کرد: در ماده سه این استناد آمده گزارش ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی و در هر زمان قابل ارائه است، برای اطمینان بیشتر به صورت رسمی و مکتوب نوبت اول در دی ماه و نوبت دوم در خرداد ماه گزارش خواهد شد.

وی گفت: معلمان از ابتدای سال تاکنون سعی کردند دانش‌آموزان خود را مورد رصد و پایش قرار دهند، اکنون در نوبت دوم این رصد و پایش به انتها خواهد رسید، نتیجه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی را از مهرماه تا خردادماه به خانواده‌ها گزارش می‌شود.

ابطحی درباره روند ارزیابی دانش‌آموزان به صورت حضوری یا مجازی در مناطق، تاکید کرد: مطابق نامه ابلاغی از وزارت آموزش و پرورش به استان‌ها ارزشیابی تحصیلی دانش‌آموزان ابتدایی بر اساس وضعیت انتشار ویروس کرونا خواهد بود، در مناطق آبی ارزشیابی و رصد دانش‌آموزان می‌تواند حضوری و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی باشد اگر همچنان شرایط زرد، نارنجی و قرمز باشد ارزیابی به صورت غیرحضوری و با نظارت مدیر مدرسه خواهد بود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش اصفهان با بیان این که تضمین یادگیری در پایه‌های اول و دوم ابتدایی بر عهده مدیر مدرسه است، افزود: باید مدیر مدرسه اطمینان حاصل کند که همه دانش‌آموزان به اهداف دروس دست پیدا کردند و ارزشیابی بر اساس اطلاعات و شواهد جمع‌آوری شده مطابق با اهداف برنامه درسی مصوب هر درس در طول سال تحصیلی است.

وی اظهار کرد: در پایه ششم نیز ارزیابی اطلاعات و شواهد بر اساس آنچه که به صورت فرآیندی جمع‌آوری شده انجام می‌گیرد، ارزیابی‌هایی که در درس فارسی، ریاضی و علوم به وسیله معلم و نظارت مدیر صورت گرفته نیز گزارش خواهد شد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش آموزان آموزش دوره ابتدایی اصفهان طول سال تحصیلی پیشرفت تحصیلی آموزش و پرورش دوره ابتدایی دانش آموزان جمع آوری بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۹۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ اردیبهشت؛ آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده قرار بود از ۲۸ فروردین آغاز شود، اما به دلیل درجریان بودن هماهنگی‌های نهایی میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه وبودجه، زمان آغاز ثبت سفارش به تعویق افتاد.

هم‌اکنون ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم و پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) از چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد.

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند.

ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه اول دبستان، آمادگی ۱ (استثنایی)، اول ۱ (استثنایی) و اول مقدماتی (استثنایی) از ۱۰ تیرماه آغاز شده و تا ۹ شهریور ۱۴۰۳ ادامه دارد.

دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی هفتم و دهم دوره متوسطه اول و دوم نیز از ۱۰ تیر باید برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمام دوره‌های تحصیلی از طریق مدرسه محل تحصیل که در سفارش دانش‌آموز قید شده توزیع می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • نمایشگاهی از دست سازه های دانش آموزان هیرمندی
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی/ اعلام قیمت کتب دوره ابتدایی
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌آموزگاری از امروز/پایان «ارزیابی تکمیلی»؛ آخر اردیبهشت‌
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از فردا
  • ۵ اردیبهشت؛ آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید
  • ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است