Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمیدرضا ترقی ظهر امروز در سومین نشست رسانه‌ای و خبری شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی که به مناسبت روز شورا و ضرورت تبیین اهداف عالی شورا در قانون اساسی برگزار شد؛ ضمن تبریک ولادت امام حسن(ع)، اظهار کرد: خدا را شاکر هستیم که دولت ما خود را برای یک فرآیند جدید در جمهوری اسلامی آماده می‌کند و امیدوارم با امید به آینده در جهت دگرگونی، انتخابات پر شوری پیش رو داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعیین سرنوشت ۲ حکمرانی در انتخابات خردادماه

سخنگو و نایب رییس شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: در این انتخابات ۲ حکمرانی در ساختار سیاسی و اجتماعی جمهوری اسلامی رقم خواهد خورد، اول حکمرانی کشور با انتخاب رییس جمهور و دوم حکمرانی محلی با انتخاب اعضای شورای شهر و روستا، امید است بتوان شورایی را که زندگی مطلوبی به مردم با ایمانی راسخ بدهد، انتخاب کرد.

وی با بیان اینکه شورا باید بهبوددهنده وضعیت مردم ما در شهر و روستاها باشد، افزود: همانطور که امام(ره) فرمودند رای مردم تعیین کننده است و رای مردم ایجاب می‌کند همه کسانی که برگزارکننده انتخابات هستند در جهت بهبود وضع مردم و شکل‌گیری یک جامعه اسلامی تلاش کنند، این امر با سوگیری مردم به سمت انسان‌های صالح، کارگزار و خدمتگزار محقق می‌شود.

مشورت میان مؤمنان یک امر مستمر است

ترقی تشریح کرد: با این کار نه تنها شرایط برای ما سخت نمی‌شود، بلکه تسهیلی در امور ایجاد می‌کند، شورا در اسلام از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به وسیله مشورت بسیاری از ایرادات برطرف می‌شود؛ انسان می‌تواند مشکلات را حل کند و افراد همفکر خود را پیدا کند، به سمت رشد هدایت یابد و از لغزش‌ها دور شود و این مشورت میان مؤمنان یک کار دفعی نیست و مستمر است.

سخنگو و نایب رییس شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه ۹ اصل در قانون اساسی در رابطه با شوراها نشانه این است که این جایگاه در قانون اساسی از جایگاه بسیاری برخوردار است، خاطرشان کرد: انتخابات شورا ما را یک گام به قانون اساسی نزدیک کرده و استحکام نظام جمهوری اسلامی را رقم می‌زند، شورا هزینه زندگی شهری را برای مردم کاهش دهد و متقابل آن اگر کارآمدی نداشته باشد هزینه زندگی شهری را بیشتر می‌کند.

وی با بیان اینکه شورا تعیین کننده هزینه شهری است، تاکید کرد: باید با انتخاب صحیح شورا را به سمت برنامه مشخص سوق دهیم.

ترقی اضافه کرد: در افق دیدی که برای مشهد تبیین شده است، باید شهر مشهد به عنوان کلانشهری مطرح شود که مقیاسی جهانی داشته باشد و در سطح ملی و جهانی با خدمات برتر به ویژه خدمات گردشگری، تفریحی بتواند پیشتاز باشد، افقی که در چند سال آینده باید به آن برسیم، شهری ایمن و خاطره انگیز برای همه شهروندان و زائران و مسافران است.

سخنگو و نایب رییس شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی افزود: گام‌های زیادی در این چند سال برای این چشم انداز برداشته شده و شورای ششم باید عقب ماندگی این چشم‌انداز را برطرف کند و به آن برسد.

وی با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی در طی این پنج دوره نقاط قوت و ضعف مختلفی داشتند، ادامه داد: در رابطه با فرایند رشد شوراها می‌توان گفت جایگاه کنونی شهر مشهد حاصل تلاش اعضای شوراها بوده اما همانطور که مشخص است ما از چشم انداز عقب هستیم و با همت شورای ششم باید وعده‌ای که به مردم عزیزمان داده شده محقق کنیم.

مردم به نشاط و سرزندگی اهمیت می‌دهند

ترقی بیان کرد: نگاه ما به آینده شورای شهر اگر چه در قالب ایجاد یک شهر با نشاط، معنویت و توجه به زیارت و همچنین تجارت و اقتصاد است، این عناصر را باید در برنامه‌ها دنبال کنیم، مردم همانطور که به معنویت در این شهر اهمیت می‌دهند، به نشاط و رفاه و سرزندگی و تفریح هم اهمیت می‌دهند، این هم در مرکز و هم در حاشیه که فقر و محرومیت وجود دارد مد نظر است.

زائر محوری مهم است

سخنگو و نایب رییس شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه اگر ما به رفاه و آسایش مردم توجه می‌کنیم باید به صورت فراگیر تمام شهر را اعم از متن و حاشیه را در بر بگیریم، تکمیل کرد: وقتی از معنویت صحبت می‌کنیم و این نعمت همجواری امام رضا(ع) را داریم، مردم متوجه شدند جلوگیری از حضور زائران به شهر چه خسارتی به شهر وارد کرده کاملا باور دارند مسأله زائرمحوری چه نقش مهمی در پیشرفت امکانات و زمینه‌های جدی زائر و گردشگر می‌تواند داشته باشد.

وی تاکید کرد: باید از ظرفیت، تخصص و توانمندی اقتصادی افراد استفاده کنیم، شهر مشهد همسایه برخی کشورها و محل ترانزیت کالا محسوب می‌شود، خوشبختانه مرزهای ما در حال فعال شدن است و نقش خوبی به نفع اقتصاد استان دارد که باید در شورای آینده مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

ترقی عنوان کرد: آنچه که ما در این شورا دنبال می‌کنیم این است که با یک تشکیلات مردمی بتوانیم زمینه یک شورای کارآمدتر و خوش فکرتر و خلاق‌تر را فراهم کنیم.

سخنگو و نایب رییس شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی تشریح کرد: برنامه و ساز و کاری که شورای ائتلاف دارد از دو شورای مرکزی وحدت و ائتلاف تشکیل شده است، وزارت کشور به تشکل هایی که درخواست مجوز می‌کنند برای انتخابات محوزی صادر می‌کند.

وی افزود: ما دو مجوز شورای وحدت را داریم که در آن‌ها از نیروهای روحانیت و نخبگان و متخصصان حضور دارند، این‌ها دارای مجوز هستند که می‌توانند تبلیغ کنند.

ترقی در ادامه با بیان اینکه اگر این مجاری قانونی را همه رعایت کنند، کسانی که مجوز ندارند نباید به انتخابات ورود کنند، متذکر شد: ممکن است وزارت کشور ورود کند یا نکند اما کار باید طبق ضوابط باشد.

سخنگو و نایب رییس شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه برای اینکه کار ما حرکتی ملی و جامع باشد تصمیم گرفتیم با چهار صنفی که در نظر گرفتیم، هم تشکل‌های سیاسی و هم تشکل‌های فرهنگی و اجتماعی را دخیل در انتخابات کنیم، اضافه کرد: هم معتمدان محل و حاشیه شهر و هم متخصصانی که می‌توانند کارآمد باشند و کمک کنند در این مجموعه می‌بینیم.

افراد احراز صلاحیت شده در کمیته تطبیق بررسی می‌شوند

وی اعلام کرد: ما چهارمین جلسه شورای مرکزی را فردا خواهیم داشت و از هفته گذشته ۱۸۰ نفر از نامزدهایی که در فرمانداری ثبت‌نام کردند و احراز صلاحیت شدند در فرایند شورای ائتلاف قرار گرفتند، در کمیته‌های تطبیق فردی، شاخص‌های آن‌ها بررسی شده و تا هفته آینده منتخبان در کمیته تطبیق تخصصی جای می‌گیرند و با نمره‌ای که کسب می‌کنند بیش از حد نیاز به مرکز معرفی می‌شوند و در آخر از جمع ۳۰ نفری که معرفی شدند ۱۵ نفر انتخاب نهایی می‌شوند.

انتخاب لیست نهایی توسط خود نامزدها

ترقی بیان کرد: ما یکی از تصمیماتی که داریم این است که نامزدهایی که به مجمع عمومی و لیست ۳۰ نفره نمی‌رسند، به مجمع عمومی راه می‌دهیم مشروط به اینکه به قطع از لیست اعلام حمایت کنند، در انتخاب لیست نهایی کمک کنند و لیست نهایی مورد تایید نامزدها هم باشند.

سخنگو و نایب رییس شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: ما برای همه این مشکلات که در حاشیه شهر و معضلات شهری وجود دارد برنامه داریم و توسط ۴۰ کارشناس بررسی می‌کنیم و سعی ما این است تا هفته آینده این برنامه‌ها به مردم هم منتقل شده و تا مقداری ترکیب شورای آینده‌مان هم مشخص می‌شود.

وی در رابطه با احراز صلاحیت‌ها ابراز کرد: هیأت اجرایی و هیأت نظارت اظهار نظر کرده‌اند و هیأت عالی هنوز مانده که نظر خود را اظهار کند، تعدادی از کسانی که احراز صلاحیت نشدند اعتراضی ندارند، کسانی که اعتراض دارند هم از اصولگرایان و هم اصلاح‌طلبان بودند که هیأت عالی باید اظهار نظر کند.

ترقی افزود: هیأت نظارت و تایید صلاحیت‌ها اصلا قابل مقایسه با شورای نگهبان نیست و امکاناتی که دارد را هیأت نظارت مجلس ندارد، ممکن است در برخی موارد دقت کافی و لازم نشده باشد و ما بر اساس شناختی که داریم چند برابر نیازشان تایید شدند.

بین شهرداری و شورای شهر باید تفکیک قائل شد

سخنگو و نایب رییس شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه شورا نقش قانون گذاری برای مجری خود یعنی شهرداری دارد، تصریح کرد: واقعا شما آنچه را که مجلس تصویب می‌کند را با اعمال قوه مجریه یکی می‌بینید؟ در شورای شهر هم این داستان برقرار است و اعمال شهرداری و شورا را باید تفکیک کرد و اعتقاد ما این است که باید این تفکیک را قائل شویم، تفکیک ما به این دلیل بوده که حق کسی ضایع نشود.

کسی که خود را کنشگر فرهنگی اعلام کرده نباید بی‌مجوز فعالیت سیاسی کند

وی در خصوص اعلام برائت برخی اصولگرایان خاطرنشان کرد: ائتلاف یعنی برخی از نیروهای تشکیلاتی که یک هدف دارند کنار هم جمع شده و یک کنش سیاسی را انجام می‌دهند، بعضی می‌گویند ما در صورتی به شما بپیوندیم که این خط مشی و دیدگاه را یا این افراد را در لیست قرار دهید، شرط گذاشتن برای ائتلاف پشتوانه عقلی ندارد، اگر کسی می‌خواهد کنش سیاسی کند باید بگوید من سیاسی هستم، نه که بگوید فرهنگی‌ام و بعد سیاسی عمل کند.

ترقی در ادامه بیان کرد: شما اگر کار سیاسی می‌خواهی انجام دهی باید مجوز سیاسی بگیری، اینکه کسی با تابلوی سیاسی وارد کار شود یعنی صداقت با مردم نیست، نکته دوم اینکه ما از برخی دعوت کردیم تا نظر دهند و نقد کنند، برخی بدون اینکه برادری خود را ثابت کنند ادعای ارث می‌کنند، کسانی که به غلط ائتلاف را نقد می‌کنند چگونه انتظار دارند ما آن‌ها در لیست قرار دهیم.

ما دشمن اصولگرایان نیستیم!

سخنگو و نایب رییس شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه شورای ائتلاف هنوز با حالت آرمانی خود فاصله دارد، متذکر شد: اما بعضی نباید دشمن خود را ما بدانند، ما دشمن اصولگرایان نیستیم، دوست هستیم با نظری متفاوت، رهبری می‌گویند تیر را به خودی نزنیم، اینکه کسی یک چیزی در فضای مجازی بنویسد و بگوید اگر تا فردا پاسخ ندهید ما فلان می‌کنیم به دور از اخلاق وحدت است، ما صبر زیادی داریم، به این بلوغ سیاسی برخی دیر و برخی زود می رسند.

موضوع حاشیه شهر، یک مسأله استراتژیک است نه شعاری

وی تصریح کرد: حاشیه شهر از نظر ما یک موضوع استراتژیک است نه یک موضوع زود گذر رای‌آور، حاشیه شهر مشهد برایش ستادی تشکیل شده و پیگیری می‌شود، مسأله حاشیه شهر باید از اولویت و استاندارهای مطلوب برخوردار شود، تلاش ما این است که نیروهایی که از حاشیه شهر برخاستند و برای این موضوع برنامه دارند، در شورا راه پیدا کنند.

ترقی تشریح کرد: شاخص‌هایی که برای افراد در نظر می‌گیریم آشنایی با شورای شهر است و گفته‌ایم اگر کسی برای حاشیه شهر برنامه داشته باشد امتیازی سه برابر دیگر امتیازات دارد، نباید در حاشیه شهر یک مینی بوس هر چند ساعت برای زیارت کردن افراد برود، این در شأن مشهد نیست.

سخنگو و نایب رییس شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: ما سهم‌خواهی نکردیم و از بابت احساس مسؤولیت این بحث که هفت نفر از اعضا از ما باشند را عنوان کردیم نباید حساسیتی روی این موضوع داشت.

نیروی دلسوز مردمی در شهرداری زیاد است

وی با بیان اینکه باید جلوی ورود اتوبوسی به شورا گرفته شود، اضافه کرد: ما نیروهای داخل شهرداری را که بررسی کردیم، نیروی دلسوز مردمی بسیار در شهرداری زیاد است، اما چرا برخی در این چند سال در شهرداری رسمی نبودند که در آخر رسمی شدند؟ برای اینکه شورای بعدی نتواند به آن‌ها دست بزند.

ترقی تشریح کرد: ما رده‌هایی در شهرداری که با تجربه هستند، چرا باید آنها را بیرون کنیم؟ آوردن اقوام در بدنه شهرداری خارج از اخلاق و شرع است، وقتی کار به صورت تشکیلاتی گرفته شود، جلوی خیلی از این کارها هم گرفته می‌شود.

سخنگو و نایب رییس شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه برای عدم ورود افراد غیر متخصص، پیش‌بینی شده در کمیته تطبیق ما به تعداد افراد مورد نیاز برای هر کمیسیون فردی داشته باشیم، ادامه داد: بنابراین ترکیب شورای ششم ما ترکیبی است که در آن همه کمیسیون‌ها با فردی متخصص مدیریت شود، امیدوارم افرادی که کارآمد هستند انتخاب شوند.

حرف‌های رییس شورای شهر مشهد یک رقیب هراسی است

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اظهارات روز گذشته رییس شورای شهر مشهد بر اینکه برخی احزاب مخالف تفریح و نشاط مردم و موافق با تفکیک جنسیتی هستند؛ این موضوع را رقیب هراسی دانست و یادآور شد: این حرف‌ها در دوره انتخابات ریاست جمهوری گذشته هم وجود داشت که به آقای رییسی می‌گفتند تو پیاده رو را جدا می‌کنی.

ترقی در ادامه متذکر شد: هیچکس نمی‌تواند با رفاه، نشاط و تفریح مردم مخالفت کند، اما کسی هست که این نشاط را در مست کردن و عرق خوردن می‌داند و یک سری از نشاط‌ها مشروع است.

برای بانوانی که برای ورزش جلو آقایان معذوریت دارند آیا ما نباید مکانی تعبیه کنیم!؟

عضو اسبق مجلس شورای اسلامی در رابطه با تفکیک جنسیتی متذکر شد: این همه خانم محجبه در مشهد وجود دارد که برای ورزش در مقابل آقایان بنا بر تقوا معذوریت دارند، حق این است که ما برای آن‌ها مکانی تعبیه نکنیم؟ چطور ما برای آقایان سالن ورزشی می‌سازیم، برای خانم‌ها نسازیم؟ در خود غرب یا در ژاپن هم اتوبوس‌های مردان از بانوان جداست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: باید به مطالبات همه اقشار جامعه توجه کرد، این نوع رقیب هراسی بر می‌گردد به همان شعارهای انتخاباتی ریاست جمهوری، گفتند اگر آقای رییسی بیاید دلار پنج هزار تومان می‌شود، اکنون ۲۵ هزار تومان شده و کسی صدایش در نمی‌آید.

دولت فقط صورت مساله پاک می‌کند

ترقی ابراز کرد: نظر داریم در بخش مقابله با کرونا راهکاری برای زندگی با کرونا و حفظ فعالیت‌های اقتصادی با کرونا طراحی کنیم، دولت هم فقط تعطیل می‌کند، این صورت مساله پاک کردن حل مسأله نیست، رهبری گفتند فکر کنید چند سال قرار است با این ویروس زندگی کنید. شورای شهر باید طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، مانع زدایی کند.

باید از سرمایه گذار حمایت شود

سخنگو و نایب رییس شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی در خصوص سرمایه گذاری در مشهد، تاکید کرد: باید ابتدا به سرمایه‌دار میدان داد و سپس از او طلب پول و حق شهرداری کرد، اما الان ابتدا به سرمایه‌گذار می‌گویند اگر می‌خواهی سرمایه‌گذاری کنی باید اول حق شهرداری را بدهی، مشخص است که سرمایه دار دیگر سرمایه‌ی خود را اینجا سرمایه‌گذاری نمی‌کند.

وی بیان کرد: اعتقاد ما این است که در شورای آینده شهردار های حاشیه شهر باید بومی و ساکن شورای شهر باشد.

ترقی در پایان خاطرنشان کرد: همه باید دست به دست یکدیگر دهیم تا مشارکت حداکثری صورت گیرد و با امید دادن به مردم برای تغییر وضعیت این امر محقق می‌شود، کسانی که مسؤولانه و بر اساس تکلیف در انتخابات شرکت می‌کنند باید حضور خود را مستحکم کند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

منبع: فارس

کلیدواژه: حمیدرضا ترقی شورای شهر مشهد احراز صلاحیت قانون اساسی رقیب هراسی حاشیه شهر شورای شهر متذکر شد شهر مشهد چند سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۹۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست همدلی و همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می شود

سخنگوی شورای ائتلاف گفت که جلسه منتخبان مجلس دوازدهم امروز برگزار می‌شود. - اخبار سیاسی -

امیرابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اعلام خبر برگزاری نشست منتخبان مجلس دوازدهم به دعوت شورای ائتلاف به خبرنگار سیاسی تسنیم گفت: این نشست امروز سه‌شنبه برگزار می‌شود.

اختصاصی| لیست 16نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود

 

وی افزود: این روزها نشست‌های مختلفی توسط گروه‌های سیاسی و صنفی یا توسط افراد برگزار میشود، ائتلاف با احترام به همه سلایق نشست منتخبان مجلس دوازدهم رابه جهت همدلی و همفکری برگزار میکند و امیدواریم مجلس آتی بتواند نقش خود را به خوبی ایفا کند.

رسولی در پایان با اشاره به برخی تخریب‌ها گفت: برخی روشی جز بی‌اخلاقی و تخریب ندارند، بی‌محلی سیاست ما به این قلیل افراد است. مسئله ما مردم و کشور است و با عنایت به رهنمودهای رهبرانقلاب در باب وحدت و پرهیز از مجادلات بیهوده سیاسی ازآنها و رفتارشان عبور میکنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست منتخبان مجلس توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برگزار شد
  • جلسه منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • نشست همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • لیست مشترک جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات+ جزئیات
  • نشست همدلی و همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می شود
  • پیشنهاد پایداری به شانا برای تکمیل لیست در دور دوم انتخابات
  • شهردار و رییس شورای زرند در لباس پاکبانی (عکس)
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد