Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@15:15:41 GMT

آزادی بیش از 200 نفر از مددجویان جرائم غیرعمد با کمک خیرین

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۹۳۵۴

آزادی بیش از 200 نفر از مددجویان جرائم غیرعمد با کمک خیرین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حجت الاسلام نورالله قدرتی، رئیس کل دادگستری استان قزوین اظهار داشت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت است تا هر شخصی در انجام اقدامات خیر خواهانه و همچنین در احسان و نیکی تلاش کند تا از دیگران سبقت بگیرد و از ثواب احسان و نیکی بهره مند گردد و مورد محبت الهی قرار گیرد.

رییس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: امسال نیز مثل هر سال از اول ماه مبارک رمضان کاروان احسان و نیکوکاری حرکت کرده است و آن چه که مهم است شرکت در این کاروان نیکوکاری است و مقدار مبلغ کمک مهم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر کمک به خانواده‌های زندانیان تاکید کرد و گفت: تحت هیچ شرایطی نباید خانواده های زندانیانی که به لحاظ مالی در گرفتاری هستند را فراموش کرد و به هر بهانه ای باید در حد توان به آنها کمک کرد.

حجت الاسلام  والمسلمین قدرتی اذعان نمود: یکی از مصادیق کمک به محرومان کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی است و در این راستا باید با به کارگیری ظرفیت مجموعه های مختلف اقدامات اثرگذاری را به انجام رساند.

وی با اشاره به این که بزرگترین خیرین خود طلبکاران هستند، گفت: از سال گذشته تا ابتدای ماه مبارک رمضان امسال برای آزادسازی 213 نفر از مددجویان جرایم غیر عمد که 9 نفر آنان زن بودند، حدود مبلغ 50 میلیارد تومان نیاز بود که 50 درصد از این مبلغ را خود طلبکاران گذشت کردند.

مقام ارشد قضایی استان افزود: قریب 1/5 میلیارد تومان از این مبلغ از طریق نقدینگی خود محکومین، قریب 11 میلیارد تومان از طریق حکم اعسار و مجموعا قریب 10 میلیارد تومان با کمک ستاد دیه استان و کشور به صورت بلاعوض و مع العوض وام فراهم شد و اگر کمک خیرخواهانه مردم استان نبود زمینه آزادسازی این تعداد از مددجویان فراهم نمی شد.

وی در کنار کمک به مدجویان جرایم غیر عمد از خیرین استان خواست تا مددجویانی را هم که به عمد مرتکب جرمی شده اند ولی از افتادگان و کم برخورداران بوده و در جریان اجرای حکم و تحمل مجازات اصلاح گردیده و مورد تایید مراجع قانونی و دستگاه قضایی هستند را نیز مورد حمایت قرار دهند و در خصوص رد مال با مراجعه به دادستان ها و مسئولین قضایی حوزه های قضایی در حد توان کمک کنند.

رییس کل دادگستری استان قزوین اظهار داشت: امیدواریم هر سال بیشتر از قبل شاهد شکوفایی این کار خداپسندانه و نوع دوستانه باشیم تا هم مددجویان را به آغوش گرم خانواده بازگردانیم و از طرفی دیگر هم حق اولیای دم و طلبکاران را بتوانیم پرداخت کنیم تا آن ها نیز از مشکلات مالی رهایی یابند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین رئیس کل دادگستری استان قزوین زندانیان جرائم غیرعمد میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۹۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد

رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان گفت: مجمع خیرین برنامه ها و خط مشی ستاد عتبات را ادامه می‌دهد و از ظرفیت آنان برای تقویت برنامه‌ها استفاده می کند.   سردار حکمتیان افزود: با برگزاری این مجمع در استان اعضای هیات مدیره انتخاب می‌شوند تا شاهد فعالیت مجمع خیران حرم ساز استان باشیم.   وی اضافه کرد: این مجمع در مسیر اهداف و ماموریت‌های ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات و استفاده از ظرفیت نیکوکاران و خیرین برای تسریع در بازسازی این اماکن مقدس فعالیت خواهد کرد.   سردار حکمتیان گفت: در انتخابات مجمع خیرین حرم ساز استان از بین ۷۰ داوطلب برای حضور در هیات امنا و بازرسی با رای گیری، افرادی برای اعضای اصلی هیات امنا انتخاب می‌شود. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • درس پسندیده معلم رامیانی به دانش آموزان خود
  • آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • هشدار به برگزارکنندگان لایو‌های غیراخلاقی در اینستاگرام
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • واریزی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی افزایش یافت
  • فوری | واریزی مددجویان تحت پوشش ۳ برابر شد
  • طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی
  • دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید
  • آزادی زندانی جرائم غیر عمد در چهارمحال و بختیاری