Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-27@19:40:40 GMT

تغذیۀ سالم برای مغز

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۹۸۷۷

تغذیۀ سالم برای مغز

ما در عصر حواس پرتی و غرق شدن زندگی می کنیم. به نظر می رسد که همه چیز و همه کس در حال رقابت، با توجه و تمرکز ذهنی ما هستند.

در واقع، کارشناسان تخمین می زنند که ما روزانه با تبلیغات زیادی بمباران می شویم. و این موضوع شامل همۀ کسانی است که به زندگی ما می آیند و یا به چیزی احتیاج دارند، و ما را گرفتار مشغله های فراوان می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر زمانی وجود داشته باشد که ما نیاز به تقویت توانایی مغز خود در تمرکزداشته باشیم؛ اکنون زمان آن فرا رسیده است. تقویت مغز، صرف نظر از کاری که برای امرار معاش انجام می دهید یا سرگرمی هایی که از آنها لذت می برید، در بهبود توانایی تمرکز به شما کمک می کند.

همانطور که مشخص شد، به طور شگفت آوری، رژیم غذایی شما می تواند یک مزیت ناعادلانه به شما بدهد زیرا برخی ( تعداد کمی ) از مواد غذایی قادر به تیز کردن عملکرد های شناختی مانند تمرکز هستند.

اسید های چرب امگا 3

غذاهای سرشار از اسید های چرب امگا 3 به عملکرد صحیح مغز کمک می کنند. منابع عالی اسید های چرب امگا 3 شامل ماهی های چرب آب سرد، بذر کتان، دانه های چیا، گردو و روغن های گیاهی مانند روغن سویا و دانۀ کتان است. امگا 3 میزان اکسیژن موجود در مغز را بهبود می بخشد و توانایی حفظ اطلاعات جدید را افزایش می دهد.

ویتامین D

تحقیقات نشان می دهد که کمبود ویتامینD  ، با اختلال شناختی همراه است، به خصوص در افراد مسن. بر اساس مطالعۀ اخیر منتشر شده در مجله، Trends in Neuroscence ، نورون های سالم مغز توسط آنچه به عنوان تورهای اطراف نورون شناخته می شوند، احاطه شده اند.

این شبکه ها به عنوان ساختارهای حمایتی عمل می کنند که به حفظ ارتباطات بین نورون های مختلف کمک می کنند تا انتقال اطلاعات از طریق مسیرهای سیناپسی را تسهیل کنند.

محققان حدس می زنند که کمبود ویتامین D به برخی از آنزیم ها اجازه می دهد تا این شبکه ها را تخریب کرده و منجر به کمبود شناختی مربوط به تمرکز شود.

جینکو بیلوبا

هزاران سال است که مردم از گیاه باستانی Ginkgo Biloba  استفاده می کنند. اگر چه تحقیقات هنوز به طور دقیق مشخص نکرده است که چگونه این گیاه توانایی تمرکز ما را بهبود می بخشد؛ اما تئوری کار این است که با افزایش جریان خون و اکسیژن به مغز کمک می کند.

چای سبز

کافئین موضوعی است که به شدت مورد بحث و بررسی است زیرا یک ماده محرک است که می تواند عوارض جانبی داشته باشد. در واقع، مصرف مقادیر زیادی کافئین می تواند باعث شود که برخی از افراد احساس غلطک سواریِ خارج از کنترلی را داشته باشند و در پایان به ذهنی آشفته برسند!

با این حال، اگر چه چای سبز دارای کافئین است، اما حاوی مادۀ شیمیایی به نام  L-theanine  است که باعث می شود کافئین با سرعت بیشتری در جریان خون آزاد شود. این موضوع منجر به یک احساس تمرکز پایدار، بدونِ آشفتگی ذهنی می شود.

اما بهتر این است که قبل از مصرف چای سبز به دلیل تاثیرات مضر احتمالی آن بر کبد، با پزشک خود مشورت کنید.

ما در دوره ای زندگی می کنیم که حواس پرتی و مشکلات چنان سریع به سوی ما می آیند که مغز ما به سختی قادر به ادامۀ حرکت است. چرا با مصرف غذا هایی که باعث افزایش تمرکز می شوند، به خودتان لطف نمی کنید؟

بیشتر بخوانید: 12 مکمل برای تقویت مغز و حافظه با این رژیم غذایی برای همیشه متناسب می‌مانید امگا 3 را بهتر بشناسید لینک کوتاه: asriran.com/003HNA

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۹۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمسایی: با تمام تمرکز به مصاف تیم ملی فوتسال تایلند می‌رویم

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون فوتبال، وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال در نشست خبری پیش از دیدار نهایی جام ملت‌های آسیا مقابل تایلند، میزبان این دوره از رقابت‌ها، گفت: ما برای رویارویی با تایلند با تمام تمرکز به زمین می رویم که با کمترین اشتباه نمایش خوبی از فوتسال ارائه کنیم. یکشنبه در تایلند تعطیل است و حتماً تماشاگران زیادی برای دیدن این بازی می‌آیند که این موضوع ما را خوشحال می‌کند.   او در پاسخ به این سوال که تفاوت قهرمانی به عنوان بازیکن و مربی در فوتسال آسیا چیست؟ افزود: اینها دو مقوله جدا هستند، خوشحالم که در دو سال مربیگری‌ام دو بار فینال را تجربه کردم. به عنوان بازیکن معمولاً تمرکز روی خودتان است، اما وقتی مربی هستید در قبال ۸۵ میلیون هواداری که تیم ملی کشورشان را عاشقانه دوست دارند مسئول هستید.    شمسایی با بیان اینکه تایلند تیم بسیار قابل احترامی است، گفت: هر تیمی که به این مرحله رسیده حتماً شایستگی‌اش را داشته است، من و همکارانم در تمام نشست های خبری همیشه با احترام به حریفان بخصوص مربیان کارمان را انجام داده‌ایم، این بخشی از فرهنگ ماست، اما باید تاثیر میگل رودریگو سرمربی اسپانیایی تایلند را بر رشد فوتبال این کشور با دقت دید، ما همکاریم، اما فردا روبروی هم قرار می‌گیریم و حق نداریم اشتباهات دو سال پیش در کویت را مرتکب شویم.    وی در پاسخ به سوالی در مورد برنامه ایران در جام جهانی ازبکستان، بیان داشت: جام جهانی فضای متفاوتی دارد، هیچ تیمی از پیش بازنده نیست و همه برای دفاع از اعتبار کشور و البته فوتسال آسیا به میدان می‌روند، تیم ملی ایران هم همینطور است، اما الان تمام تمرکز ما روی بازی فینال مقابل تایلند است.

دیگر خبرها

  • این ربات‌انسان‌نمای فوق سریع شما را حیرت‌زده می‌کند
  • شمسایی: خوشحالم که در دو سال به دو فینال رسیدم
  • شمسایی: با تمام تمرکز به مصاف تیم ملی فوتسال تایلند می‌رویم
  • توانایی پهپادی و موشکی ایران در اوج
  • کاپیتان تیم ملی فوتسال: تمرکز، فقط تمرکز!
  • ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • اندیشکده شورای آتلانتیک: ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • اندیشکده شورای آتلانتیک : ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • (ویدئو) اشکان خطیبی در اروپا: دیگر توانایی کار کردن ندارم
  • عینک هوشمند جدید زاکربرگ با توانایی‌های باورنکردنی