Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: در چند روز گذشته با تشکیل قرارگاه مقداد فرماندهی مرزبانی پایس، برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در مرزهای کشور، از ورود دو هزار و ۱۰۰ نفر اتباع هندی، پاکستانی و افغانستانی به کشور در مرزها جلوگیری شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار احمدعلی گودرزی با بیان اینکه مرزبانی نیروی انتظامی مقابله با قاچاق جوجه یک روزه را در دستور کار قرار داده است، اظهار کرد: یکی از وظایف ذاتی مرزبانی مقابله بی‌امان با قاچاقچیان و سوداگران مرگ است، در این راستا در دو سال گذشته آمار و ارقام نشان می‌دهد که مرزبانان همه ساله دو تا سه میلیون انواع جوجه یک روزه قاچاق را کشف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با تأکید بر نقش سایر ارگانهای ذیربط در این زمینه، افزود: علیرغم مشقتهای فراوان همرزمان ما در مرزها پس از کشف جوجه‌های یک روزه، متأسفانه سایر ارگانهای متولی برای جمع‌آوری آنها اقدامی انجام نمی‌دهند و جوجه‌های کشف شده تلف می‌شوند که می‌توان با جابه‌جایی سریع از تلف شدن آنها جلوگیری کرد و به چرخه تولید برگرداند.

وی ادامه داد: کنترل و نظارت لازم توسط متولیان امر ضعیف است و با وجود دلالان، فراز و فرودهایی در این موضوع صورت می‌پذیرد، خروج جوجه‌های یک‌روزه توسط کولبران در مقابل تولید آنها در کشور زیاد قابل اعتنا نیست و بسیار ناچیز است لذا با توجه به وظیفه مرزبانان در این زمینه، ما مأموریت خود را ادامه می‌دهیم و به طور جد با قاچاق جوجه در مرزها مقابله خواهیم کرد.

این مقام انتظامی، به نقش مرزبانی در تحقق شعار سال مبنی بر "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زادیی‌ها" اشاره کرد و گفت: مبارزه با کالای قاچاق جزء اولویتهای اصلی مرزبانی در مرزها بوده و در این زمینه از ابتدای سال جاری تاکنون روند کشفیات قاچاق در مجموعه مرزبانی صعودی بوده است.

گودرزی با اشاره بر اینکه مبارزه با قاچاقچیان جدی و همه‌جانبه است و در این موضوع از تمام ظرفیتها استفاده خواهیم کرد، متذکر شد: در این زمینه ضربات سنگین و مهلکی به قاچاقچیان و سوداگران مرگ وارده شده و مرزبانان توانستند از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از هفت تن انواع مواد مخدر را که عمدتاً در مرزهای جنوب شرقی و در درگیری با قاچاقچیان بوده است، کشف کنند.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی، بر اهتمام مرزبانان بر جلوگیری از قاچاق سلاح و مهمات به کشور تأکید و خاطرنشان کرد: با اقدامات مؤثر اطلاعاتی، مقدار قابل توجهی سلاح و مهمات جنگی و شکاری در مناطق مرزی شمال غرب کشور کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش 75 درصدی در این زمینه هستیم، این موضوع نشان از اشراف و تسلط اطلاعاتی مرزبانان بر حریفان، قاچاقچیان کالا، سلاح و مهمات و سوداگران مرگ است که در مرزها انجام می‌شود.

وی بر تشدید اقدامات کنترلی در مرزهای جنوب شرق و جنوبی کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونای هندی و مصوبه ستاد مقابله با کرونا، در اجرای ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح و اوامر فرمانده نیروی انتظامی، قرارگاه مقداد فرماندهی مرزبانی نیروی انتظامی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در مرزهای کشور فعال و تشکیل شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: همه توان در این زمینه معطوف شده تا با هماهنگی نیروهای مسلح و اقدامات اطلاعاتی، اجازه ندهیم کسانی که مبتلا به ویروس منحوس کرونا هستند از طریق مرزهای جنوب شرقی و جنوبی به کشور ورود کنند.

به گفته گودرزی، اقدام اصلی قرارگاه مقداد فرماندهی مرزبانی نیروی انتظامی مبارزه با مترددین غیرمجاز در نوار مرز است، در این رابطه در چند روز گذشته از بدو تشکیل این قرارگاه از ورود دو هزار و 100 نفر اتباع هندی، پاکستانی و افغانستانی به کشور در مرزها جلوگیری شده و اتباع دستگیر شده با سازوکار، رعایت پروتکلهای بهداشتی و حقوق شهروندی به کشور مربوطه بازگردانده شدند.

فرمانده مرزبانی پلیس با تأکید بر اینکه از ظرفیت وزارت کشور، کمیته امنیت دریانوردی، هلال احمر و استانداران برای مقابله با ورود اتباع خارجی به کشور و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا استفاده خواهیم کرد، یادآور شد: عزم جدی مرزبانی برای تشدید اقدامات کنترلی در مرزهای جنوب شرق و جنوبی افزایش پیدا کرده است و با ورود غیرمجاز به مرزها ایران اسلامی برخورد خواهیم کرد.

وی به مرزنشینان توصیه کرد تا بهبود وضعیت سلامت، مراعات کرده و از مراوده با مرزنشینان کشورهای همسایه در مرزهای جنوب شرق و در حوزه دریا خودداری کنند تا بتوانیم شرایط را مدیریت کنیم و به فضل الهی سلامت مردم تحقق پیدا کند.

فرمانده ناجا در بوشهر: توان مرزبانی با تجهیزات پیشرفته تقویت می‌شود/ تأکید بر حضور بیشتر نیروها در مرزهای دریاییتلاش داعش برای نفوذ و تعرض به پاسگاه‌های مرزی ایران /با ‌اشراف اطلاعاتی مرزبانان ‌توطئه خنثی شد‌

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قاچاق کالا قاچاق پروتکل های بهداشتی بهداشت و درمان وزارت بهداشت ویروس کرونا مرزبانی ناجا پلیس قاچاق کالا قاچاق پروتکل های بهداشتی بهداشت و درمان وزارت بهداشت ویروس کرونا مرزبانی ناجا پلیس مرزبانی نیروی انتظامی شیوع ویروس کرونا فرمانده مرزبانی مرزهای جنوب یک روزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۹۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ

طبق گزار شبکه الجزیره، «مصطفی مدبولی» نخست وزیر مصر گفت: حمله به منطقه رفح در جنوب نوار غزه، موضوع فلسطین را نابود می‌کند و به آوارگی کامل ساکنان فلسطین منجر می‌شود.

مدبولی اضافه کرد: جهان چگونه می‌تواند به تشکیل کشور مستقل فلسطین بدون وجود ملت فلسطین راضی شود.

وی گفت: زمان آن فرارسیده است که جامعه جهانی، حق ملت فلسطین را در داشتن کشور مستقل به رسمیت بشناسد.

نخست وزیر اردن نیز گفت: نسبت به انجام هر اقدامی از سوی اسرائیل که زمینه ساز کوچ اجباری یا داوطلبانه فلسطینی‌ها شود، هشدار می‌دهیم، زیرا این اقدام، فلسطین را نابود می‌کند.

«بشرخصاونه» اضافه کرد: انتقال داوطلبانه و یا اجباری فلسطینی ها، نقض توافق‌های صلح (سازش) میان اسرائیل و کشور‌های عربی است و ما اجازه چنین کاری را نمی‌دهیم.

نخست وزیر و وزیر خارجه قطر نیز خواستار آتش بس فوری در نوار غزه، توقف حملات، آزادی اسیران و تامین کمک‌های انسانی برای ساکنان این منطقه شد.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» افزود: برجسته‌ترین چالش در مقابل برقراری صلح در خاورمیانه، ناکامی جامعه جهانی در حل و فصل موضوع فلسطین است.

وی اضافه کرد: باید همه درگیری‌ها و اختلاف‌ها از مسیر مسالمت آمیز حل و فصل و از ورود منطقه به جنگ جلوگیری شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • طرح انسداد مرزهای شرقی افغانستان آغاز شد
  • آخرین اقدامات برای جلوگیری از ورود تروریست ها به ایران از پاکستان
  • 10 خبر خوشی که به مذاق دشمنان خوش نیامد | از آخرین دستاوردهای کشور بیشتر بدانید
  • سه میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی
  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • طرح انسداد مرزهای شرقی کشور آغاز شد
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • «طرح نور» نیروی انتظامی مورد حمایت است
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)