Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@14:06:54 GMT

معرفی محلول ضد کرونای ایرانی

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۵۰۰۶۹

محلول ضد کرونایی برای افشانه کردن روی ماسک تولید شده که سازنده می گوید ویروس کرونا را بی اثر می‌کند و مانع عبور آن از ماسک می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  اولین اسپری ضدکرونای ایرانی با حضور «علی‌اکبر ولایتی» رئیس بیمارستان مسیح دانشوری امروز (پنجشنبه) در محل این بیمارستان رونمایی شد.

در این مراسم علیرضا زالی رئیس ستاد ملی مقابله با کرونای تهران و پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناری ریاست جمهوری نیز حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس بیمارستان مسیح دانشوری در ابتدای این مراسم با قدرانی از تمامی مدافعان سلامت و از جمله تلاش‌های دلسوزانه همکاران این مرکز، به اهتمام و توجه ویژه به حوزه پژوهشی و انجام فعالیت‌های اساسی به منظور پیشبرد علم در جهت رفع نیاز‌های حوزه پزشکی اشاره کرد و گفت: همواره این مهم به عنوان دغدغه جدی اساتید و متخصصان بیمارستان مسیح دانشوری بوده است و مسئله امروز کشور انفجار فاجعه‌آمیز ویروس منحوس کروناست که باید برای از بین بردن و جلوگیری از انتشار آن همت و تلاش کرد.

ولایتی با تاکید بر این که استفاده از ماسک بهترین وسیله برای پیشگیری از ابتلا و انتشار ویروس کروناست، افزود: با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به زودی شاهد تولید و توزیع اسپری ضد کرونا در کشور که امروز در این مرکز رونمائی گردیده نیز خواهیم بود.

علیرضا زالی نیز با اشاره به قطب ارجاعی بیمارستان مسیح دانشوری از روز‌های ابتدایی شروع کرونا به صورت شبانه روزی گفت: این بیمارستان علاوه بر جایگاه وزین در بخش ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیمارانی کرونایی، فعالیت‌های جدی علمی، پژوهشی و تحقیقی را نیز دنبال کرده و جایگاه بیمارستان مسیح دانشوری فراملی و بین‌المللی است که از همان ابتدای شروع کرونا، کادر درمان و پزشکی آن به دنبال پارادایم مقابله با کرونا بوده است که به مرحله عملیاتی رسید.

رئیس ستاد ملی مقابله با کرونای تهران ضمن تاکید بر اینکه همچنان استفاده از ماسک در سطح دنیا بهترین راه جلوگیری از ابتلا به ویروس کروناست، افزود: عملکرد اسپری ضد کرونا که امروز به مرحله رونمایی رسید به گونه‌ای است که پس از آغشته شدن بر روی سطح ماسک یا لباس، ویروس کرونا به صورت اختصاصی شناسائی شده و غیر فعال می‌شود.

وی گفت: تهران در وضعیت وخیمی قرار دارد، اما آمار‌ها حاکی است که از روز اول شروع کرونا تاکنون حدود ۹۳.۷ درصد بیماران مبتلا به کرونا بهبود یافته و این نشان از ثمر بخشی فعالیت‌های شبانه‌روزی تیم پزشکی دارد.

مخترع اسپری ضد کرونا نیز در این مراسم گفت: شواهد نشان می‌دهد بخش عظیمی از انتقال ویروس کرونا از طریق ذرات هوا صورت می‌گیرد که این محصول قابلیت شناسایی ویروس کرونا به صورت اختصاصی را داشته و فورا ویروس را غیر فعال می‌کند.

پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری ریاست جمهوری نیز در خصوص حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و به طور خاص فلیت‌های فوری و اولویت دار در کشور گفت: از آنجایی که موضوع سلامت در کشور بسیار حائز اهمیت می‌باشد قبل از اینکه کرونا شیوع یابد، نقشه نیاز‌های کشور از جمله خط تولید ماسک، ونتیلاتور، محلول ضد عفونی‌کننده و تولید انواع دارو توسط نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان طراحی شد.
وی با اشاره به اینکه کشور ما در حال حاضر صادر کننده ماسک و ونتیلاتور به کشور‌های اروپایی است، تصریح کرد: ملاک برای رونمایی و حمایت از این محصول ضد کرونای ایرانی اخذ مجوز از مراجع ذی‌ربط بود که تمامی مجوز‌ها و پروانه تولید از وزارت بهداشت گرفته شده و ما نیز در حوزه تجاری سازی حمایت‌های لازم را انجام خواهیم داد تا این محصول ایرانی به بازار جهانی راه یابد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: محلول کرونا سیف ، ماسک ، ضد کرونا ، دانش بنیان ، ویروس کرونا

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: ماسک ضد کرونا دانش بنیان ویروس کرونا بیمارستان مسیح دانشوری ویروس کرونا ضد کرونا اسپری ضد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۰۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور سرزده ماسک در چین | تسلای خودران در چین؟

به ‌گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه‌های دولتی چین گزارش داده اند که او ابتدا با لی چیانگ، نخست‌وزیر چین ملاقات کرده است.

در این دیدار، لی به ماسک گفته است که توسعه تسلا در چین می‌تواند به‌عنوان یک نمونه موفق از همکاری اقتصادی و تجاری میان آمریکا و چین محسوب شود. این درحالی است که خودروساز آمریکایی تأییدیه کلیدی را همزمان با سفر ماسک از سوی یک انجمن خودروسازی چینی دریافت کرده است.

این تأییدیه تصریح کرده که خودروهای مدل ۳ و Y تسلا ازجمله مدل‌هایی هستند که با الزامات امنیت داده چین مطابقت دارند.

۲ منبع جداگانه همچنین به رویترز گفته اند که تسلا با بایدو به توافق رسیده است تا از مجوز نقشه‌برداری غول فناوری چینی برای جمع‌آوری داده‌ها در جاده‌های عمومی چین استفاده کند که آنها چنین موضوعی را یک گام کلیدی برای معرفی FSD یا همان خودران‌های کامل (Full Self-Driving) در این کشور توصیف کرده‌اند.

امنیت و انطباق داده‌ها ازجمله دلایلی بوده است که سازنده خودروهای الکتریکی آمریکایی که ۴سال پیش مستقل‌ترین نسخه نرم‌افزار خودکار (Autopilot) خود را عرضه کرده بود، هنوز نتوانسته است FSD را به‌طور کامل در چین، دومین بازار بزرگ جهان با وجود مشتریان فراوان، در دسترس قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

پمپ بنزین روباتیک افتتاح شد | دست‌های‌تان کثیف نمی‌شود!

رگولاتورهای چینی از سال۲۰۲۱، تسلا را ملزم کرده بودند که تمام داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط ناوگان چینی خود در شانگهای را ذخیره کند و این باعث می‌شود، این شرکت قادر به بازگرداندن اطلاعات به ایالات متحده نباشد.

ماسک به‌دنبال دریافت مجوز برای انتقال داده‌های جمع‌آوری شده در کشور به خارج از کشور برای آموزش الگوریتم‌هایی برای فناوری‌های رانندگی خودران است.

کد خبر 848116 برچسب‌ها خودروی برقی ایلان ماسک چین خودرو خودرو مدرن، لوکس و هوشمند شرکت‌ خودروسازی تسلا

دیگر خبرها

  • درگیری دو دانش‌آموز در شوش منجر به قتل شد
  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی
  • پهپاد کشاورزی ایرانی مورد توجه بازدیدکنندگان خارجی ایران اکسپو
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • حضور سرزده ماسک در چین | تسلای خودران در چین؟
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!