Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@09:58:32 GMT

اولین مرکز کاشت حلزون شنوایی شمال کشور راه اندازی شد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۵۰۲۶۶

اولین مرکز کاشت حلزون شنوایی شمال کشور راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید بصیر هاشمی رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی فارس عصر پنجشنبه در مراسم افتتاحیه اولین مرکز کاشت حلزون شنوایی در مناطق شمال کشور اظهار داشت: مرکز کاشت حلزون شنوایی در شهرستان بابل پانزدهمین مرکز راه اندازی شده در کشور به شمار می‌رود که با همت و پیگیری دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان شروع به کار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت شنوایی به عنوان حس برتر و تاریخچه ۳۰ ساله کاشت حلزون شنوایی در ایران گفت: سابقه این کاشت در دنیا به ۵۰ سال می‌رسد و ایران توانست در این زمینه به رشد و شکوفایی خوبی دست پیدا کند.

وی توسعه مراکز غربالگری شنوایی در کشور را برای تشخیص زودهنگام بیماری‌های گوش را خواستار شد و گفت: در این عمل زمان طلایی برای موفقیت در این عمل بسیار مهم بوده است.

هاشمی افزود: تمامی مراحل گفتار درمانی، تنظیم، ارزیابی و آموزش پردازشگر گفتار در مرکز آموزشی درمانی خلیلی و مرکز کاشت حلزون شنوایی، به همت نیکوکاران و اعضای تیم کاشت انجام می‌پذیرد.

هاشمی اضافه کرد: کاشت حلزون شنوایی، بیشتر برای کودکانی که به صورت مادرزادی با ناشنوایی مطلق به دنیا می آیند، یا پس از تولد ناشنوا می‌شوند، کاربرد دارد، همچنین هرچه این عمل جراحی در سنین کمتر انجام شود، نتایج بهتری دارد.

رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی فارس تاکید کرد: با توجه به شیوع بالای ناشنوایی، سیاست‌های کمیسیون کشوری کاشت حلزون شنوایی، توسعه منطقی مراکز کاشت در سطح کشور و دسترسی بهتر و آسان‌تر نیازمندان به این خدمت است که، با همت نیکوکاران عرصه سلامت و پزشکان مطرح استان فارس و کشور، در شهرهای مختلف کشور مشغول ارائه خدمت به بیماران است.

دکتر مسعود متصدی زرندی، به عنوان رئیس بخش گوش و حلق و بینی بیمارستان امیراعلم نیز در این مراسم اظهار داشت: با پیشرفت‌های تکنولوژی و روش‌های نوین جراحی، می‌توان ناشنوایی را ریشه کن کرد، به عبارتی امروزه به کمک دانش و فن آوری می‌توان تمامی انواع کاهش شنوایی را درمان کرد.

وی گفت: از سال‌ها پیش در ایران به عنوان نخستین کشور خاورمیانه با انجام جراحی‌های کاشت حلزون به بخش وسیعی از ناشنوایان مادرزادی کمک شده است تا جایی که امروزه شاهد نتایج مثبت و قابل قبول این اعمال هستیم.

فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز ضمن خرسندی از موفقیت دو عمل صورت گرفته در این مرکز اظهار داشت: این مرکز سه استان گلستان و سمنان و مازندران را زیر پوشش قرار خواهد داد که این آمار حداقل ۱۰ درصد بیماران کشوری را به خود اختصاص خواهد داد.

کد خبر 5200907

منبع: مهر

کلیدواژه: علوم پزشکی مازندران بابل ویروس کرونا شیوع کرونا واکسن کرونا کرمانشاه آمار کرونا گرگان بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات 1400 ماه مبارك رمضان کمک مومنانه اردبیل بارش باران شیراز مرکز کاشت حلزون شنوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۰۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیرترین پدر و مادر‌ها کدام استان زندگی می‌کنند؟

رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت از کاهش فاصله ازدواج و فرزندآوری در کشور خبر داد و ثبت احوال نیز آمار مرتبط با سن فرزندآوری را اعلام کرد.

‌به گزارش همشهری‌آنلاین، صابر جباری، رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت، با بیان اینکه ۵۰۰ مرکز آموزش هنگام ازدواج در سراسر کشور با خدمات رایگان فعال هستند، گفت: هم‌اکنون خدمات درمان ناباروری در همه مراکز دولتی کاملا رایگان ارائه می‌شود و در همه استان‌ها حداقل یک مرکز ناباروری سطح ۳ وجود دارد.

وی افزود: علاوه بر درمان، خدمات پیشگیری از ناباروری و اصلاح سبک زندگی هم در دستور کار قرار گرفته است.

جباری ادامه داد: هنوز درصد سزارین‌ها در کشور ما بالاست که برای سلامت مادر و جنین خطرات جدی به همراه دارد.

وی افزود: به روایت آمار، خطر ابتلا به آسم و بیماری‌های تنفسی در کودکان سزارینی نسبت به کودکان متولدشده با زایمان طبیعی بیشتر است.

جباری گفت: تجهیز خوابگاه‌های متأهلی دانشجویی و افزایش وام ودیعه دانشجویی و کاهش نوبت شب‌کاری کادر درمان از جمله اقدامات وزارت بهداشت در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت است.

وی به اجرای منشور کرامت مادری اشاره کرد و افزود: فاصله سن ازدواج و فرزندآوری از ۴ سال به ۳ سال کاهش یافته و توصیه ما به زوجین این است که تا ۲ سال ابتدای ازدواج به فرزندآوری اقدام کنند.

میانگین سن پدر‌ها و مادر‌ها در اولین فرزندآوری

آمار‌های سازمان ثبت احوال نیز نشان می‌دهد در اولین فرزندآوری در کل کشور در سال ۱۴۰۲ میانگین سن پدر ۳۲.۱ سال و میانگین سن مادر ۲۷.۳ بوده است.

بر اساس گزارش این سازمان، در سال مذکور میانگین سن پدر در نقاط شهری برابر با ۳۲.۷ سال و نقاط روستایی برابر با ۲۹.۹ سال بوده است.

همچنین، بین استان‌ها بیشترین میانگین سن پدر در اولین فرزندآوری مربوط به تهران با رقم ۳۴.۵ سال و کمترین آن مربوط به سیستان و بلوچستان با ۲۷.۱ سال است.

در این خصوص مقدار شاخص در نقاط شهری ۲۸.۱ سال و در نقاط روستایی ۲۴/۴ سال است.

بیشترین میانگین سنی مادران در اولین فرزندآوری بین استان‌ها مربوط به تهران با ۳۰.۸ سال و کمترین آن مربوط به سیستان و بلوچستان با ۲۲.۷ سال است.

دیگر خبرها

  • آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم
  • بازگشت به دنیای صدا بازگشت شنوایی ۱۰۶ کودکان با کاشت حلزون شنوایی در زاهدان
  • راه‌اندازی اپراتور هوش مصنوعی در کشور / GPU هایتان را با اپراتور به اشتراک بگذارید
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی
  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • پیرترین پدر و مادر‌ها کدام استان زندگی می‌کنند؟