Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-05@00:24:19 GMT

واکسینه شدن باعث پیشگیری از انتقال کرونا می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۵۰۹۴۱

محمدرضا رئوفی افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا پس از واکسیناسیون سراسری نیز ضروری است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هیچ یک از واکسن‌های ساخته شده تاثیر صد درصدی نداشته و بیشترین میزان پیشگیری از بیماری در موثرترین واکسن‌ها، بیش از ۹۰ درصد برآورد شده است.

رئوفی ادامه داد:‌ براساس برخی گزارشات همچنین اشخاص پس از واکسینه شدن، در صورت ابتلا به این بیماری علامت‌دار نمی‌شوند، اما می‌توانند ناقل بیماری باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: تزریق واکسن نیز برای همیشه شخص را در برابر این ویروس مصون نمی‌کند، با گذشت زمان به تدریج آنتی‌بادی بدن کاهش یافته و ایمنی در برابر کرونا از بین می‌رود، بنابراین شخص مجددا مستعد دریافت ویروس بوده و براین اساس باید گفت، پس از واکسینه شدن نیز رعایت ضوابط بهداشتی مقابله با کرونا ضروری است.

استاد دانشکده علوم پزشکی تربیت مدرس یادآور شد: مرگ این ویروس مستلزم تغییر در ساختار اصلی و یک جهش برای از بین رفتن عامل بیماری‌زایی ویروس است، در غیر این صورت، ویروس کرونا پس از پایان واکسیناسیون جمعی نیز همانند ویروس آنفولوآنزا و... به حیات خود ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: اما واکسیناسیون سراسری و ایمنی جمعی در مقابل کرونا درصد قابل‌توجهی از مرگ ومیر ناشی از این بیماری را کاهش خواهد داد، اکنون برخی کشورها که درصد بالایی از جمعیت خود را واکسینه کرده‌اند، میزان قابل‌ ملاحظه‌ای از مرگ و میر را کاهش داده‌اند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۰۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران از کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از رسانه و روابط عمومی دادگستری کل استان تهران؛ ابوالفضل نیکوکار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: درمسیر تحول و تعالی و با اجرای برنامه‌های عملیاتی در دادگستری استان تهران ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان کاهش ۲۴ درصدی داشته است.

نیکوکار تصریح کرد: با پیگیری‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در جهت برگزاری شورای اجتماعی پیشگیری شهرستان‌ها، شهرستان بهارستان با اجرایی کردن مصوبات جلسات برگزار شده موفق به کاهش ورودی پرونده‌های طلاق توافقی به میزان بیش از ۲۴ درصد شده است.

وی افزود: اقدامات دادگستری بهارستان در راستای اهداف پیشگیرانه، موجب کاهش ورودی پرونده در ۷ اتهام از ۱۰ اتهام اول آن و همچنین تقلیل ورودی پرونده در ۵ حوزه تصرف عدوانی، طلاق توافقی، حوزه مواد مخدر، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی ناشی از تصادفات رانندگی و سرقت مستوجب تعزیر شده است.

نیکوکار گفت: سازگاری میان زوجین نیازمند کسب مهارت‌های لازم به وسیله آموزش است تا با کمک آن بتوان یک زندگی با کیفیت مطلوب را تجربه کرد؛ زیرا خوب زندگی کردن یک مهارت اکتسابی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران تاکید کرد: طلاق تنها راه حل برای پایان دادن به اختلافات نیست و این اصل باید تا حد ممکن به شکل کم و محدود مورد استفاده قرار گیرد و تا جایی که امکان دارد به‌عنوان آخرین گزینه مطرح شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویتامینی که چربی کبدچرب را دفع می‌کند
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • یک هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • پیشگیری از ابتلا به زوال عقل با خوردن این میوه خوشمزه
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت
  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • لزوم عزم همگانی برای پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا