Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز آقایی  مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:راه‌اندازی سامانه جامع دریانوردان به منظور ارائه خدمات الکترونیکی، حذف مراجعه حضوری و تسریع و تسهیل در ارائه خدمات به دریانوردان است.

او  افزود: از این پس هر دریانورد می‌تواند از طریق آدرس اینترنتی «https://sp.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

pmo.ir» نسبت به ارسال درخواست اسناد اقدام کرده و با شرط فراهم کردن تمامی شرایط احراز، گواهینامه‌های مهارت و شایستگی خود را در کمتر از سه روز کاری و شناسنامه دریانوردی (SID) را ۲ روز بعد از صدور مجوز نهاد گذرنامه ریاست جمهوری از طریق پست دریافت کند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بیان داشت: برای سهولت و سرعت بیشتر در ارسال و دریافت اسناد دریانوردان، تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان بنادر و دریانوردی با شرکت ملی پست به امضا رسیده است.

او  تصریح کرد: سامانه اینترنتی اعلام شده کاملا «دریانوردمحور» بوده و نیازی به مرجع واسطی برای صدور اسناد نیست و دریانوردان می‌توانند با مراجعه به آدرس ذکر شده، تمامی امور مرتبط با اسناد دریانوردی و آزمون‌های دریانوردی خود را مدیریت کنند.

بندر چابهار به جهت برخورداری از موقعیت ممتاز در شرق تنگه هرمز و دریای عمان در مسیر خطوط اصلی کشتیرانی به آفریقا، آسیا و اروپا قرار گرفته و به عنوان کوتاه‌ترین راه ارتباط و ترانزیتی کشورهای آسیای میانه و افغانستان به بازارهای خلیج فارس، شرق آفریقا و دیگر نقاط جهان مطرح است. این بندر بیش از ۵۴۱ کیلومتر مرز دریایی دارد. نزدیکترین فاصله زمینی تا کشورهای افغانستان، پاکستان و آسیای میانه را داشته و ترانزیت کالا از طریق این بندر به مثابه اقتصادی‌ترین بندر برای انجام مبادلات بازرگانی با کمترین هزینه حمل به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بندر چابهار بنادر و دریانوردی مهارت های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۲۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان

حمیدرضا محمدحسینی تختی مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: از ابتدای امسال سه هزار و ۶۰۴ TEU کانتینر یخچالی در این بنادر تخلیه و بارگیری شد که ۶۸ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

وی افزود: این کانتینر‌ها عمدتا شامل میوه و تره بار، حبوبات و کالا‌های با شرایط نگه‌داری ویژه به کشور‌های حوزه خلیج فارس ارسال شد.

 مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان میزان صادرات کالای غیرنفتی را نیز با ۳۲ درصد افزایش ۶ هزار و ۲۹ تن اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت خدمه کشتی توقیف‌شده MCS Aries اعلام شد
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • خدمه کشتی پرتغالی در سلامت کامل هستند
  • خدمه کشتی کانتینری توقیف شده MCS Aries در سلامت کامل هستند
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • فصل جدید برنامه «جام جم» به زودی تولید می‌شود