Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-04@13:38:15 GMT

روحانی شیعه بیرمنگام؛ سوژه شبکه آمریکایی

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۵۲۳۵۹

روحانی شیعه بیرمنگام؛ سوژه شبکه آمریکایی

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب به نقل از ایکنا؛ این گزارش درباره فعالیت‌های یک روحانی است که با خطبه‌ها و استدلال‌های دینی و عقلانی در برابر شایعات و شبهات، هزاران نفر از مردم مسلمان انگلیس را ترغیب کرد برای مصون ماندن از کرونا واکسن بزنند و برای جلب اعتماد بیشتر مسجدش را پایگاه تزریق کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این کار او بسیار مورد توجه قرار گرفت و الگویی برای دیگر اقلیت‌های دینی شده است، این روحانی حجت ‌الاسلام نورو محمد تبعه‌‌ غنا، امام جماعت مرکز اسلامی العباس در بیرمنگام انگلیس و فارغ‌التحصیل جامعة ‌المصطفی(ص) العالمیه است.

شیخ نورو محمد (محمد نور یقین)، امام جماعت مسجد العباس، تشخیص داد که درصد قابل توجهی از جماعت وی در واکسناسیون مردد هستند. بنابراین در ماه دسامبر ، در خطبه های نماز جمعه آنلاین خود شروع به مبارزه با اطلاعات نادرست کرد و علی رغم برخی شیطنت‌ها، مسجد را به یک مرکز واکسیناسیون تبدیل کرد.

ساجان یکی از افرادی است که انواع ادعاهای دروغین را از طریق اینترنت خوانده بود، از جمله اینکه این واکسن به DNA افراد آسیب می‌رساند یا حاوی گوشت خوک است‌ که اسلام آن را منع کرده است.

اما امروز ساجان ۶۰ ساله کاملاً واکسینه شده است و در پی خطبه‌های این روحانی صدها هزار انگلیسی اعم از شهروندانی از نژاد جنوب آسیا و انگلیسی‌های سیاه پوست تغییر عقیده داده‌اند. پارت پاتل، پزشک و محقق تحقیقاتی در دانشگاه کالج لندن، معتقد است که رهبری محلی مانند محمد نقش به سزایی در ترغیب افراد به استفاده از واکسن‌ها داشته است.

این گزارش وقتی بیشتر به چشم آمد که چند روز پیش گزارشی از گروهی از مسلمانان تانزانیا منتشر شد که به سفارش ائمه‌ مساجدشان بی‌محابا در مراسم ماه رمضان شرکت می‌کنند و می‌گویند در این شرایط حضور در افطاری و اجتماعات توفیق می‌خواهد و خداوند با لطفش ما را از گزند کرونا حفظ می‌کند.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۲۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند

آیت الله میرزا محمدحسین احمدی فقیه یزدی استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با تاکید بر لزوم همفکری و هم اندیشی جهان اسلام در برابر جنایات صیهونیست ها در غزه و پایان دادن به کشتار مسلمانان بی دفاع، اظهار داشت: امام صادق عليه السلام می فرماید: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله در مراسم مناى حجّة الوداع، در مسجد خيف، خطبه ايراد فرمود و ابتدا حمد و ثناى الهى گفت و سپس فرمود : سه كار است كه دلِ هيچ مرد مسلمانى نسبت به آنها خيانت و نا راستى روا نمى دارد؛ خالص گردانيدن عمل براى خدا و خيرخواهى و صداقت نسبت به پيشوايان مسلمانان و همراهى با جماعت آنان، زيرا دعوت و رسالتشان، آنها را از هر سو در ميان گرفته است.

وی در ارتباط با حدیث مذکور توصیحاتی ارائه نمود و بیان کرد: خداوند متعال شاد و خرم کند بنده ای را که به خداوند نظر کند و بنده ای که سخن مرا بشنود و در گوش خود قرار بدهد و برساند به کسی که این حدیث را نشنیده است.

وی عنوان کرد: اول اخلاص در عمل برای رضای خدا ، دوم خیرخواهی کسانی که در امامت و راس امور قرار می گیرند، از امام معصوم و دیگران که جانشین او هستند و جز به جز افراد مردم به مانند استانداران ، فرماندهان جنگ ، اقتصاد و اختیارداران سیاست که باید خیرخواه باشند.

این عالم شیعه، تصریح کرد: سوم جماعت عامه مسلمین و مومنین را استوار کرده و همراهی جماعت کنیم؛ التزام و ملتزم به جماعت باشیم و کسانی که جمعی را دارند و اجتماع بزرگی را تشکیل داده اند، در واقع عمده جماعت مسلمین باید یک ید واحده باشند و آن را حفظ کنند.

وی با اشاره به شرایط حساس منطقه، اظهار داشت: از همگان دعوت می شود که به یکدیگر بپیوندیم؛ همه مسلمین برادر یکدگیر هستند و خون های آنان مساوی است، مسلمان باید فدای مسلمان شود و یا هر دو فدای اسلام شوند، نه آنکه شاهد درگیری و خونریزی مسلمان توسط صهیونیست های جنایتکار باشیم و این غیر قابل قبول است.

وی در پایان تاکید کرد: ارتباط ، همدلی و با هم بودن گاها برای تصمیم گیری و سست نشدن، یک امر ضروری برای پیشرفت هر جامعه ای است و از این رو باید از جنگ ها، تنش ها ، بالا و پایین کردن های بی ملاک و  بی معنا پرهیز نمود، فلذا احترام به اندیشه های یکدیگر ولو به مصلحت فردی نباشد باید مورد توجه قرار گیرد.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • مراسم عزاداری امام صادق(ع) و گرامیداشت شهدای طلبه و روحانی ورامین
  • محمد فاضلی جامعه شناس: خیلی بیل‌زن هستید زمین خودتان را را بیل بزنید
  • لرستان در سوگ بنیانگذار مکتب تشیع
  • به یاد روحانی عالیقدر آیت الله سید محمد باقر شفتی
  • ممنوعیت تیک‌تاک به «شکاف اینترنت» سرعت می‌بخشد
  • واکنش محمد مهاجری به دلایل رد صلاحیت روحانی
  • خطبه‌های نماز جمعه تهران آغاز شد
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به دروغ‌های بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا شاکرمی
  • گروه های مردمی اقامه نماز جماعت باید تقویت شوند
  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند