Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-01@22:29:51 GMT

کشف دارویی جدید که نوید درمان سرطان خون را می‌دهد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۵۲۷۴۹

کشف دارویی جدید که نوید درمان سرطان خون را می‌دهد

به گزارش جام جم آنلاین، محققان دانشگاه «کمبریج» می گویند: این دارو پروتئینی را از بین می برد که به به «لوسمی میلوئیدی حاد» (AML) دامن می زند. لوسمی میلوئیدی حاد (AML)، سرطانی است که در خون و مغز استخوان رخ می دهد.

AML به طور ویژه بر گلبول های سفید خون (WBCs) بدن تاثیر گذاشته و باعث می شود شکلی غیرطبیعی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سرطان های حاد، تعداد سلول های غیرعادی به سرعت افزایش می یابد.

محققان امیدوار هستند که روش مورد استفاده در ایجاد این دارو که «STM۲۴۵۷» نام دارد، بتواند به درمان سایر انواع سرطان نیز منجر شود.

در آزمایشاتی که روی انسان و موش انجام شد، این ترکیب جدید باعث توقف بیماری شد. STM۲۴۵۷ همچنین تعداد سلول های سرطان خون را در مغز استخوان و طحال موش ها کاهش داد و هیچ عارضه جانبی سمی نیز به دنبال نداشت.

محققان انتظار دارند آزمایشات بالینی طی سال آینده آغاز شود. این دارو به طور خاص از اثر سرطانی ناشی از بیان بیش از حد آنزیم METTL۳ پیشگیری می کند.

پروفسور تونی کوزاریدس از دانشگاه کمبریج که ریاست این تحقیق را بر عهده داشت، گفت: پروتئین ها برای عملکرد بدن ما ضروری هستند و با روشی تولید می شوند که با استفاده از آنزیم ها دی ان ای DNA ما را به آر ان ای RNA تعبیر می کند.

وی افزود: گاهی اوقات، این فرایند می تواند نادرست انجام شود که عواقب بالقوه مخربی برای سلامتی انسان دارد. تاکنون هیچ کس این رویه اساسی را به عنوان راهی برای مبارزه با سرطان هدف قرار نداده است. این آغاز دوره جدیدی برای درمان سرطان است.

دکتر کنستانتینوس تزلیپی که در نوشتن این مطالعه همکاری داشت نیز اظهار داشت: این یک زمینه تحقیقاتی جدید برای سرطان است و اولین مولکول شبه دارویی در نوع خود است. موفقیت این دارو در از بین بردن سلول های سرطان خون و طولانی شدن عمر موش های مورد آزمایش بسیار امیدوار کننده است و امیدواریم آزمایش های بالینی برای آزمایش مولکول های جانشین در بیماران از اوایل سال آینده آغاز شود.

منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سرطان خون لوسمی مغز استخوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۲۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید حیدر محمدی، در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه با اشاره به وضعیت بازار دارویی و تجهیزات پزشکی در ایران، گفت: یکی از دلایل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران طی سال‌های اخیر عدم همکاری برخی از کشورها و القای تحریم‌های ظالمانه بوده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران به عنوان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه شناخته می شود، افزود: یکی از مؤلفه های مؤثر برای رقابت در بازارهای صادراتی توجه ویژه به کیفیت است. در کنار تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در کشور سعی کردیم کیفیت این فرآورده‌ها را ارتقا داده و صادرات را به بازار منطقه تقویت کنیم.

محمدی با اشاره به وضعیت مطلوب روابط سیاسی و اقتصادی ایران و سوریه، خاطرنشان کرد: قطعاً به دنبال کمک به تأمین تجهیزات و دارو و حتی انتقال دانش در این زمینه به کشور سوریه هستیم و امیدواریم این کشور نیز در آینده نزدیک بتواند ساختار سلامت خود را بازآرایی کند.

همچنین، «رزان سلوطه» معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه ضمن تقدیر از همکاری های ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوریه، گفت: به دنبال توافق صورت گرفته در دو سال گذشته موفقیت های خوبی در زمینه های مختلف این همکاری ذکر شده ایجاد شد.

وی افزود: ایران نقش مهمی در خصوص تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در بازار سوریه دارد و تقاضا داریم جمهوری اسلامی ایران در تأمین برخی از واکسن های موردنیاز، ما را یاری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف مهم محققان برای تشخیص سرطان | ویدئو
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • کاری که ورزش کردن با سرطان می‌کند
  • تاثیر ورزش شدید بر سرطان
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • جزئیاتی درباره دوره جدید کالابرگ فجرانه
  • آخرین جزئیات از دوره جدید کالابرگ