Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@00:55:41 GMT

اوحدی: توجه به سیره شهدا ما را در مسیر درست قرار می‌دهد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۵۲۸۸۲

اوحدی: توجه به سیره شهدا ما را در مسیر درست قرار می‌دهد

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا، سعید اوحدی در آیین رونمایی از تابلوهای جدید مزین به نام شهدا در قم با عنوان طرح «کوچه‌های آسمانی» در سالن امام خامنه‌ای گلزار شهدای علی ابن جعفر(ع) قم، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و قدردانی از اقدام بسیار ارزشمند شهرداری، شورای اسلامی شهر، بنیاد شهید، اداره کل نشر ارزش‌های آثار دفاع مقدس و سایر نهادهای قم؛ در زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا تقدیر کرد و خواستار توجه به این امر در همه شهرها و روستاها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت: اگر امروز شهرداری قم این کار بسیار زیبنده و قابل ‌احترام را اجرا کرده است و تاکید دارد که کوچه و خیابان‌های ما باید به نام شهدا مزین شود، این رویکرد بینشی و اساسی است.

وی با بیان اینکه از مصادیق ذکر خدا یاد و خاطره شهداست، افزود: اگر کوچه و برزن‌های خودمان را با نام و یاد شهدا نامگذاری کرده و با کار زیبایی که در تابلوهای جدید بوده که مردم می‌توانند با تلفن همراه خود به‌صورت هوشمند از خاطرات، زندگی و وصیت‌نامه شهدا در یک لحظه بهره‌مند شوند، برای این است که در مسیر زندگی صحیح قرار بگیریم.

اوحدی گفت: تقاضای ما از تمام استان‌های کشور، شهرداران، شوراهای اسلامی شهر و روستاهای مختلف کشور این است که این کار زیبا در شهر قم را الگو قرار داده و در شهر و روستای خود اجرا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه اوج شکوه فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص شهدا و جایگاه شهدا بعد از شهادت سیدالشهدای محور مقاومت است، ابراز کرد: مقام معظم رهبری فرمودند مکتب سلیمانی؛ چرا که این مکتب برای همگان دانشگاه عظیم انسان شدن است، چرا که در وجود سیدالشهدای محور مقاومت، حاج قاسم نازنین عصاره همه فضایل، عصاره همه ویژگی‌های متعالی انسانی تجلی پیدا کرد.

وی با بیان اینکه تا به امروز در اشاعه مکتب شهید سلیمانی کوتاهی کرده‌ایم و یکی از نهادها نیز بنیاد شهید و امور ایثارگران است، گفت: باید در حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز پژوهشی به این کلیدواژه مقام معظم رهبری در مورد مکتب سلیمانی بیشتر توجه و روی آن به ‌طور ویژه کار شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور خاطرنشان کرد: مکتب سلیمانی، مکتب شخصیتی است که با شجاعت تمام در میدان نبرد حضور می‌یافت، او مرد میدان بود.

وی با بیان اینکه حاج قاسم وقتی در کنار خانواده و فرزندان شهدا قرار می‌گرفت، بیقرار می‌شد؛ افزود: وقتی بحث از سیاست بود حاج قاسم عزیز مرد سیاست بود، در برخی مذاکرات ایشان حضور داشتم و می‌دیدم عالی‌رتبه‌ترین مقام‌های سوریه و عراق نگاهشان به دهان، زبان و موضع‌گیری‌های سیدالشهدای محور مقاومت بود.

وی با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی مرد میدان و سیاست بود، ابراز کرد: تحلیل‌های ایشان در مورد منطقه، در رابطه با تحولات بین‌المللی موردتوجه بود و وقتی صحبت می‌کردند بزرگان، تحلیلگران و پژوهشگران در مقابل ایشان درس می‌گرفتند.

وی یادآور شد: اگر مقام معظم رهبری فرمودند مکتب سلیمانی، در پرداختن ابعاد موضوعی این مهم یا ما قدرشناسی نکرده و یا به شکلی تا به امروز کوتاهی کردیم. اوج اقتدار شهدا در شخصیت شهید سلیمانی است.

این آیین با حضور آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و تعدادی از مسئولان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حسینیه امام خامنه‌ای گلزار شهدای علی ابن جعفر(ع) قم برگزار شد.

در تابلوهای جدید کوچه‌های شهدا علاوه بر انتشار عکس شهید، چهار اطلاعات مرتبط شامل محل شهادت، تاریخ شهادت، سن و عضویت نیز به همراه کد QR برای معرفی بیشتر شهدای استان قم در نظر گرفته ‌شده و به‌ نوعی زندگینامه شهدا به ‌صورت هوشمند توسط شهروندان قابل دریافت است.

کنگره ملی شهدا، شورای اسلامی شهر، شهرداری، اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های اسلامی و سازمان زیباسازی شهرداری قم در اجرای این طرح مشارکت دارند.

در انتهای این مراسم به‌ صورت نمادین تابلوهای جدید کوچه‌های شهدا در مناطق هشت‌گانه به ‌صورت برخط رونمایی شد، همچنین سند هویتی این تابلوها به تعدادی از خانواده‌های شهدا اهدا شد.

استان قم بیش از ۶ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده‌ است./

برچسب‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران شهرداری قم قم شهید شهدا سعید اوحدی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران شهرداری قم قم بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران شهرداری قم قم شهید شهدا سعید اوحدی اخبار کنکور بنیاد شهید و امور ایثارگران تابلوهای جدید مکتب سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۲۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در غرب آسیا کشوری تصمیم‌ساز است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی ظهر پنج‌شنبه در یادواره شهدای امنیت اقتصادی استان، با بیان اینکه امروز به عنیه شاهد گسترش اندیشه انقلاب اسلامی در منطقه بوده و غرب آسیا بدون نظر ایران تصمیمی اتخاذ نمی‌کند، افزود: بی‌تردید اقتداری که امروز در ایران اسلامی حاکم شده، به واسطه خون شهدا و رشادت این عزیزان است.

وی با اشاره به اینکه امروز به برکت خون شهدا شاهد موفقیت‌های روزافزون ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف هستیم، اظهار کرد: یکی از این موفقیت‌ها که سربلندی ایران اسلامی را به دنبال داشت، تحقق عملیات وعده صادق بود که همه به اقتدار ایران در بُعد نظامی اعتراف کردند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز در ادامه این مراسم با تاکید بر اینکه اقتداری که امروز ایران اسلامی در همه زمینه‌ها به ویژه حوزه دفاعی به دست آورده، مرهون خون شهدا است، تصریح کرد: در واقع این شهدا بودند که برای این کشور در عرصه‌های مختلف تولید قدرت کردند.

سردار جهانبخش کرمی به نمونه‌ای از قدرت‌آفرینی شهدا برای ایران اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: در این خصوص می‌توان به مجاهدت‌های شهید شهریاری در حوزه انرژی هسته‌ای و یا ابتکارات شهید طهرانی‌مقدم در حوزه صنعت موشکی اشاره کرد.

پدر شهید محمدحسین حدادیان نیز یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود که با اشاره به اینکه ما همه به تک‌تک شهدا بدهکار هستیم، خاطرنشان کرد: بی‌تردید خون شهدا ضامن حیات این انقلاب است و امیدواریم گوشه‌ای از بصیرت‌مندی شهدا نصبت ما شود.

کد خبر 6088544

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم
  • تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان
  • آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر
  • ایران در غرب آسیا کشوری تصمیم‌ساز است
  • تغییر معادله قدرت با عملیات موفقیت آمیز «وعده صادق»
  • پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است