Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@23:35:47 GMT

۴ دلیل اصلی قرمزی چشم و درمان آن

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۵۳۱۹۸

۴ دلیل اصلی قرمزی چشم و درمان آن

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از کلیولند کلینیک، قرمزی چشم یک عارضه است که بسیاری از افراد در طول زندگی به طور موقت آن را تجربه می‌کنند. با این حال، برخی افراد به طور دائمی از قرمزی چشم خود رنج می‌برند.

قرمزی چشم می‌تواند ناشی از عوامل مختلف باشد. در این مطلب به مهم‌ترین دلایل بروز این موضوع می‌پردازیم:

۱- حساسیت (آلرژی)

اگر در فصول گرده افشانی (به ویژه اوایل بهار) دچار قرمزی چشم شده اید، این موضوع احتمالاً ناشی از حساسیت به گرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این موارد فرد احتمالاً همزمان احساس خارش، ریزش اشک و احساس سوزش در چشم می‌کند. در این موارد مراجعه به پزشک توصیه نمی‌شود، اما اگر این امر باعث اختلال جدی در روند زندگی شما شده بهتر است به چشم پزشک مراجعه کنید. استفاده از دارو‌های ضدآلرژی (آنتی هیستامین)، اسپری‌های تنفسی و قطره چشم در این موارد تجویز می‌شود.

۲- آسیب به رگ‌های خونی

آسیب به رگ‌های خونی ممکن است از سوی فرد تشخیص داده نشود، اما اطرافیان می‌توانند تغییرات در چشم بیمار را به سرعت درک کنند. این موضوع احتمال دارد با یک کبودی کوچک در چشم بروز کند. این موضوع به جای آنکه با مرور زمان بهبود یابد، تشدید می‌شود. در صورتی که فرد از درد و اختلال در بینایی رنج می‌برد، باید در اسرع وقت به چشم پزشک مراجعه کند.

۳- خشکی چشم

در کنار قرمزی، بیمارانی که از خشکی چشم رنج می‌برند احساس می‌کنند در چشمان شان شن وجود دارد. این احساس به ویژه در هنگام شب تشدید می‌شود. در صورتی که پس از استفاده از قطره‌های نرم کننده چشم، علائم بیماری از بین نرفت، مراجعه به چشم پزشک ضروری است. قطره‌های نرم کننده چشم و اشک مصنوعی از رایج‌ترین مواردی است که در این زمینه تجویز می‌شود.

۴- التهاب ملتحمه

التهاب ملتحمه به التهاب غشای نازک و شفافی که روی سفیدی چشم را پوشانده اطلاق می‌شود. اصلی‌ترین نشانه التهاب ملتحمه، صورتی شدن چشم است. در این حالت فرد در چشمان خود احساس سوزش یا خارش می‌کند. به طور قطع توصیه می‌شود افراد مبتلا به التهاب ملتحمه به پزشک مراجعه کنند. اگر ریشه بیماری ویروسی باشد، پزشک تا زمانی که علائم بیماری از بین نرفته باشد، اقدام به درمان فرد می‌کند. اگر دلیل التهاب ملتحمه باکتریایی باشد پزشک علاوه بر دارو‌های دیگر، آنتی بیوتیک را نیز برای فرد تجویز می‌کند.

بیشتر بخوانید

درمان‌های خانگی دندان درد؛ از جویدن پیاز تا ضماد فلفل سن طلایی کشیدن دندان عقل نهفته

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرمزی چشم حساسیت چشم خشکی چشم التهاب ملتحمه قرمزی چشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۳۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۳ نفر برای مسمومیت الکلی و فوت یک پزشک

به گزارش «تابناک» به نقل از میزان، در پی وقوع حادثه مسمومیت تعدادی در مهمانی خانوادگی و فوت یک پزشک، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و سرپرست دادسرای جنایی و جرائم امنیتی شیراز از تشکیل پرونده قضایی و ورود قاضی ویژه قتل استان به حا‌دثه مذکور خبر داد.

دیگر خبرها

  • با التهاب چشم، ناشی از حساسیت چه کنیم‌؟
  • شلیک به یک پزشک در کرخه خوزستان
  • یافته‌های پژوهشگران برای افزایش ظرفیت دیالیز برای بیماران
  • جلوگیری از حمله قلبی با خوردن عرق این گیاه
  • خط قرمزی که به «نون.خ» کمک کرد/ ماجرای شکایت آقای خواننده چه بود؟
  • بغض و تشکر مردم از حضور کولبرها در «نون.خ»/ خط قرمزی که کمک کرد
  • علایم هشداردهنده‌ «آرتریت پسوریاتیک»
  • علایم هشداردهنده «آرتریت پسوریاتیک»
  • التهاب عامل کلیدی در پیشرفت آرتروز زانو
  • دستگیری ۳ نفر برای مسمومیت الکلی و فوت یک پزشک