Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بسیاری از مشکلات کشور مربوط به کار نکردن‌ها، بی‌توجهی‌ها و ترک فعل‌هاست، تاکید کرد: از این رو رویکرد دستگاه قضا برای مقابله با «ترک فعل» مسئولان، یک نقطه عطف در عملکرد دستگاه قضا محسوب می‌شود. عباس گودرزی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به ورود قوه قضائیه به موضوع مهم «تَرکِ فعلِ مسئولان»، گفت: پیش از آنکه قوه قضائیه به این موضوع بپردازد، صرفاً به افعال افراد توجه می‌شد، یعنی آن کار‌هایی که انجام داده‌اند و متاسفانه به اقدامات انجام نشده افراد توجهی نمی‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: همچنان که نا داشته‌ها مهم است ناکرده‌ها هم مهم است، از این رو بسیاری از مشکلات کشور متاثر از عدم اقدام و عدم اقدام به موقع مسئولان است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به وجه تاریخی «ترک فعل» بیان داشت: عمده ضربه‌ای تاریخی که جبهه حق علیه باطل متحمل شده مربوط به این است که همواره در لحظه لازم حرکت لازم انجام نشده است.

گودرزی تاکید کرد: مدیری که برای فرار از مسئولیت، «ترک فعل» کرده و دست به کاری نمی‌زند تا دوره مسئولیتش بگذرد، مصیبت است و خیلی از مصیبت‌ها به این برمی‌گردد که افراد در دوره مسئولیت‌شان کاری نمی‌کنند که پاسخگو نباشند، بنابراین رویکرد قوه قضائیه برای مقابله با «ترک فعل»، جلوی این روند را می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات کشور مربوط به کار نکردن‌ها، بی‌توجهی‌ها و ترک فعل‌هاست، تاکید کرد: از این رو رویکرد دستگاه قضا برای مقابله با «ترک فعل» مسئولان، یک نقطه عطف در عملکرد دستگاه قضا محسوب می‌شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه توجه به ترک فعل مسئولین از سوی قوه قضائیه باعث تحول در نظام مدیریتی کشور خواهد شد، گفت: این امر سبب می‌شود تا مدیران توجه بیشتری نسبت به مسئولیتشان داشته و پاسخگو‌تر شوند.

وی با بیان اینکه توجه به ترک فعل مسئولین از سوی قوه قضائیه فرهنگ پاسخگویی مسئولین را در جامعه تقویت می‌کند، اظهار داشت: نگاه آیت‌الله رئیسی و توجه ایشان به ترک فعل مسئولین در واقع این فرهنگ را در جامعه و در نظام مدیریتی ما توسعه داده و نهادینه می‌کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در واقع رسیدگی به ترک فعل‌ها زمینه کاهش خسارات به مردم و جامعه را در پی خواهد داشت، گفت: به عنوان مثال افرادی در جامعه هستند که متناسب با ماموریت‌شان کار نمی‌کند لذا قطعاً کوتاهی این افراد باعث لطمه خوردن به شخص نشده و کل جامعه لطمه می‌خورد.

وی با بیان اینکه برخی اقدامات مسئولین در واقع به عنوان یک اقدام راهبردی محسوب می‌شود اظهار داشت: بدون شک با این اقدام است که ما می‌توانیم آینده کشور را رقم بزنیم.

گودرزی ادامه داد: اگر کار نکردن‌ها در نقطه نقطه کشور نهادینه شود، هم اهداف عالی کشور محقق نخواهد شد و هم فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و استعداد‌های ناشکفته باقی خواهد ماند، بنابراین ما همچنان که کار کردن را تشویق می‌کنیم و دادسرای برای کارکنان در نظر می‌گیریم باید شعبه‌ای برای کارنکنان هم داشته باشیم البته معنای این حرف به واقع تشکیل شعبه نیست؛ معنای این حرف این است که ما به کار نکردن و ترک فعل‌ها هم توجه جدی بکنیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه همچنان که کار کردن باعث رشد و پیشرفت یک کشور می‌شود قطعاً کار نکردن هم باعث توقف پیشرفت در آن کشور خواهد شد؛ تاکید کرد: همچنین به دلیل اینکه اقدامات افراد و مسئولین متاثر از فهم، درک و تشخیص آنهاست بنابراین این نگاهی که انسان باید برای کار نکردن پاسخگو باشد، می‌تواند موجب دقت و درک آن فرد شده تا درست تشخیص بدهد و درست عمل کند.

وی با بیان اینکه برخی افراد مسئولیت خود را ترک می‌کنند تا پاسخگو نباشند، ادامه داد توجه به ترک فعل باعث کار کردن با کیفیت افراد خواهد شد و این مسئله ناشی از درک درست از وظیفه و مسئولیت است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: نگاه قوه قضائیه به ترک فعل مسئولین باعث افزایش درک و فهم لازم و همچنین تنظیم نظام محاسباتی ذهن افراد می‌شود؛ یعنی درست تشخیص داده و درست اقدام کند بنابراین یکی از برکات توجه قوه قضائیه به مبحث ترک فعل مسئولین توسعه فکرکردن در دستگاه و سازمان‌ها خواهد بود.   بیشتر بخوانید: گاهی ضرر انجام ندادن یک اقدام از انجام صد‌ها فعل اشتباه بیشتر است؛ باید در کنار دادسرای کارکنان دادسرایی هم برای «کارنکنان» ایجاد کنیم

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بسیاری از مشکلات کشور ترک فعل مسئولین قوه قضائیه کار نکردن ها ترک فعل ها دستگاه قضا خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۳۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهر انگیزظهر سه شنبه در بازدید از مرکز نگهداری معلولان بهزیستی بوشهر گفت: یکی از مواردی که این مجموعه دچار مشکل بود نیاز به احداث آشپزخانه جدید با امکانات کامل بود که در این خصوص تقاضا می شود مسئولان و خیرین در صدد حل این مشکل باشند و این را مد نظر قرار دهند

رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: یکی از مواردی که این مجموعه دچار کمبود است نداشتن گاز لوله کشی است که از مدیر عامل شرکت گاز استان تقاضا می شود این مسأله را مورد بررسی قرار دهد و در صدد حل این مشکل نیز برآیند و به این مجموعه کمک کند.

وی افزود: در بازدید قبل این مجموعه بلحاظ آب مصرفی دچار مشکل بودند که این مشکل حل شده و از کسانی که در این راستا کمک کردند تقدیر میکنم.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بیان کرد: این مجموعه در تهیه اقلامی مثل پوشاک و مایحتاج غذایی دچار کمبود هایی است که نیاز است از ظرفیت مردم و خیرین در جهت یاری رساندن به این مجموعه کمک گرفت

. مهر انگیز خطاب به مسئولین این مجموعه گفت: هر مشکل و کمبودی در این مجموعه باشد به دادستانی اعلام شود تا در این خصوص حمایت های لازم صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در این بازدید پیرامون موارد دیگری نیز که مطرح شد توصیه های لازم به مسئولان این مجموعه ارایه کرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در بازدید از قسمت های مختلف مرکز نگهداری معلولان بوشهر ضمن تشکراز زحمات و تلاش های مسئولان و کارکنان این مجموعه از نزدیک در جریان کمبود ها و مشکلات این مجموعه قرار گرفت.

مهر انگیز از تک تک افراد معلول این مجموعه دیدار و با آنها گفتگو کرد و از مسئولان در جریان وضعیت آنها قرار گرفت.

کد خبر 6093075

دیگر خبرها

  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه یکی از مسئولان
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • وجود ۱۴ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی ارومیه
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری رفع شود
  • سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • مسئولان مشکلات کارگران را مورد توجه قرار دهند
  • موتور محرک اقتصاد در کشور مشارکت مردم است
  • «همتی» در نقاب رییس بانک مرکزی سوئیس/سلطان چاپ پول چه کرد؟
  • ۵ نکته مهم درباره برخورد دستگاه قضایی به دانه درشت ها
  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند