Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@12:16:06 GMT

یوان دیجیتال چین باعث سقوط دلار آمریکا نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۵۳۴۳۵

یوان دیجیتال چین باعث سقوط دلار آمریکا نمی‌شود

طبق گفته یکی از مقامات آمریکا، اگر پشتوانه ارزهای دیجیتال مخصوصا ارز دیجیتال چین دلار باشد، تأثیری بر سلطه آن به عنوان ارز برتر دنیا نخواهد گذاشت. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، طبق گفته یکی از مقامات ارشد کمیسیون اوراق بهادار و ارز آمریکا در روز پنجشنبه، طرح چین برای انتشار یوان دیجیتال باعث سقوط دلار آمریکا نمی‌شود چون انتشار این به اصطلاح پول‌های با ثبات با پشتوانه دلار انجام میشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

 بزرگترین بانکهای مرکزی دنیا از جمله بانک مرکزی چین و فدرال رزرو آمریکا در حال کار بر روی انتشار یک پول دیجیتال هستند و هدفشان از این کار بهبود سیستم‌های پرداخت و جلوگیری از افزایش ارزهای مجازی است.

طرح بانک مرکزی چین برای انتشار  یوان دیجیتال در تلاش برای بین‌المللی کردن یوان، بسیار جلوتر از طرح‌های مشابه در سایر اقتصادهای بزرگ دنیاست.

اقتصاد دیجیتال چین در 2020 در بحبوحه بحران کرونا رشد کردچین قصد ندارد یوان دیجیتال را جایگزین دلار کند

 به این ترتیب برخی تحلیلگران نگرانند سرعت بالاتر سومین اقتصاد بزرگ دنیا در انتشار یوان دیجیتال باعث کاهش سلطه دلار در دنیا شود.

 ولی هستر پیرس، یک افسر جمهوریخواه در کمیسیون اوراق بهادار و ارز آمریکا اعلام کرد افزایش استفاده از ارزهای دیجیتال که به طور خصوصی و عموماً با پشتوانه دلار منتشر می‌شوند، همچنان موقعیت ارز آمریکا را حفظ خواهد کرد.

 وی گفت اگر پشتوانه این ارزهای دیجیتال دلار باشد، می‌تواند همچنان ارز برتر دنیا باقی بماند.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه گفت طرح‌های چین برای انتشار یوان دیجیتال باعث تسریع روند انتشار دلار دیجیتال نمی‌شود و تاکید کرد هدف اولیه تسریع ورود به بازار نیست بلکه جلوگیری از بروز اشتباه در دیجیتالی کردن دلار است.

 انتهای پیام/85

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: یوان دیجیتال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۳۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همزمان با تشدید احساسات نزولی در رمزارزهای اصلی، سرمایه‌گذاران توجه خود را به آلت‌کوین‌ها جلب کرده‌اند تا از فرصت‌های سودآوری بهره ببرند.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، با کاهش جزئی بیت‌کوین (BTC) و وضعیت بی‌تغییر اتر (ETH) در حدود ۳,۱۰۰ دلار، بازار ارز دیجیتال همچنان در شرایط نوسانی باقی می‌ماند.

بررسی بازار ارز دیجیتال

بیت‌کوین (BTC) اخیراً زیانی در حدود یک درصد دیده و کمی پایین‌تر از سطح ۶۴ هزار دلار در نوساناست. در همین حال، چشم‌انداز اقتصاد کلان به چالش‌هایی در دارایی‌های رمزارزی اشاره دارد، با این حال دلار آمریکا و بازدهی اوراق قرضه دولتی ایالات متحده در نزدیکی بالاترین سطوح چند ماه اخیر خود معامله می‌شوند.

آلت‌کوین‌ها در رادار سرمایه‌گذاران

با وجود شرایط حاکم بر بازار، تحلیلگران چندین آلت‌کوین را که نشانه‌هایی از پتانسیل کسب سود نشان می‌دهند شناسایی کرده‌اند:

لایت‌کوین (LTC)

لایت‌کوین (LTC) در برابر روند نزولی بازار مقاومت نشان داده است و بالاتر از میانگین متحرک ۲۱ روزه (۲۱DMA) خود معامله می‌شود. این ارز دیجیتال افزایش بیش از ۲۵ درصدی را از کف ماهانه قبلی خود ثبت کرده است. لایت‌کوین در حال حاضر در حدود ۸۸ دلار معامله می‌شود، LTC به عنوان یکی از برترین‌ها در ۲۴ ساعت گذشته شناخته شده است. با احتمال شکست قیمت به بالای محدوده تاریخی و رسیدن به ۳۰۰ دلار، این ارز دیجیتال درصدد بازگشت به بالاترین سطح چندساله خود است.

نئو (NEO)

نئو (NEO)، رمزارز بلاک‌چین قرارداد هوشمند NEO، عملکرد چشمگیری نشان داده و با افزایش پنج درصدی در ۲۴ ساعت گذشته به سطح ۲۰ دلار رسیده است. این رمزارز با اینکه بسیار پایین‌تر از اوج‌های ۲۰۲۱ خود است، به‌ طور تاریخی، نئو بازه‌های زمانی دارد که قیمت رالی‌های نمایی از سطوح فعلی خود تجربه است. این مساله می‌تواند فرصتی برای سود قابل توجه سرمایه‌گذاران در بازار صعودی فعلی باشد.

اتریوم کلاسیک (ETC)

اتریوم کلاسیک (ETC)، نسخه بدون فورک بلاک‌چین اتریوم اصلی، پیشرفت‌هایی را به سمت بهبود پس از دوره رکود نشان می‌دهد. ETC با افزایش چهار درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، در نزدیکی ۲۸ دلار معامله می‌شود و هدف آن شکست به بالای منطقه مقاومتی ۲۸-۲۹ دلار است. هرچند اتریوم کلاسیک یک سرمایه‌گذاری ریسکی تلقی می‌شود، پتانسیل آن برای کسب سود نمایی نباید نادیده گرفته شود، به‌ویژه زمانی که هیجان بازار و FOMO رفتار غیرمنطقی سرمایه‌گذاران را به همراه داشته باشد.

نتیجه‌گیری

با وجود شرایط چالش‌برانگیز بازار، آلت‌کوین‌هایی مانند لایت‌کوین (LTC)، نئو (NEO) و اتریوم کلاسیک (ETC) فرصت‌هایی برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال پتانسیل کسب سود در شرایط نوسانی بازار هستند، ارائه می‌دهند.

227217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900691

دیگر خبرها

  • جزییات قیمت ارزهای مبادله‌ای؛ دلار ثابت ماند
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ دلار ثابت ماند
  • جزییات قیمت ارزهای مبادله ای؛ ثبات دلار و درهم و رشد یورو
  • پتانسیل ایران در استخراج رمزارز از گاز فلر
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای / دلار کاهشی شد
  • قیمت پایین تلویزیون ۴K هواوی خبرساز شد/ عکس
  • ویدیو/ سقوط موج ارز؛ کف بازار دلار چه خبر است؟
  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!