Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت خودروسازی فورد اعلام کرد کمبود ریز تراشه باعث کاهش تولید خودرو این شرکت به نصف در سه ماهه دوم ۲۰۲۱ خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، شرکت خودروسازی فورد اعلام کرد انتظار دارد کمبود جهانی نیمه رساناها در فصل تابستان شرایط بهتری پیدا کند ولی تا 2022 کاملا برطرف نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خودروسازی سود بالایی را برای 3 ماهه اول سال جاری میلادی اعلام کرده ولی تاکید دارد کمبود نیمه‌رسانا تولید آن را در سه ماهه دوم نصف خواهد کرد.

 جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

 این شرکت خودروسازی اعلام کرد ادامه کمبود ریزتراشه‌ها حدود 2.5 میلیارد دلار برای آن هزینه خواهد داشت و حدود 1.1 میلیون واحد از تولید آن در 2021 از دست می‌رود.

 دومین خودروساز بزرگ آمریکا توانست در فصل زمستان ارزش سهام خود را به 81 سنت برساند و از پیش‌بینی‌ 21 سنتی وال استریت پیشی بگیرد. ‏فورد در سه ماهه اول 2020، 50 سنت در هر سهم ضرر کرده بود.

 سهام فورد 2.9 درصد در روز چهارشنبه کاهش داشت.

فراخوان شرکت خودروسازی فورد برای 2.9 میلیون خودرو به دلیل نقص فنیافت تولید فورد، تویوتا، نیسان و فیات کرایسلر به دلیل کمبود ریز تراشه‌ها

جیم فارلی، مدیرعامل شرکت خودروسازی فورد به تحلیلگران گفت:« کمبودنیمه رساناها و تاثیر آن بر تولید قبل از بهبودی، بدتر خواهد شد. در واقع انتظار داریم سه ماهه دوم سال جاری برای ما سخت‌ترین بخش سال باشد».

 فورد اعلام کرد درآمد خالص 3.3 میلیارد دلاری آن بهترین درامد از 2011 بوده است. سود این شرکت قبل از کسر مالیات 4.8 میلیارد دلار ثبت شده است. فورد 2 میلیارد دلار درسه ماهه اول 2020 ضرر کرده بود.

این شرکت اعلام کرد کمبود ریزتراشه ها درآمد سالانه آن را بدون کسر مالیات تا محدوده 5.5 و 6.5 میلیارد دلار پایین می‌آورد.

 درآمد فورد در اروپا 13 درصد افزایش یافته و به 7.1 میلیارد دلار رسیده است. سود این شرکت در اروپا 341 میلیون دلار بدون کسر مالیات بوده است. به این ترتیب فورد توانسته خسارات سال گذشته میلادی را جبران کند.

 درآمد فورد در چین 39 درصد بالا رفته و به 800 میلیون دلار رسیده است. این شرکت 241 میلیون دلار در سال قبل در چین ضرر کرده بود.

انتهای پیام/87

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت خودروسازی فورد میلیارد دلار سه ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۳۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن خجسته مهر معاون وزیر نفت و رئیس شرکت ملی نفت ایران در مراسم امضای تفاهم نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی گفت: ماموریت شرکت ملی نفت ایران تولید نفت و گاز و صادرات آن و ایجاد ثروت برای کشور است. برای اینکه این تولید محقق بشود و نیازمند سرمایه گذاری هستیم.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاری در صنایع بالادستی جزو کار‌های زیر بنایی کشور است که مفتخر به انجام آن هستیم. سابق بر این فقط شرکت‌های اکتشاف و تولید می‌توانستند طرف دوم قرارداد وزارت نفت شوند، اما با پیشنهاد وزیر محترم نفت حالا بخش خصوصی نیز می‌تواند به عنوان طرف دوم شناخته شده و در توسعه میادین ما سرمایه گذاری کند.

معاون وزیر نفت گفت: امسال با لطف خداوند و همکاری بخش خصوصی موفق شده ایم که جهش دوم سرمایه گذاری با کمک پتروشیمی‌ها را رقم بزنیم و طی این تفاهم‌ها با سرمایه گذاری ۷ میلیارد دلاری ۱۳۰ میلیون متر مکعب به تولید گاز کشور افزوده می‌شود. اگر پتروشیمی بخواد زنجیره تامین خود را تکمیل کند و ظرفیت ۳۰ میلیون تنی که در برنامه هفتم پیش بینی سده است که به تولید خود بیافزاید نیاز به خوراک بیشتری دارد و با این قرار داد می‌توانیم بخشی از آن را تامین کنیم. چه انگیزه‌ای بالاتر از اینکه پتروشیمی‌هایی که نیازمند خوراک هستند خود در بخش توسعه تولید خوراک سرمایه گذاری کنند.

وی تاکید کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم باید گفت که عمده صاحبان پتروشیمی‌ها و بانک‌ها مردم هستند که سهام این شرکت‌ها را در اختیار دارند و ما با وارد کردن بانک‌ها و پتروشیمی به سرمایه گذاری در  صنعت نفت و گاز در جهت تحقق شعار سال برآمده ایم

خجسته مهر گفت: در ۲.۵ سال دولت سیزدهم سالی بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری انجام شده است و این نزدیک به ۴ برابر دولت قبل است و از ۱۵ میلیارد دلار قراردادی که امضا شده است بخش عمده آن از طریق بخش خصوصی بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همراه پرخرج
  • بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • زورآزمایی JAC با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد
  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • قلک پورشه خالی شد
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری