Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-04@18:17:58 GMT

بورس لباس سبز به تن کرد!

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۵۳۸۰۳

بورس لباس سبز به تن کرد!

نرخ ارز و سکه در اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۰ روند نزولی داشت و بازار سرمایه در روز‌های پایانی هفته سبز پوش شد. ناطقان: در اولین هفته اردیبهشت 1400 روند قیمت سکه و ارز نزولی بود به طوری که دلار در کانال 23 هزار تومانی پایدار شد و یورو نیز به پله 27 هزار تومانی برگشت.

سکه و طلا نیز همانند نرخ ارز نوسان محدودی را در این هفته تجربه کرد و سکه به کانال 9 میلیون تومانی برگشت از طرف دیگر  طلای 18 عیار نرخ یک میلیون تومانی خود را در پایان  هفته از دست داد و  در بازه قیمتی 900 هزار تومانی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بورس در روزهای پایانی هفته رنگ سبز به خود گرفت

 اولین روز از هفته شاخص بورس در  کانال یک میلیون و 202 واحدی قرار گرفت که در روزهای بعدی روند بازار نزولی بود به طوری که در سومین روز معاملات شاخص به پله یک میلیون و 186 هزار واحد کاهش یافت اما در 2 روز پایانی هفته روند افزایشی شاخص آغاز شد و در نهایت در کانال یک میلیون و 207 هزار واحدی ایستاد.

شما می توانید تغییرات شاخص بورس را در نمودار زیر مشاهده کنید.


کاهش اندک نرخ دلار و یورو در  اولین هفته اردیبهشت 1400

در نخستین هفته اردیبهشت 1400 نرخ ارز روند نزولی داشت که البته کاهش آن به میزان محدودی بود به طوری که دلار با کاهش 0/4 درصدی در نرخ، از قیمت 23 هزار و 333 تومان به مبلغ 23 هزار و 237 تومان رسید، یورو نیز در این هفته 0/03 درصد ارزان شد و از مبلغ 27 هزار و 971تومان به 27 هزار و 977  تومان  رسید.

نمودار زیر تغییرات نرخ دلار را در این هفته نشان می دهد.



بازگشت سکه به کانال 9 میلیون تومانی

بازار ارز و سکه همانند نرخ ارز در این هفته از روند نزولی برخوردار بود و سکه با کاهش 1/6 درصدی از قیمت 10 میلیون و 100 هزار تومان به مبلغ 9 میلیون و 940 هزار تومان رسید همچنین هر گرم طلای 18 عیار بیش از 20 هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرد و از قیمت یک میلیون و 3 هزار تومان به نرخ 987 هزار تومان کاهش یافت.

نمودار زیر کاهش نرخ سکه را نشان می دهد.



روند کاهش قیمت سکه و طلا ادامه دارد!

محمد کشتی آرای نائب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر در گفت و گو  با خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره  وضعیت قیمت سکه و طلا در اولین  هفته اردیبهشت 1400 گفت: با کاهش قیمت ارز و تقاضا در بازار روند کاهش نرخ طلا و سکه در پایان هفته شدت بیشتری گرفت، همچنین نقدینگی در بازار با کمبود مواجه است و این کاهش نقدینگی سبب کاهش حباب و نرخ سکه شده است.

او گفت: در این هفته قیمت اونس جهانی به طور متوسط فقط 3 دلار افزایش داشته است اما نرخ طلا و سکه به میزان خیلی بیشتر نسبت به اونس جهانی کاهش یافته است که البته روند نزولی نرخ سکه و طلا بیشتر مربوط به کاسته شدن حباب سکه است.

کشتی آرای بیان کرد: قیمت سکه طرح جدید در این هفته به طور متوسط حدود 150 هزار تومان کاهش یافته است و به کانال 9 میلیون تومان نزول پیدا کرد همچنین قیمت سکه طرح قدیم به طور میانگین کاهش 200 هزار تومانی را در این هفته تجربه کرد. نیم سکه  به ترتیب 150 هزار تومان  ارزان شدد و البته قیمت ربع سکه و سکه یک گرمی نیز  با کاهش 100 هزار تومانی مواجه بودند.

او تصریح کرد: نرخ دلار حدود 320 تومان کاهش قیمت داشته است و هر گرم طلای 18 عیار 23 هزار تومان در این هفته  از ارزش آن کم شد.

کشتی آرای افزود: با توجه به تعطیلی 3 هفته ای بازار طلا و سکه  برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا  داد و ستدها به شدت کاهش یافته است و نزدیک به صفر است  که در پی آن حباب سکه در حال کاهش است.

او  درباره روند قیمت طلا و سکه در روهای آینده گفت: پیش بینی نرخ طلا و سکه در شرایط کنونی کمی  سخت است و با نرخ ارز رابطه  تنگاتنگی پیدا کرده است و باید دید مسائل بین المللی مانند گفت و گو در وین چه نتیجه ای خواهد داشت البته اگر محدودیت های کرونایی در هفته آینده تمدید نشد روز شنبه به طور رسمی بازار شروع به کار می کند و قیمت ها مشخص می شود.
علت رشد بازار سرمایه در روزهای پایانی هفته چه بود؟

علی قلی پور کارشناس بازار سرمایه درباره  روند شاخص بازار سرمایه  در اولین هفته اردیبهشت  1400 گفت: رشد قیمت های جهانی به ویژه در فلزات و کانی های های فلزی و بعضی محصولات شیمیایی مهمترین عامل در اقبال سرمایه کذاران به سهام در این صنایع بود. پیشرفت مذاکرات با غرب وسیگنال های عربستان برای رفع مخاصمات هم محرک صنعت بانکی و خودرو بود.

او ادامه داد: گزارشات مالی منتشر شده شرکت ها در گروه فلزی و معدنی و شیمیایی رشد معنی داری را نشان می دهند بالاخص گزارشات تولید و فروش فروردین ماه در گروه فلزی و معدنی عالی بود بنابراین با کاهش مستمر قیمت سهام در هشت ماه اخیر و عملکرد و سودسازی اخیر این شرکت های عموما بزرگ کم کم ارزنده شدند و مورد اقبال قرار کرفتند.

قلی پور بیان کرد: به نظر می رسد به لحاظ سهم از کل بازار  نزدیک به ۶۰ درصد بازار به زیر ارزش ذاتی رسیده اند ولی شرکت های کوچک عمدتا هنوز نیاز به اصلاح قیمتی دارند که تعدادششان بیشتر است یعنی نزدیک به 70 درصد نمادها باید اصلاح قیمت شوند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: تثبیت دلار و مصوبات دولت و سازمان بورس برای کمک به سمت تقاضای سهام مثل در نظر گرفتن سهام بورسی به عنوان سرمایه گذاری مورد قبول برای اعطای تابعیت (عمدتا برای شهروندان افغانستانی که مشکل تابعیت دارند)، مجوز بانکها برای اعطای تسهیلات به هلدینگ ها و سرمایه گذاری ها، انتشار اوراق اجاره سهام برای کمک به بازار، صندوق توسعه ملی وعوامل دیگر  بی تاثیر نبودند.
پیش بینی آینده  بورس دشوار است

قلی پور اظهار کرد: پیش بینی آینده دشوار است مخصوصا تهدیدهایی که از جانب افت نرخ ارزهای خارجی برای بازار وجود دارد البته نرخ بهره در سطح شعب بانکی همچنان بالا است.

او گفت: معتقدم که نرخ  دلار تا انتخابات ریاست جمهوری به میزان ۲۲ هزار تومان افت کند و سپس در ادامه سال مجدد به ۲۴ الی ۲۵ تومان برسد و نرخ بهره هم در هشت ماه دوم سال بعد از تغییرات به زیر ۱۶ درصد در بانک مرکزی برسد. بنابراین هفته آتی احتمالا مثبت شروع می شود ولی در ادامه با افت دلار انتهای هفته دوباره نزولی بشود.
از بازار مسکن چه خبر؟

در روزهای گذشته  بانک مرکزی گزارش تحولات در بازار مسکن پایتخت را منتشر کرد. در این گزارش متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در پایتخت ۲۹ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان اعلام شد که نسبت به اسفند سال گذشته کاهشی ۳.۱ درصد داشته است. با وجود کاهش قیمت واحد مسکونی، اجاره‌ها افزایشی ۳۲.۲ درصدی را نشان می‌دهد. پیش‌تر کارشناسان و فعالان حوزه مسکن از خطر افزایش نرخ اجاره‌بها به عنوان یکی از معضلات جدی بازار مسکن نام برده بودند.
کلام پایانی

با توجه به نظرهای کارشناسان نرخ ارز، طلا و سکه در روزهای آینده متاثر از رویدادهای سیاسی پیش رو مانند انتخابات و مذاکرات هسته ای در وین خواهد بود بنابراین نمی توان روند مشخصی را برای آن مشخص کرد اما انتظار می روند در بازه زمانی کوتاه  قیمت ارز و سکه با نوسان شدید همراه نباشد و  روندی که بازار های مالی تا کنون  گذرانده اند در هفته آینده ادامه دار باشد. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: بورس ، سبزپوش ، طلا ، ارزان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بورس سبزپوش طلا ارزان اولین هفته اردیبهشت هفته اردیبهشت 1400 بازار سرمایه میلیون تومان پایانی هفته طلا و سکه هزار تومانی یک میلیون روند نزولی تومان کاهش هزار تومان کاهش قیمت سکه و طلا قیمت سکه نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۳۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

در آخرین روز معاملاتی پیش از تعطیلات آخر هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت اندک ۰.۱۷ درصدی، معادل سه هزار و ۹۳۱ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و ۲۶۴ هزار و ۹۳۱ واحدی قرار گرفت.

افت ارتفاع نماگر اصلی بازار سرمایه در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی خلاف جهت را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن با رشد محدود ۰.۰۱ درصدی (معادل ۳۸ واحد) در پله ۷۵۰ هزار واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس تهران در آینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم) را در روز چهارشنبه، دو هزار و ۸۰۸ میلیارد تومان نشان می‌داد. این تابلو همچنین حجم معاملات روز چهارشنبه را ۶.۴ میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد. 

از سوی دیگر، بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز از خروج سرمایه آنها از بازار سهام حکایت دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز چهارشنبه بورس از خروج ۲۱۴.۲ میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام و حق تقدم خبر می‌دهد.

پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

شاخص کل بازار سرمایه در نزدیکی مقاومت کوتاه‌مدت خود قرار گرفته است. تکنیکالیست‌های بازار معتقدند اگر این محدوده مقاومتی شکسته نشود، روند کوتاه‌مدت آن نزولی خواهد شد. از این رو جریان دادوستد‌های بازار در روز‌های ابتدایی هفته پیش رو، برای سهامداران حائز اهمیت است. شایان ذکر است این وضعیت (نزدیک بودن به محدوده مقاومتی) عیناً در نمودار شاخص کل هم‌وزن نیز تکرار شده است. 

طی هفته معاملاتی گذشته، برآیند دادوستد‌ها، خروج نقدینگی حقیقی‌ها به میزان ۶۰۱ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. در مقابل، بررسی معاملات صندوق‌های درآمد ثابت حاکی از ورود هزار و ۶۳۳ میلیارد تومانی پول حقیقی به این صندوق‌ها و همچنین نوار طویل هشت روزه مثبت ماندن جریان ورود پول به آنهاست.

این موضوع نشان می‌دهد خوشبینی سرمایه‌گذاران و اهالی تالار شیشه‌ای به چشم‌انداز بازار در هفته پیش رو کاهش یافته است. افراد منتظر تحول بازار با چرخش سنتیمنت یا تزریق اخبار مثبت به جریان معاملات سهام هستند.

خبر بازگشت سیاست اعطای تسهیلات و اعتبار به کارگزاری‌ها به روال قبلی خود، خبری بود که جو معاملات روز چهارشنبه هفته گذشته را کمی متفاوت‌تر کرده بود. با وجود این، بازار همچنان چشم‌انتظار تعدیل نرخ نیمایی دلار است. در صورتی که سیاست‌گذار فنر فشرده‌شده دلار نیما را آزاد کند، سود نشسته در صورت‌های مالی بسیاری از شرکت‌ها جهش مثبتی پیدا خواهد کرد. 

در راستای پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، کارشناسان معتقدند روند معاملات در فضای تعادلی دنبال خواهد شد و در این میان برخی از تک‌سهم‌ها که گزارش‌های بهتری منتشر کرده‌اند، مجالی برای تنفس پیدا خواهند کرد. 

منبع: تجارت نیوز

tags # بورس سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • شیب تند کاهش قیمت خودرو در بازار / ریزش سنگین پژو پارس
  • پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • پیش‌بینی یک فعال بازار: طلا در هفته آینده به این قیمت می‌رسد
  • پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده/ طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • یک پیش‌بینی از آینده بازار سکه /سکه‌های کوچکتر تغییر فاز دادند
  • تک‌روی سکه‌های کوچکتر نسبت به سایر قطعات/ سکه‌های حراجی به بازار نیامده است
  • سرمایه‌گذاران این بازار بیشترین زیان را دیدند/ دلار به کانال ۵۰ هزار تومان باز می‌گردد؟
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!