Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@14:43:28 GMT

در مأرب چه می‌گذرد؟

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۵۳۹۱۱

در مأرب چه می‌گذرد؟

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در حالی لحظه به لحظه به شهر مأرب نزدیک و نزدیکتر می‌شوند که ائتلاف سعودی به همه حربه‌های سانسور، پخش اخبار دروغ از جبهه‌های جنگ و ترفندهای دیگر روی آورده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، الاخبار در گزارشی درباره نبرد مأرب آورده است: ائتلاف سعودی و حامیان آن در بحران بزرگی در مأرب گرفتار شده‌اند و همه تحرکات آنها برای متوقف کردن پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یا تاثیرگذاری بر رهبران سیاسی در صنعاء از طریق فشارهای سیاسی به آنها راه به جایی نبرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدامات این ائتلاف برای باج گیری در زمینه پرونده انسانی و به موازات آن ادامه تلاش‌های گمراه کننده رسانه‌ای راه به جایی نبرده است و این تحرکات پس از تشدید و تسریع فروپاشی و سرخوردگی در میان نیروهای ائتلاف سعودی-اماراتی به خاطر ادامه شکست‌هاست.

نیروهای صنعا لحظه به لحظه به شهر نزدیکتر می‌شوند و در حال تثبیت مواضع خود به ویژه در «الطلعه الحمراء» هستند و خود را مهیای فتح شهر می‌کنند.

تلاش مذبوحانه برای گریز از شکست

الاخبار نوشت: طی روزهای گذشته شاهد موجی از اظهار نظر مسئولان وابسته به دولت «هادی» بوده‌ایم که نیروهای خود را به ادامه جنگ به منظور جلوگیری از فروپاشی مأرب تحریک می‌کنند.

به موازات آن بازدید مسئولان از جبهه‌ها برای دلگرم کردن نیروهای و افسران و بالا بردن روحیه آن و ایجاد روحیه جنگی میان آنها را شاهد بودیم.

الاخبار گزارش داد: هشتکی به راه افتاد که مقامات دولت «هادی» هم در آن شرکت داشتند و به اهمیت استان مأرب برای دولت هادی اشاره کردند و اینکه نبرد کنونی در آن سرنوشت ساز است و آینده یمن را برای دوره های آتی مشخص می‌کند و اینکه حمایت از مأرب باید مورد اهتمام همه یمنی‌ها و اعراب باشد و اینکه بدون مأرب دولت «هادی» هم نخواهد بود.

نفاق وزیر خارجه آمریکا و پاسخ دندان شکن انصارالله

این رسانه در ادامه به واکنش منافقانه آمریکا و توییت «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آن اشاره کرده و آورده است: بلینکن این سئوال را طرح کرد که «چرا حوثی‌ها بر راهکار نظامی برای بحران با حمله به مأرب صرف نظر از تبعات انسانی آن اصرار دارند؟»، که «محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی انصارالله یمن واکنش دندان شکنی به آن داد و گفت:« سیاست نفاق آمریکا آشکار شده است زیرا جنگ، محاصره و اشغالگری اقدامات نظامی است نه سیاسی. مأرب قربانی اشغال شده است و آزادسازی آن سبب خواهد شد که یمن بخشی از ثروت‌های چپاول شده خود را بازپس بگیرد تا محاصره فرآورده‌های نفتی را بشکند و نیازهای غذایی خود را برطرف کند».

روی آوردن به سانسور و پخش اخبار کذب

این رسانه در ادامه نوشت: در راستای تلاش برای حفظ روحیه نیروها و نگه داشتن جبهه‌ها، رسانه‌های ائتلاف سعودی و وابسته به آنها به سانسور رویدادهای روی آورده‌اند و اخبار دروغ درباره مواضع فتح شده به دست نیروهای صنعا پخش می‌کنند در حالی که رسانه‌های بین المللی فتوحات نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن را تایید کرده‌اند.

این درباره مناطق «الکساره» و «الطلعه الحمراء» رخ داده است.

در این راستا شبکه «سی ان ان» آمریکا در اوایل هفته گزارشی از خطوط مقدم درگیری نیروهای «هادی» در نزدیکی شهر مأرب پخش کرد و اوضاع را شکننده دانست.

گزارشگر این شبکه در حالی با «صغیر بن عزیز» رئیس ستاد هادی و «معمر الاریانی» وزیر اطلاع رسانی دولت فراری، به محل رسید که ترس بر همگی از بیم هدف قرار گرفتن از سوی نیروهای صنعا بر آنها مستولی شده بود.

رخنه نیروهای صنعا به قلب نیروهای «هادی» و وحشت آنها

الاخبار گزارش داد: به موازات آن مقامات سیاسی، نظامی و امنیتی در شهر مأرب به شدت نگران این هستند که هدف قرار گیرند به ویژه پس از اینکه فهمیده‌اند که نیروهای ارتش و  کمیته های مردمی یمن در میان نیروهای «هادی» به شکل عمیق نفوذ کرده‌اند.

تاکنون مسئولان هادی راهکاری برای مقابله با این رخنه نیافته‌اند و به بازداشت افراد بینوا و گدایان  به ادعای اینکه هسته‌های مخفی صنعا هستند، روی آورده‌اند.

هلاکت فرماندهان ارشد هادی

این در حالی است که وزارت دفاع هادی از کشته شدن سرتیپ ستاد «عبدالغنی سلمان» مسئول بخش افسران نیروهای «هادی» خبر داد که این دو روز پس از کشته شدن سرتیپ «عبدالله الحاضری» از فرماندهان ارشد «هادی» رخ داد.

همزمان برخی سرکردهای بارز «هادی» ناپدیده شده‌اند که این به دنبال اخبار مربوط به حمله نیروهای صنعا به مقر وزارت دفاع «هادی» در شهر مأرب و هنگام جلسه به ریاست وزیر دفاع و فرماندهان ارشد در «صحن الجن» رخ داده است.

الاخبار نوشت: «سلطان العراده» استاندار «هادی» در مأرب در اقدامی از روی یاس نشستی محرمانه با مقامات محلی برگزار کرد و از یمنی‌ها خواست که در کنار نیروهای «هادی» باشند و این در حالی بود که از ترس هدف قرار گرفتن، نشست خود را محرمانه برگزار کرد.

خط دفاع دوم نیروهای «هادی» هم درهم شکست

در بُعد میدانی در اعتراف ضمنی به نزدیک شدن نیروهای صنعا به شهر مأرب، نیروهای وابسته به هادی خط دفاع جدیدی از شهر ایجاد کردند و این پس از درهم شکستن خط اول بود.

آنها پس از اینکه خط دفاعی اول در اطراف شهر مأرب حدود دو هفته قبل درهم شکست اقدام به خط دفاعی دیگری از تپه «البس» و اطراف تپه «المصاریه» در غرب شهر مأرب تا منطقه «المیل» در شمال شرق آن کردند که زیاد در برابر ضربات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دوام نیاورد و با شروع ایجاد خط دفاعی سوم در اطراف مأرب در واقع به شکل علنی به نزدیک شدن نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به شهر اذعان کردند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن نیروهای صنعا ائتلاف سعودی شهر مأرب خط دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۳۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی قرارگاه جهش تولید

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛  فرماندار اراک گفت: در فرمانداری اراک قرارگاهی در راستای فرمایشات رهبری در راستای شعار جهش تولید با مشارکت مردم راه اندازی می‌شود شود تا ظرفیت‌های مردمی را برای موضوع جهش تولید بکارگیری کند.

هادی در بازدید از چند شرکت‌ تولیدی به مناسبت هفته کارگر گفت: امروز به اهتمام بسیج کارگری و به مناسبت هفته کارگر، بازدیدی از مجموعه صنایع شهرستان اراک صورت گرفت.

او با قدردانی از جامعه تولیدکنندگان و کارگران افزود: با اهتمام دولت سیزدهم در طی این سال‌ها آرامشی در حوزه تولید و کارگری ایجاد شده است.

هادی گفت: مجموع تولید مجموعه صنایع در شهرستان اراک رو به تولید است که نویدبخش حرکت دولت برای اقدامات بزرگتر است.

دیگر خبرها

  • واکنش وکیل زنجانی به نقض حکم اعدام موکلش
  • گزارش تصویری | در دانشگاه های آمریکا چه می گذرد
  • «حذف و اضافه» رمانی درباره همه آنچه در دانشگاه‌ها می‌گذرد
  • اجرای طرح هادی در ۵۱ روستای میاندوآب
  • راه‌اندازی قرارگاه جهش تولید
  • ببینید | استوری مشکوک یکتا ناصر و منوچهر هادی؛ ماجرای چیست؟
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • سکانس‌هایی از فیلم های پاور
  • سریال جدید مهران مدیری؛ در «پدر قهوه» چه می‌گذرد؟
  • مسیر شفافیت از ارتباطات سامانه‌ای با حذف کاغذ می‌گذرد